Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Korpstråd

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 22:24   #41
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har spilt trombone. Både i skolekorps og voksenkorps. Sluttet for åtte år siden.

Kjenner igjen det med sommerskolen, i disse dager er det nøyaktig nitten år siden jeg var på sommerskolen og traff mitt livs første store kjærlighet.

Jeg skulle gjerne spilt fortsatt, men syns korps krever såpass mye tid. Særlig hvis det er litt nivå på det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:26   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Her må jeg bare skyte inn at jeg ELSKET blokkfløyta (tok den til uante høyder) og nok defor var et hatobjekt på barneskolen. Begynte med klassisk piano som 11 åring (også helt frivillig) OG spilte i korps etterhvert! Så disse aktivitetene er ikke "mutually exclusive", alphaCharlie .


*kneiser med nakken igjen*






Nei. Jeg vet. Det hadde vel mer med folka å gjøre enn selve korpset. Jeg var også en racer på blokkfløyte.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:28   #43
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg har spilt trombone. Både i skolekorps og voksenkorps. Sluttet for åtte år siden.

Kjenner igjen det med sommerskolen, i disse dager er det nøyaktig nitten år siden jeg var på sommerskolen og traff mitt livs første store kjærlighet.

Jeg skulle gjerne spilt fortsatt, men syns korps krever såpass mye tid. Særlig hvis det er litt nivå på det.

Så mange trombonister det var her da! Hyggelig

(Og jeg som alltid har følt meg så spesiell... )

Mannen min var også trombonist, men vi var begge langt forbi korpstiden da vi traff hverandre. Morsomt allikevel.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:38   #44
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det aller beste med korps var at jeg laangt uti studiene mine ble med i et av korpsene på universitetet, og det var øl og hornmusikk for alle penga. Og verdens kjekkeste trombonist, også kjent som Andamannen.

Altså, hvis det er det korpset jeg tror det er så var det vel mer øl enn hornmusikk.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:41   #45
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Altså, hvis det er det korpset jeg tror det er så var det vel mer øl enn hornmusikk.

Det var nok det, ja. Vakkert var det sjelden.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:53   #46
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det var nok det, ja. Vakkert var det sjelden.

Nei, vakkert er vel ikke det jeg ville beskrive det som. Men det er ingen tvil om at korpset hadde og har det skrekkelig morsomt sammen. Så vidt jeg har skjønt kreves det vel heller ikke at man har tatt i et instrument før man melder seg inn. Bare man er god til å drikke øl.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 22:54   #47
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det aller beste med korps var at jeg laangt uti studiene mine ble med i et av korpsene på universitetet, og det var øl og hornmusikk for alle penga. Og verdens kjekkeste trombonist, også kjent som Andamannen.

Hvilket universitet? Hvilket tiår? Kanskje vi spillte sammen?

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:49   #48
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spilte kornett på musikkskolen i flere år. Så var jeg med i skolekorps i 2 år. En kjempefin tid. Dessverre flyttet vi og jeg turte ikke begynne i korpset her i byen. Dumt. Kornetten står i kjelleren her.... hmm....kunne vært morsomt å prøvd den igjen.

Hovedinnleggers refleksjoner stemmer godt. Måtte le da beskrivelsen av de som spilt slagverk stemte godt med de erfaringer jeg hadde fra korpslivet

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 23:55   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg har aldri spilt i korps.
Og det kommer neppe poden til å gjøre heller, all den tiden det ikke finnes på skolen han skal gå på om vi fortsatt bor her.

Han må gjerne spille et instrument eller tre, men det er bedre steder enn korps å lære det på.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:04   #50
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru

Han må gjerne spille et instrument eller tre, men det er bedre steder enn korps å lære det på.

Ofte er det jo musikkskolen som står for selve opplæringen av å spille instrument og dirigentene/instruktørene i koprsene er stort sett ansatt i musikkskolen. I de største byene er det sikkert ikke noe problem å finne alternative opplæringer, men min erfaring er at det er de samme folkene som går igjen overalt uansett.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:07   #51
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Det har ikke vært slik her ute tidligere Peaches. Musikkskole har jeg mer sansen for.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:43   #52
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Det er jo selvfølgelig variasjoner og forskjellige måter instrumentopplæring er lagt opp på (uansett instrument). Og jeg synes det er viktig at barn får prøvd seg, både ved hjelp av sang og spill.

Og nå er vel den tiden forbi at jeg kan gi trommer og slikt i bursdags- og julegave, uten å få igjen selv.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:45   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Mine pianolærere ville ikke drømt om å instruere korps.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 00:49   #54
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Korpsene ville sikkert ikke hatt pianolærereren din som instruktør heller

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 07:53   #55
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Han må gjerne spille et instrument eller tre, men det er bedre steder enn korps å lære det på.


Det stemmer slettes ikke alltid. I korpset hadde vi instrumentalgruppeøving 2 timer hver mandag med instruktører fra symfoniorkester og fra andre yrkesmusikere.
Alt musikkskolen kunne tilby på samme instrumenter var 1 time i uka med middelmådige instruktører.

Men selvsagt kommer dette veldig an på korpset og hvor store ambisjoner korpset har.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 10:28   #56
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Et heller ræva et, for å være ærlig. Jeg trappet ned, kan man trygt si.

Elinblu da...

Jeg har spilt i korps siden jeg var ti, først klarinett og deretter forskjellige saxer. Gikk på musikklinja på videregående og har spilt i korps det meste av voksenlivet også. Og Johan De Mej er et GENI!

  Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:12   #57
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Elinblu da...

He-he, jeg hadde tenkte jaggu ikke på du var her inne da jeg skrev det innleget, men kan nok være ærlig nok til å si det uansett (selv om vi faktisk tok oss litt opp etter hvert og det var mange flinke folk med). Blåmann mener for øvrig at du var en av de mest musikalske i hele korpset.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:14   #58
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Tror nok jeg kommer til å ta noen privattimer på en musikkskole her, og kanskje få spille litt i en kammermusikkgruppe e.l. Det hadde vært morsomt. :drømmer:

Å ja, det drømmer jeg om også!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:17   #59
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korpstråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å ja, det drømmer jeg om også!

Jeg også.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 11:22   #60
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korpstråd

Det går an å få rimelige timer på Musikkhøgskolen, for der trener de opp elevene til å bli musikklærere/-instruktører.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no