Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-20, 09:50   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.


Jeg har en tidligere kollega på FB som flyttet ETTER oss...og der blir det lagt ut stilige interiørbilder fra huset hele tiden. Jeg blir svett!

Er det nå jeg skal fortelle at da jeg flyttet hit, ny by, ble alt pakket ut på et par dager? Innimellom der var jeg også på to jobbintervjuer.

Jeg liker nok best å ha orden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 09:52   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

1+ på uoppakkede esker flere år etterpå. Hadde en runde i fjor sommer da garasjeesker ble gjennomgått og masse gikk på loppis. Burde gjort det i år også, men corona.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 10:17   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Flytting er utrolig slitsomt. Ikke bare selve flyttedagen, men all den jobben som må gjøres etterpå og som varer så absurd lenge. Alt det man innser at ikke helt passer inn i ny leilighet og så må man tenke på nytt og omorganisere. :blæh:

Vi flyttet for to år siden. Det står fremdeles uåpnede esker både i boden, på soverommet og under trappa. Jeg har kontroll på hva som er i eskene, men det ligger greit oppi der. Man vender seg jo til å se dem hele tiden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 10:18   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Jeg har pleid å ta alt kjøkken-relatert + bøker først, det er mange esker som "forsvinner".
Klær rett inn i alle skap og skuffer. Diffusitas som krever tankevirksomhet blir satt for seg selv, helst i en bod, til huset ellers ser fornuftig og hodet er over vannet.
Jeg har flyttet mange ganger og er ganske kjapp, men det krever at en har fornuftig oppbevaringsplass/-møbler.

Håper du snart ser lys i tunnelen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 10:36   #25
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Sånn gjør jeg det: Flytt alle esker inn på det rommet de skal pakkes ut i, men kun esker som inneholder ting som haster/brukes daglig/ukentlig. Resterende esker stuer du unna i et rom som brukes lite eller på et sted som er lite synlig, gjerne sortert etter aktuelt rom på et vis. Ta så én og én eske når du har tid.

(Mitt beste flyttetips når det kommer til ned- og oppakking, er ellers å være pinlig nøye med å nummerere og skrive liste over hva som er i eskene. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 10:38   #26
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Det er ikke veldig lenge siden jeg tømte siste pappesken på kontoret, og det er 7 år siden vi flyttet. Det er i tillegg noen pappesker på loftet, men det er med bøker som vi ikke har tenkt å ha framme, men som vi ikke har hjerte til å kvitte oss med heller.

Jeg er enig med Tjorven om at det aller mest slitsomme er å finne de gode løsningene i nytt hjem. Det er ikke gitt at det dere hadde i forrige hus egner seg eller dekker behovet i nytt hus, og da blir det mye som må planlegges og tenkes på for å få hverdagslivet til å fungere best mulig.

Jeg tenker at målet ikke bør være at kassene skal være utpakket så snart som mulig, men at dere har alt dere faktisk får bruk for de nærmeste ukene i skuffer og skap. Så er det godt mulig at alt diffusitas (digga det ordet, Appelsin! ) kan få bli nede i eskene. Hvis du ikke greier å kaste innholdet, så sett dem på loftet eller i en bod, godt merket med innhold.

I og med at dere antagelig må flytte igjen etterhvert, så kan det være lurt å ikke kaste alt dere ikke har bruk for i det mye huset. Det ER irriterende å måtte ut og skaffe seg ting man har kvittet seg med tidligere.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 10:49   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Støtter rådet om å ta bok-kasser først (i tillegg til kjøkken, som du har tatt). De tar urimelig mye plass, og går veldig fort å tømme, om du har egnet bokhylle. Så der får du mye igjen for lite innsats.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 11:12   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Her var mye unnagjort på en ukes tid, men flyttet til 100 kvadratmeter mer enn vi kom fra og har så bra lagringplass at vi fortsatt har ledig plass i noen skap.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 11:17   #29
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Det kom ingen bilder på veggene hos oss før 5 år etter oppussingen hvis det hjelper. Vi er også typen som bruker flere år på å pakke ut, men Niobe slår nok oss alle.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 14:03   #30
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Vi har ingen loft eller bod, så den løsningen utgår.

For å gjøre det ENDA verre, så er det ikke vasket skikkelig her, så jeg vasker og vasker, og føler likevel at jeg bor i støv og dritt.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 14:09   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Flytting er utrolig slitsomt. Ikke bare selve flyttedagen, men all den jobben som må gjøres etterpå og som varer så absurd lenge. Alt det man innser at ikke helt passer inn i ny leilighet og så må man tenke på nytt og omorganisere. :blæh:

Ja, dette synes jeg er det desidert verste. Men jeg oppdaget at utpakkingen går veldig mye lettere når man har nok oppbevaringsplass. Da vi flyttet inn på 55 kvm. var det et mareritt - da vi flyttet inn på 98 kvm. med veldig mye skap, gikk det veldig greit. Og det gjør meg barnslig glad å tenke på at vi fremdeles har tomme skap om vi trenger plass til et eller annet.

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

For å gjøre det ENDA verre, så er det ikke vasket skikkelig her, så jeg vasker og vasker, og føler likevel at jeg bor i støv og dritt.

Æsj, det er skikkelig kjipt. Tar du det opp med utleier?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 15:24   #32
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Æsj, det er skikkelig kjipt. Tar du det opp med utleier?

Han hadde sagt til de han kjøpte huset av at de ikke trengte å gjøre kjemisk rent for han skulle gjøre litt her. Men de har gjort ekstremt lite! Jeg er litt konfliktsky og vil ha et godt forhold til utleier, så jeg holder munn og tar det selv. Verre er det egentlig med et stort piano som har stått her siden vi begynte å flytte inn...og som nå ikke hentes før fredag! Det står altså så i veien!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 15:56   #33
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Vi har ingen loft eller bod, så den løsningen utgår.

Har dere kjeller? Kan dere kjøpe noen skap el og få lagret ting? Følg med på finn under gis bort evt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-20, 16:02   #34
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Har dere kjeller? Kan dere kjøpe noen skap el og få lagret ting? Følg med på finn under gis bort evt.

Nei, ingen kjeller. Det er hovedproblemet...null lagringsplass. Vi har et hjørne i ett rom. That's it.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 20:47   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Nei, ingen kjeller. Det er hovedproblemet...null lagringsplass. Vi har et hjørne i ett rom. That's it.

Kan dere leie en liten lagringsbod?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 20:53   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kan dere leie en liten lagringsbod?

Det er ganske dyrt, og vi betaler MER enn nok i leie her. Så vi hiver i stedet.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 22:12   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Det er ganske dyrt, og vi betaler MER enn nok i leie her. Så vi hiver i stedet.

Ja, det kan nok være fornuftig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-20, 23:24   #38
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Uff, nesten så jeg gruer meg allerede. Men gleder meg mest så klart Vi tar over hus på mandag og har allerede garasjen full av esker selv om jeg føler vi ikke har pakket nesten noe.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-20, 00:12   #39
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Jeg må bare oppdatere her litt. Vi begynner faktisk å komme skikkelig i orden. Det er litt rot i loftstua, men det er også under arbeid. Her nede i 1.etasje er det blitt skikkelig trivelig. Fikk meg mye gardiner i dag, og det gjorde virkelig mye! I tillegg har jeg mye lys rundt meg (i form av led-stearinlys) og da får jeg det så kos som jeg ønsker.
Jo, jeg begynner virkelig å trives!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-20, 00:14   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid tar det å pakke ut et flyttelass?

Så flinke dere har vært!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no