Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Større kjøkken eller større vaskerom?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-19, 10:14   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Så lenge du har sånn noenlunde plass på vaskerommet ville jeg absolutt prioritert større kjøkken.

Jeg har, bare fordi huset er laget sånn, mye større vaskerom enn kjøkken. Men jeg har spisestue, så det går greit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 11:09   #22
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Jeg har "verdens minste" kjøkken og ville fremdeles prioritert vaskerom. Det er fordi jeg står på ett ben og bøyer meg over døra til vaskemaskinen hver gang jeg tømmer den og skal ha alt opp i tørketrommel. Det er bare ikke plass å stå foran.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 11:18   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Kjøkken. Definitivt kjøkken.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:03   #24
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Dere har jo en flokk med barn, Drømmedama. Om noen år skal dere dekke bord til barn, svigerbarn og barnebarn - da er det fint å ha plass til det.
Spørsmålet er (for meg, slumsesjuska)litt sånn mer plass til kos og hygge eller mer plass til husarbeid. Og jeg er ikke så veldig glad i husarbeid.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:34   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Dere har jo en flokk med barn, Drømmedama. Om noen år skal dere dekke bord til barn, svigerbarn og barnebarn - da er det fint å ha plass til det.
Spørsmålet er (for meg, slumsesjuska)litt sånn mer plass til kos og hygge eller mer plass til husarbeid. Og jeg er ikke så veldig glad i husarbeid.

Helt enig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:35   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Dere har jo en flokk med barn, Drømmedama. Om noen år skal dere dekke bord til barn, svigerbarn og barnebarn - da er det fint å ha plass til det.
Spørsmålet er (for meg, slumsesjuska)litt sånn mer plass til kos og hygge eller mer plass til husarbeid. Og jeg er ikke så veldig glad i husarbeid.

Det var et veldig godt argument. Slumsesjusker med deg jeg, og sier i fra at vi vil prioritere ekstra plass på kjøkkenet.
Vaskerommet er knøtt asså. 2 meter vegg på begge sider med dybde nok til skap, dør ut i ene enden og skyvedør til kjøkken i andre enden. Men det får bare være knøtt. Jeg elsker jo å arrangere middager med mange gjester og kommer sikkert ikke til å angre på ekstra plass til spisebordet.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:37   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Større kjøkken, helt klart. Jeg har både kjøkken og vaskerom på rundt 18 m2 hver, og vaskerommet har riktignok ikke god skapløsning for øyeblikket, men det er fortsatt nesten for stor plass - det samler seg opp vanvittige mengder reint tøy før noen innser at det må legges sammen, og det er litt for fort gjort å samle alt mulig rot der inne, siden det er ute av syne. Kjøkkenet kunne gjerne vært større. Det er litt trangt rundt spisebordet, fordi vi har prioritert god benkeplass.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 13:41   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Ikke helt sammenliknbart, men vi har flere i familien som har nedskalert boligstørrelsen de siste årene. Og akkurat det med å ha mulighet og plass til å komfortabelt kunne ha familien samlet på julaften osv, det tror jeg veier tungt. Vi kjenner noen som etter et år med liten plass endte opp med å flytte igjen, delvis av den grunnen. God plass på kjøkkenet, ev med uttrekkbart bord, kompenserer også godt for mindre stue.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-19, 14:54   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Godt poeng! De to yngste vil være 12 og 13/14 år når huset er ferdig.

Da ville jeg hatt større kjøkken. Jeg ser at lagrings- og logistikkutfordringene mtp. klær og utstyr minker merkbart med eldre barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 21:16   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Da ville jeg hatt større kjøkken. Jeg ser at lagrings- og logistikkutfordringene mtp. klær og utstyr minker merkbart med eldre barn.

Synes du? Jeg trenger litt mer forklaring, for jeg føler vi fremdeles har full bodog fullt vaskerom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 22:13   #31
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Det er f.eks. mindre skittent yttertøy med alderen på barna.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 22:34   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det er f.eks. mindre skittent yttertøy med alderen på barna.

Det har du rett i. Men det er mye skitne klær.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-19, 22:45   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Det er f.eks. mindre bruk for skittentøyskurv på vaskerommet når du har tenåringer, for de legger det på golvet på rommet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 11:17   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er f.eks. mindre bruk for skittentøyskurv på vaskerommet når du har tenåringer, for de legger det på golvet på rommet.



Min har fått sin egen skittentøyskurv. Det funker fint. Det som også funker fint, er kjæreste som liker at det er litt ryddigere enn det komplette kaos.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 12:13   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.



Min har fått sin egen skittentøyskurv. Det funker fint. Det som også funker fint, er kjæreste som liker at det er litt ryddigere enn det komplette kaos.

Hmm, så skittentøyskurv er tingen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 13:00   #36
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er f.eks. mindre bruk for skittentøyskurv på vaskerommet når du har tenåringer, for de legger det på golvet på rommet.

Eller fordeler det pent omkring i alle rom i huset. Sofaen er for eksempel et utmerket sted for skitne sokker.

Jeg ville også prioritert større kjøkken framfor større vaskerom. Vaskerom bør være funksjonelt innredet, og da behøver de ikke være så store.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 14:47   #37
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.973
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Eller fordeler det pent omkring i alle rom i huset. Sofaen er for eksempel et utmerket sted for skitne sokker.

Jeg ville også prioritert større kjøkken framfor større vaskerom. Vaskerom bør være funksjonelt innredet, og da behøver de ikke være så store.

Prøv sokker hengt opp under stuebordet ... De er jo svette, de må jo tørke.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 20:34   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Prøv sokker hengt opp under stuebordet ... De er jo svette, de må jo tørke.

Sånn apropos det - jeg har en mann som i dag morges hadde prestert å henge tre ulike plagg over tre ulike stolrygger (av seks mulige) i hagen i feriehuset.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 22:44   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Skulle han hengt de over tre like stolrygger da?
Skjønte ikke problemet, tørker stadig klær over stolrygger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-19, 23:16   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større kjøkken eller større vaskerom?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Skulle han hengt de over tre like stolrygger da?
Skjønte ikke problemet, tørker stadig klær over stolrygger.

Han kunne hengt alle over samme stolrygg, ja. Eller på en knagg i gangen. Og hvis de var våte, har vi jo klessnor.

Jeg er ikke veldig ryddig av meg, altså. Men gensere og t-skjorter slengt rundt på hagemøblene synes jeg ikke tar seg ut.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no