Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Sjokoladepålegg til barn

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 09:08   #81
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Våre fikk ikke før de var over 4 og hadde fått det servert på besøk hos tante. Nå er det max 1 skive kun på lørdager som gjelder.

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:22   #82
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Det er flere vi kjenner som bruker det fast, feks hver dag i barnehagen. Noen har det kun lørdager. Vi har det aldri. Da snuppa spurte om ikke vi kunne kjøpe det fikk hun velge mellom det og lørdagsgodt. Jeg synes ikke sjokolade på brødskiva er nødvendig når de er så glad i sunne alternativer.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:23   #83
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg har det ikke i hus, for jeg er så glad i Nugatti selv...

Jeg spiser en boks annethvert år eller noe sånt. Noe oftere kan jeg ikke kjøpe det, for da blir jeg tjukk.

Fireåringen har ikke smakt det.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:43   #84
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har hatt det periodevis, nå har vi det ikke, men det er mest fordi jeg syns det er vanskelig å ikke spise av det selv. Det hender snupsen får kjøpe en sånn liten porsjonstude i helgen, den holder til en brødskive. Jeg er på en gang i mellom spiller ikke noen rolle-linjen, kjenner jeg.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:02   #85
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har ikke sjokoladepålegg hjemme. Sjokolade, derimot....

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:20   #86
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Er ikke så nøye på det jeg vi har både nugatti og sjokade i hus stort sett alltid. Ungene får spise det når de vil, men det er slett ikke hver dag de velger det. De har også ofte med seg en skive med nugatti på skolen, samt 2-3 med vanlig pålegg og frukt. sjokoladeskiven er nok den første som blir spist ja.. jeg ser ikke problemet, virkelig ikke. har sunne og friske unger, uten hull i tennene.. Men da de var helt små fikk de det nok ikke, det er liksom de siste årene vi har hatt det. De er 7 år gamle, samt en tenåring som spiser det innimellom.

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:20   #87
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Hos oss er det kun i hus når jeg får lyst på det, og det er når jeg kjenner at de "grove" brødene er helt myke og nysteikte i butikken. ("grove" fordi de er jo fulle i sirup") For at jeg skal rekke å få slike brød må jeg på butikken om morgenen og det skjer stort sett bare i ferier. Ungene velger ofte annet pålegg enn nugatti selv om nugattien står på bordet så vi har ingen regler for nugatti spising.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:40   #88
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har stort sett enten HaPå eller Nugatti i hus. De får de i helger og ferier. I matboksen er det strengt forbudt!
Det har vel hendt at de har fått ei skive til kvelds på en hverdag. Så lenge de får i seg sunn mat så er ei skive i ny og ne ingen krise, synes nå jeg.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:41   #89
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg er på ingen måte sukkernazi selv om jeg ikke ser behovet for å introdusere Knerten for sjokoladepålegg altså, han har nemlig fri tilgang på prim. Men den har i det minste litt fornuftig innhold i tillegg...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 11:09   #90
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg synes ikke prim og brunost har nevneverdig mye fornuftig innhold, altså - myse, sukker og fløte, det er ikke supersmarte greier, spør du meg. Men for søtmonser som meg blir det liksom ikke helt det samme med et tjukt lag brunost på skiva, så det begrenser seg naturlig.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:01   #91
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Når man har en som drikker lite melk, så er det da litt kalsium der. Når han dertil er i det magreste laget er ikke fløte så ille... Også er det "bare" 10% sukker i den, i syltetøyet jeg har i skapet er det 48% sukker, så selv om bær er sunt føler jeg primen er mer fornuftig enn syltetøyet... (han spiser mye frukt og grønt uansett)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:17   #92
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes ikke prim og brunost har nevneverdig mye fornuftig innhold, altså - myse, sukker og fløte, det er ikke supersmarte greier, spør du meg. Men for søtmonser som meg blir det liksom ikke helt det samme med et tjukt lag brunost på skiva, så det begrenser seg naturlig.

Er jern i primen,værtfall den fra Synnøve, og den er sunnere en eks en del andre ting.
Ganske mye jern i den

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 15:28   #93
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi bruker litago-primen pga jern ja. Jern er jo litt viktige greier.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:02   #94
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg har to barn på 6 og nestn 9, og vi har aldri hatt sjokoladepålegg i hus. Jeg ser ikke vitsen. Ungene vet godt hva det er, og liker det godt, men det er fordi de har fått det hos andre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 16:03   #95
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Mine er 9, 7 og 4. De vet og godt hva nugatti er, men har aldri spurt etter det. Jeg ser ikke vitsen i å kjøpe det når vi har så mye annet godt å vege mellom, syltetøy er og sjelden vi har.

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:13   #96
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg tror også det er ganske vanlig å ha det i hus.
Vi serverer det i helgene.
Barna får forklart at det er kun i helgene de får det og dette aksepteres.

Sånn gjør vi også det. Var nødt til å lage det til "lørdags- og søndags-pålegg", ellers spiser de BARE Nugatti...
Det hender at de kan få ei skive nugatti midt i uka også, men da er det KUN ei...

(mellomsøster sliter veldig med matlysten pga medisiner ho må ta, og nugatti er matlyst på boks for ho, så det hender vi må bukke under bare for å få i ho noe mat...)

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:49   #97
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Vi har det alltid i hus, ikke minst fordi jeg selv spiser det.
Knotten har samme forhold til Nugatti som til annet pålegg, noen ganger spiser han det, andre ganger er det kaviar og hvitost.
Prim har vi ikke i hus lenger, det er jo bare klin.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 18:52   #98
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Hos oss er det lov med nugatti i helgene.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 00:31   #99
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Jeg vurderer brunost/prim likt som nugatti. Det vil si at vi ikke har det til hverdags heller.

Makrell i tomat er en påleggshøydare, ellers går det i gulost, kaviar og ulike typer kjøttpålegg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 09:43   #100
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjokoladepålegg til barn

Hos oss er Nugatti feriepålegg til ungene, men yngste velger heller noe annet, som regel. Jeg elsker det selv også, men utviklet intoleranse mot det da jeg var gravid sist, og har ikke spist det siden. Jeg har nøtteallergi, men det gikk greit å spise Nugatti lenge, helt til det tok litt av i svngerskapet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no