Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Ford S-Max

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-16, 15:54   #21
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ford S-Max

Min bror har en S-Max, praktisk bil men vært alvorlig mye galt med den. Han har brukt 70000 kr på deler og diverse på litt over et år (min mann skrur så det har vært lite på verkstedutgifter, men noe på det også selvfølgelig). Alt mulig galt med den.
Jeg syns Peugeot 5008 er et bedre alternativ. Ikke sånn kjempestort bagasjerom, men fin bil. Vi har en Mercedes Viano og BMW X3, jeg kunne tenke meg en Peugeot 5008 når BMW skal byttes ut.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 17:22   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max

Jeg synes det var mye, Frøydis, men nå kjører vi ikke bilen vår mer enn tja, 10-12.000 km i året tenker jeg. Men vi bor jo i storby, slik at bilen brukes ikke daglig engang.

5008 og Grand Picasso så kan 2.seterad justerer en god del fremover og bakover (var det nærmere 15 cm mon tro?) Og de justeres hver for seg. Passasjersetet foran kan også legges helt ned (ihvertfall på Picassoen, og vi minnes vel at den kunne det på 5008) slik at du kan få plass til virkelig lange ting inn i bilen (juletre og mange Ikea-turer for vår del ).
Kjørekomforten er veldig god synes jeg. Vi prøvekjørte mye før vi valgte i 2012. Modellene som var da, likte jeg 5008 best. Noe stivere i karosseriet enn C4. Modellen som kom for et par år siden er stivet opp, slik at kjørekomforten er veldig lik med de to bilene da vi byttet i fjor. Vi virkelig elsker de store vinduene (vi har også glasstak). Vi har bl.a. hatt Volvo leiebil og det føltes som jeg var i et fengsel i forhold

Mitt tips er å prøvekjøre! Og når du ser på bagasjerommet, sjekk også hvor mye taket skråner ned bak. Der spises det fort opp lagringsplass.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-16, 17:35   #23
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max

Det er buret til Malamuten som tar plass, derfor må jeg ha stort bagasjerom.

Jeg bor så dumt til i bygda, langt unna det store utvalget, så prøvekjøring blir vanskelig.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 16:59   #24
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max

Er bagasjerommet på en 5-seter like stort som på en 7-seter? Jeg trenger jo bilen pga plassen, ikke antall seter, men det hadde vært greit å vite.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 17:08   #25
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Ford S-Max

Bagarasjerommet er større på 5-seter enn på 7-seter. De to bakerste setene er i bagasjerommet.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 18:04   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford S-Max

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Er bagasjerommet på en 5-seter like stort som på en 7-seter? Jeg trenger jo bilen pga plassen, ikke antall seter, men det hadde vært greit å vite.

Bagasjerommet på 5-setere er større, og i mine øyne også lettere å pakke inn i. Vi har Mondeo, og i forhold til på S-Max er bagasjerommet lenger. På S-Max er det høyere, men det er uansett sjelden man kan pakke så mye i høyden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 21:29   #27
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bagasjerommet på 5-setere er større, og i mine øyne også lettere å pakke inn i. Vi har Mondeo, og i forhold til på S-Max er bagasjerommet lenger. På S-Max er det høyere, men det er uansett sjelden man kan pakke så mye i høyden.

Har en 5-seter ikke så langt unna som jeg tenkte å dra og prøve.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 22:59   #28
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ford S-Max

Kan noen si hva dere synes om denne? LINK

Den er ikke så langt unna, men jeg synes prisen er høy ift km.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 08:43   #29
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max

Plassen er vel den samme så lenge de bakerste setene ikke er i bruk, de felles jo ned i golvet? I alle fall er det sånn på Galaxyen. Vi har en Galaxy og en femseter S-max og er veldig fornøyde. Mye mer enn med Avensisen vi hadde før (som dessuten var fæl å sitte lenge i sammenliknet med disse.) Når det gjelder råd om konkrete biler tror jeg jeg skal holde meg unna.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 11:24   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ford S-Max

Avensis er vel uansett ikke en spesielt stor bil.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 11:50   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ford S-Max

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Avensis er vel uansett ikke en spesielt stor bil.

Nei, det var altså kjørekomforten vi ikke var like fornøyde med der.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no