Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

"Spensel" i ryggen

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-07, 20:03   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Spensel" i ryggen

Heter det det? Ihvertfall, når det er et sånt lite stoffstykke bak på jakker, skal ikke dette egentlig være i korsryggen, der den er mest innsvingt? Mulig at jeg har litt lang rygg, for jeg syns ofte dette havner så langt opp.
Kjøpte nettopp en jakke som sitter veldig fint, men "spenselet" er litt lenger opp enn jeg egentlig tror det skulle vært. Det ser ut som det er enkelt å sprette ut de to knappene og flytte hele greia litt ned, men plutselig ble jeg usikker om min teori om riktig plassering stemmer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:34   #2
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Den skal vel være på det smaleste?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:35   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Heter det det? Ihvertfall, når det er et sånt lite stoffstykke bak på jakker, skal ikke dette egentlig være i korsryggen, der den er mest innsvingt? Mulig at jeg har litt lang rygg, for jeg syns ofte dette havner så langt opp.
Kjøpte nettopp en jakke som sitter veldig fint, men "spenselet" er litt lenger opp enn jeg egentlig tror det skulle vært. Det ser ut som det er enkelt å sprette ut de to knappene og flytte hele greia litt ned, men plutselig ble jeg usikker om min teori om riktig plassering stemmer.

Jeg har samme problem som deg
Lang rygg, og ofte så havner knytingen/snittet for høyt opp

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 20:52   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Nå måtte jeg prøve jakka mi her. Spenselet sitter der jeg er på det smaleste, ja - anslagvis 3 cm over navlen. Jeg er kort, da (1,60), og ermene på jakka måtte legges opp. Likevel føler jeg i grunnen at resten av jakka sitter som den skal. Det er en veldig kort modell.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:05   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Tror jeg flytter det, jeg. Siden det bare er festet med knapper og det lar seg gjøre. Takk for svar.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:19   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Akkurat slik jobb gjorde jeg ofte da jeg jobbet som sydame for mange år siden.

Klærne som selges har ofte utgangspunkt i en modell som er ganske høy i forhold til de fleset av oss, og da havner slik spensel feks litt feil.
Sprett av spenselen, ta på deg jakken og få en annen til å feste den mer riktig bak for deg.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:30   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Akkurat slik jobb gjorde jeg ofte da jeg jobbet som sydame for mange år siden.

Klærne som selges har ofte utgangspunkt i en modell som er ganske høy i forhold til de fleset av oss, og da havner slik spensel feks litt feil.
Sprett av spenselen, ta på deg jakken og få en annen til å feste den mer riktig bak for deg.

Men hvis modellene er høyere burde jo de være lengre i ryggen og dermed burde spenselet vært enda lengre ned?
Jeg er 1,73, noe som vel ikke er spesielt lavt eller spesielt høyt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:31   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men hvis modellene er høyere burde jo de være lengre i ryggen og dermed burde spenselet vært enda lengre ned?
Jeg er 1,73, noe som vel er en ganske standard høyde.

1,73 er jo himmelhøyt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-07, 21:40   #9
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men hvis modellene er høyere burde jo de være lengre i ryggen og dermed burde spenselet vært enda lengre ned?
Jeg er 1,73, noe som vel ikke er spesielt lavt eller spesielt høyt.

Kommer vel litt an på kroppsfasongen på nettopp den modellen som ble brukt akkurat til disse jakkene eller denne kolleksjonen, om hun er lang eller kort i ryggen
Husker at det varierte veldig akkurat det fra kolleksjon til kolleksjon

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 19:13   #10
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Jeg kan ikke ha slike jakker. Føler jeg har spensel'et mellom skulderbladene. Er lang i ryggen, og uansett hva jeg gjør drar jakka seg opp i ryggen når det er et slikt spensel. Spesielt kåper med spensel (som er så stilig) blir helt merkelig

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 19:36   #11
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Spensel? (Sitter her og vrir hjernen min for å finne ut hva dere mener)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 20:02   #12
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Alle jakkene jeg prøvde i vinter hadde slik "spensel" eller noe, og dette kom liksom over mitt eget liv.. det så rett og slett rart ut, så det blei ikke jakke. Føler ikke jeg er spesielt lang i livet heller..?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 21:21   #13
Snill & grei
Aktiv
 
Snill & grei sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Innlegg: 291
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Spensel? (Sitter her og vrir hjernen min for å finne ut hva dere mener)

Slik "tversoversak" bak på ryggen, nede ved korsryggen, ofte festet med knapper

Snill & grei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 21:23   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Spensel" i ryggen

En ganske bred spensel




En annen variant

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no