Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nytt soverom på hytta

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-12, 15:48   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nytt soverom på hytta

I en av sommerens ferieuker har jeg vært prosjektleder på hytta....
Mannen og Propellen har malt soverommet, mannen har skiftet ut vinduet til ett det går ann å komme ut av ved evt rømning og jeg har stæsjet det litt.

Ett stk strippet overkøye og vår seng under:




Overkøya:


Denne køya, over hodene være-vi har dobbeltseng på tvers under, var bare full av ekstra dyner og puter, tok mye av lyset. Nå ble det litt bedre:


Mannen flyttet den ene lampa vi hadde ved føttene opp til Propellen sin seng. Bildelist fra Ikea over til bøker:


Hjerter ved siden av vår seng må man ha...


Nytt vindu. Vi ligger nesten med rompa ut av glasset, men kommer oss ut hvis det skulle skje noe.


Nå mangler det lister inne rundt vinduet, kappe gardinstangen siden den er litt for bred og henge opp persienner. Den blir brun med hvite spetter. Ligger klar på jobb.

Syns mannen min har vært flink jeg.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 17:52   #2
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Se der ja, det ble fint!

Ps... bare 1 strøk? Hva har du brukt? Jeg likte det, det er mer dekkende enn panellakk, men ikke helt tett.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 18:51   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Det ble veldig veldig mye bedre, men jeg hadde fått hetta av å ikke male flere strøk. Jeg får rett og slett ikke ro i sjelen når det lyser igjennom.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:03   #4
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Hadde det vært bare vår hytte, så hadde jeg malt hele hytta. Men greia er at vi eier med svigers og de syns ikke det er så fint. Så vi måtte finne en ting som funka for alle, selv om det er vårt soverom....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:09   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Knalbra!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:54   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Takk.
Ser at vi burde skifte luka på lufteluka og, den var ikke pen.
Får ta det samtidig som vi skal opp og liste.

På gulvet har jeg forresten lagt ett langhåret grått og hvitt teppe. Vi byttet også skapdørene. De som var der var vinrøde og ca 170 høye, nå satt vi inn noen på 195 og fikk tatt vekk litt av panelen som gikk ned fra taket og vips ble skapet mye større.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 19:55   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Se der ja, det ble fint!

Ps... bare 1 strøk? Hva har du brukt? Jeg likte det, det er mer dekkende enn panellakk, men ikke helt tett.

Takk.
Glemte å svare, men vi har brukt Scanox panel lut med hvit farge. Denne er ferdig på Jernia. Ble anbefalt den, den skulle lysne mere enn beis og lakk og det ble bra syns vi. 2 strøk forresten.
Panelen vår er ca 25 år brungulet....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:07   #8
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Utrolig lekkert, dere fikk et helt nytt soverom. Det er helt utrolig hva hvitfarge har å si på panel og jeg kommer ikke over hvor sirumpa enkelte av foreldregenerasjonen vår er med tanke på forkjærlighet til gulnet panel. Helt utrolig at enkelte fortsatt liker det.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:11   #9
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Veldig bra!

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:23   #10
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Enig med deg Schnuppa.
De lurer på om vi skal ta "dassen", men det er vel mest fordi svigerinnen min nevnte det. Ja og kanskje taket på kjøkkenet og taket over ovnen..... Joda, det blir lysere det, men litt teit å bare ta taket og ikke veggene. Syns jeg da.
Vi er uansett fornøyd med det nye rommet altså. Nå er det mere vårt enn det var,

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:25   #11
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Supert, Camomilla Hadde det vært opptil meg hadde hele hytta vår også blitt hvit :Izzi-liker-ikke-furuhelvete: Heldigvis har den ikke gulnet på hytta da, men allikevel - det tar jo absolutt all oppmerksomhet i et rom! Stoffet og bildet ble jo bare superfint til også Job well done til hele Camomilla-familien

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:37   #12
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Takk, Izzi. Ble bra selv uten samme som gardiner til sengeteppe.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 20:39   #13
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Oh yes, it did

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 21:09   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nytt soverom på hytta

Så fint det ble!

Jeg ble litt vaksinert mot furu etter en oppvekst med furu både hjemme og på hytta. Men nå har jeg begynt å få litt sansen igjen, dog for ny og lys furu. Gammelt, dystert og gult er ikke veldig fresht.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no