Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-19, 11:42   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Vi fyrer med parafin, og må pga. lovendring slutte med dette innen 1.1.2020.

Vi ønsker i utgangspunktet å "bare" bytte til bioolje, men vi har hatt befaring fra et firma som driver med både dette samt varmepumper, og de anbefalte varmepumpe. Jeg er skeptisk til varmepumpe. Jeg synes det vil bli skjemmende pluss at vi visstnok må legge inn større sikringer, noe som blir dyrt. Vi har fått et tilbud på varmepumpe (inkl. arbeidet med større sikringer) på 70 000. I tillegg vil vi da få utgifter til å tømme og ev. fjerne oljetanken, så totalen blir godt over 100 000.

Vi har samtidig fått et tilbud på klargjøring av oljetanken til bioolje. Dette vil koste oss 40 000. Det var i utgangspunktet dette vi ønsket, så det er fristende å gå for det. Ulempen er at mens forventede utgifter på varmepumpen per år er ca. 1500 kroner, mens at biooljen vil koste oss ca. 8-9000 i året.

Så, det jeg egentlig lurer på er: Er det noe vesentlig i denne prosessen jeg ikke har tenkt på? Vi kan da ikke være de eneste på FP som må bytte ut oljefyringen. Hva har dere andre valgt?

Jeg tenker på dette hele føkkings tiden (pardon my french), og er redd både for å velge en suboptimal løsning OG for å være iddjot og la meg lure og betale mer enn vi trenger. Det er snakk om MYE penger for oss, og vi vet ikke helt hvem vi skal snakke med for å få fasiten her.

Det skal sies at representanten fra firmaet har vært hjemme hos oss to ganger og virket veldig ærlig og lite "selgende", men læll. Jeg er likevel redd for å la meg overkjøre/overbevise.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 11:53   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg vet ikke, altså, men hvis du ser på det på litt lenger sikt, så har du tjent inn varmepumpen etter 8-9 år. Det største spørsmålet for meg hadde derfor vært hva investeringen gjør med verdien, gitt at jeg hadde økonomi til å løfte engangskostnaden ved varmepumpe, så klart.

Dette er bare min personlige synsing, men jeg hadde syntes at varmepumpe var en fordel hvis jeg skulle kjøpe leilighet, mens oljefyring hadde vært en ulempe, selv med biodiesel.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:06   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Men hva er så stas med varmepumpe, da? Den er jo stygg inne og stygg ute, og så lager den vel litt lyd?

Men det er interessant det du sier om verdi, men det føles så bittert å måtte ut med så mye penger og bruke av fleksilånet på noe vi egentlig ikke vil ha.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:17   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg tenker som Candy. Jeg synes også det er et pluss at varmepumpen fungerer som aircondition på de varmeste dagene. Jeg synes også noen av varmepumpene ser helt ok ut, særlig de som monteres i gulvhøyde, og ser omtrent ut som en panelovn.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:28   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg synes ikke varmepumpe er stas i det hele tatt, men det er etter mitt syn det beste alternativet nå. Jeg er utrolig skjør på konstant lyd og har terrorisert varmepumpeselgere i årevis, men jeg har funnet ut at det må i boksen "ting jeg må leve med".

Jeg har ikke kjennskap til bioolje, men det høres kostbart ut i lengden? Hva er fordelene for dere?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:28   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Gulvhøyde? Hmm, det ble ikke nevnt. Det hadde jo vært mye bedre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:41   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg syns heller ikke varmepumper ser særlig fine ut, men hadde vært meget skeptisk til å kjøpe hus med oppvarming som baserte seg på bioolje. Det er ikke helt uproblematisk for miljøet, selv om det er bedre enn vanlig olje. Jeg syns ikke olje er en langsiktig løsning.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:48   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Fordelene med bioolje er færre utgifter nå pluss at da slipper vi varmepumpe. Ikke særlig saklige argumenter, men ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:52   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Basert på råstofftilgangen, nåværende og kommende politikk, og klimakravene industrien og transportselskapene setter seg selv, så vil jeg spå at prisen på miljøvennlig bioolje kommer til å stige kraftig i årene framover. Du vil fortsatt kunne få tak i relativt rimelig bioolje/biodiesel hvis du godtar palmeolje eller matolje/olje som er dyrket på bekostning av matvekster (eks raps).

Har du sett på andre bio-løsninger, som pellets og flis? Kwh-kostnaden på de var lave sist jeg sjekket.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:57   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg kan ikke noe om bio-olje, men den prisen for varmepumpe høres da veldig høy ut? Sjekk med andre leverandører.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 12:57   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Takk for info om fremtidige priser. Jeg hadde tenkt tanken at prisene nok ville stige, men veldig greit å få fakta fra folk med fagkunnskap. Pellets og flis funker ikke her med mindre vi installerer helt ny ovn. Og da må vi uansett fjerne parafintanken.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:04   #12
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg kan ikke noe om bio-olje, men den prisen for varmepumpe høres da veldig høy ut? Sjekk med andre leverandører.


Det er med bytte av sikringer, utvendige stikkkontakter og en løsning for avløp ute. De har et punkt som heter «Ny 20 amp kurs, varmekabel og tilkobling» som er på hele 16 000.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:04   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg synes anbudet er 70 000,- er veldig høyt og ville sjekket ut dette.

Ellers er varmepumpe lite pent, den lager litt lyd, men jeg hadde heller kjøpt hus med varmepumpe enn med oljefyring.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:06   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Synes prisen for elektrikerarbeidet høres normalt ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:06   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Hvis noen her inne har kunnskap nok til å uttale seg om tilbudet, så sender jeg det gjerne. Jeg har ikke peil, så jeg aner ikke om det er et OK tilbud eller ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:09   #16
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Har dere vannbåren varme slik at varmepumpen er luft-vann, eller er det luft-luft det er snakk om? Når du sier at forventede utgifter på varmepumpen er 1500, da antar jeg strømforbruk kommer i tillegg? Er 8-9000 det dere må betale for selve oljen som går til oppvarming?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:14   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Det er snakk om luft-luft. De 1500 kronene ER strømforbruket. Jeg regner med at det ikke blir så mange andre utgifter?

8-9000 er prisen for én fylling av bioolje, som skal vare en hel sesong.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:25   #18
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Jeg tenkte det var service eller noe, leverandørene anbefaler gjerne det, men folk flest lar vel være. Hvordan har dere kommet frem til 1500? Uten at jeg kjenner ditt hus eller type varmepumpe høres det litt lavt ut.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:27   #19
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Enova tidligere gitt støtte på inntil 50 000 for fjerning av oljetank, denne er halvert i 2019, men forsvinner (tror jeg) i 2020. Men lell, noe får dere igjen.

16000 for elektrikerarbeidet høres ok ut. Resten virker for dyrt.

Jeg ville hørt med Enova hva de trenger av dokumentasjon for støtte til fjerning av oljetank. Og så hadde jeg tatt inn anbud på varmepumpe. Overgang til bioolje hadde jeg ikke vurdert. Du utsetter bare prosessen noen år og betaler masse i mellomtiden.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-19, 13:27   #20
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varmepumpe versus bioolje - trenger innspill - er desperat

Det var det tallet selgeren kom med. Vi har liten leilighet da, kun 80 kvm. Så kanskje derfor? Ev. at selgeren underdrev.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no