Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når barna ikke vil være med på ferie lenger

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-14, 21:38   #101
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg gikk på ungdomsskolen fra '93-'96, og vi brukte internett da. Jeg husker sånne skoleportaler hvor vi chattet med elever på andre skoler. Og mannen min gikk på samme ungdomsskole samtidig (et år eldre), og de laget sine første hjemmesider i den tiden.

Det kan nok stemme, særlig i 95-96. I 1993 var det 5% av Norges befolkning som brukte Internett. Så vanlig kan man vel ikke kalle det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:40   #102
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg møtte internet på universitetet i 1995. Før det hadde jeg hørt om det som et fenomen nærmest.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:41   #103
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det kan nok stemme, særlig i 95-96. I 1993 var det 5% av Norges befolkning som brukte Internett. Så vanlig kan man vel ikke kalle det.

Ja, mulig det var mest siste årene, men mannen min er jo et år eldre enn meg. Nå var riktignok han veldig datainteressert, og gjennom jobben til svigerfar fikk de veldig tidlig internett hjemme.

Nå skal det sies at skolene på stedet vi vokste opp var nokså langt fremme i bruk av IT. Det ble laget tv-innslag om barneskolen jeg gikk på, fordi vi hadde tilgang til datamaskiner og lærte tekstbehandling. Skolen arvet nemlig maskiner av et oljefirma med base der vi bor. #oljebarn

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:43   #104
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, vanlig var det vel ikke. Jeg gikk på NHH i -93 og husker han ene professoren snakket om www og internett. Det var enda nokså nytt blant folk da virket det som.

Jeg tror NHH lå litt bak skjema på it. Jeg avla en eksamen der i "databehandling" i 1996 hvor jeg skrev side opp og side om cd rom'ens fortreffeligheter. Og fikk en grei karakter.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:43   #105
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Men, tilbake til spørsmålet. Jeg kan huske at jeg og min bror var hjemme et par dager alene mens mine foreldre var bortreist. Synes å huske at de var på kurs i Oslo, men kan ta feil. Jeg var neppe mer enn 13 år eller noe sånt, han litt yngre. De visste de kunne stole på meg. Jeg har aldri hatt fester, kunne ha venner på besøk, men vi drakk ikke og hygget oss bare som venninner gjør.

Kan huske jeg skulle ha klassefest på vgs, første klasse. Mine foreldre var hjemme, men i en annen etasje. Det var jeg glad for, for ryktet om at det var fest der gikk fort, gitt.

Jeg har foreløpig små barn, så hva jeg gjør når de er 16 vet jeg rett og slett ikke. Kanskje er de slik at de kan stoles på, kanskje ikke. Men, jeg ville hatt en back-up om de skulle vært hjemme, ville ikke vært komfortabel med noe annet.

Mest sannsynlig vil jeg lage en ferie hvor de begge ønsker å bli med, så altså litt på deres premisser. All den tid jeg er alene med dem har de i grunnen bare vært i Danmark og London med meg, så vi har mye vi skal utforske når de blir litt eldre. Jeg er glad i å reise og gleder meg derfor til vi kan ta litt mer "eksotiske" turer sammen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:45   #106
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Ja, det høres ikke ukjent ut. Det er mange skoler som har blitt forsynt med avdanka olje-pc-er her i området. Haha, nå virker det jo helt absurd, men den gang var det jo helt normalt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:45   #107
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror NHH lå litt bak skjema på it. Jeg avla en eksamen der i "databehandling" i 1996 hvor jeg skrev side opp og side om cd rom'ens fortreffeligheter. Og fikk en grei karakter.

Det kan godt hende de gjorde det. Jeg gikk der kun det ene året, tok engelsk for næringslivet. Så ble det siv.øk studier i USA i stedet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:45   #108
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det høres ikke ukjent ut. Det er mange skoler som har blitt forsynt med avdanka olje-pc-er her i området. Haha, nå virker det jo helt absurd, men den gang var det jo helt normalt.

Var jo bra de kunne brukes!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 21:46   #109
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det høres ikke ukjent ut. Det er mange skoler som har blitt forsynt med avdanka olje-pc-er her i området. Haha, nå virker det jo helt absurd, men den gang var det jo helt normalt.

Ja, jeg ler litt av det nå. Hvis vi ble fort ferdige med tekstbehandlingsoppgavene, så fikk vi spille Blocks 3D. Jeg tror jeg la grunnlaget for tastehastigheten min allerede da.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 22:22   #110
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.668
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg fikk ikke lov å være med på ferie når jeg var 16. Var veldig skuffa når jeg ble tvungen til å være 2 uker hjemme alene i slutten av Mai mens mamma, lillebror, og besteforeldre reiste til Mallorca. Var greit å være hjemme. Ingen problem det. Men ville mye heller vert med på ferie. Men jeg reiste også på ferie til kjæresten min samme sommer. 2år i hans leilighet på andre siden av landet. Hadde ikke vert sammen i mange ukene heller. Dumskap. Men er nå gift med han nå så helt idioti kan det ikke ha vert.

Når det kommer til internett så hadde jeg brebånd på denne tiden. Jeg har hatt internett hjemme siden jeg var 9år, og pc siden jeg var 3.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 22:35   #111
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg var hjemme alene i to uker den sommeren jeg fylte 17. Det var helt ypperlig for meg, og min bestefar var tilgjengelig på telefon. Eldstemann blir 17 i høst, og han får ikke være hjemme alene en helg en gang. Vi har ikke (friske) besteforeldre i nærheten.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 22:55   #112
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg fikk ikke lov å være med på ferie når jeg var 16. Var veldig skuffa når jeg ble tvungen til å være 2 uker hjemme alene i slutten av Mai mens mamma, lillebror, og besteforeldre reiste til Mallorca. Var greit å være hjemme. Ingen problem det. Men ville mye heller vert med på ferie. Men jeg reiste også på ferie til kjæresten min samme sommer. 2år i hans leilighet på andre siden av landet. Hadde ikke vert sammen i mange ukene heller. Dumskap. Men er nå gift med han nå så helt idioti kan det ikke ha vert.

Når det kommer til internett så hadde jeg brebånd på denne tiden. Jeg har hatt internett hjemme siden jeg var 9år, og pc siden jeg var 3.

Ble du der i 2 år?

Dere er forresten unge, dere, tenk å vokse opp med internett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-14, 23:22   #113
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg møtte Internett på NTNU i 94, man kunne gå inn på datasalen og trykke på mosaic. Og så skrev vi epost i pine sånn etterhvert. Jeg brukte det lite før i 96, tror jeg.

Jeg synes en 16åring kan slippe å være med på ferie om det er andre den kan være med, nære besteforeldre eller noe. En 16-åring hjemme alene en uke er uaktuelt.

Jeg skjønner at en på 16 synes Norway cup er kjedelig.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 01:01   #114
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nei, vanlig var det vel ikke. Jeg gikk på NHH i -93 og husker han ene professoren snakket om www og internett. Det var enda nokså nytt blant folk da virket det som.

Det vil jeg tro, siden WWW ikke ble fritt tilgjengelig før i -93. (Det har eksistert bare siden -91.)

Jeg holdt kurs i bruk av internett i -94, og da var WWW noe vi nevnte det siste kvarteret av et tretimerskurs, under headingen "Ganske unyttig, men kan komme til å bli stort en dag".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:10   #115
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg fikk forbud mot å være med på familieferie etter to uker på Kreta når jeg var 15, sur og ufordragelig. Men jeg var fornøyd med det altså. Neste gang jeg ble invitert med på ferie var jeg 19 og hadde flyttet hjemmefra. Jeg jobbet stort sett om sommeren, og koste meg hjemme. Jeg hadde en fest som gikk litt over stokk og stein en gang, men da var foreldrene mine på helgetur, ikke lang ferie. Og det gikk jo fint, men det er ikke ideellt at 100 stykker kommer når man er 16 år. Heldigvis var alle veldig hyggelige, og jeg hadde i et anfall av ansvarlighet låst inne alle de dyre glassene og all alkoholen til mamma og pappa.

Jeg er usikker på hva vi kommer til å gjøre hvis ungene ikke vil være med. Jeg vil tro at vi satser på gøy ferie de vil være med på, men vil de ikke kan de sikkert få være alene litt, gitt at de er ansvarlige. Jeg elsket det husker jeg. En tusenlapp på benken til mat og to uker helt alene - det var himmelsk.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:11   #116
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg hadde sommerjobb fra jeg var 13 år. Men jeg hadde alltid ferie likevel. Internett møte jeg på høyskolen på midten av nittitallet. Da var jeg voksen. *knirk*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:12   #117
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Sommerjobben min var forresten den samme som helgejobben. Jeg jobbet på en cafe, og jobbet tilnærmet fulltid om sommeren, så de heltidsansatte fikk tatt ferie.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:31   #118
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jeg var på min siste familieferie da jeg var 15, og det kjentes som ett år for lenge. Da jeg var 16, bodde jeg alene hele sommeren i byen i farmors hus og hadde sommerjobb som vaskehjelp og så ikke et menneske.

Og drev med chat og ftp fra 91. Knirk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:39   #119
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Familieferie? Eg har sett at mamma har eit bilete i albumet der me visstnok var på ferie. Ser ut som om eg var 3-4 år gamal. Eg kan i alle fall ikkje hugse det.

Om mine får vera åleine heime når dei er 16- 17 år, kjem nok heilt ann på ungane og miljøet. Til no har eg ikkje høyrt noko om fester med hundrevis av uinviterte gjester i vårt nabolag. Me kjem nok uansett til å forsøkje å ha dei med lengst mogeleg, men ikkje fordi dei ikkje får vera åleina.

Sjølv fekk eg knapt vera åleina heime før eg flytta heimefrå. Mor mi hadde bestemt seg for at eg var ein frekk og ufordragleg drittunge som ikkje var til å stole på.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-14, 07:52   #120
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengre

Jøsses.
Mange fantastiske foreldre her.

Selv flyttet jeg som 15åring, så det var ikke snakk om noe ferie etter den tid.

Mine egne barn, vel jeg ser for meg at yngste hvertfall vil være med mamman sin på ferie til hun blir 30. Så får se hva ståa blir når hun blir eldre. Men om de har lysst å være hjemme, vel ja, da får de vel kanskje det om jeg har noen som kan sørge for at det IKKE blir noe hjemme alene fest.

Himmel jeg har vært på noen hjemme alene fester oppigjennom tennårene. Og jeg lovte meg selv den gang til og med at mine barn skulle aldri få ha det nei.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no