Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politi med hijab?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 00:51   #21
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så siden det ikke "passer" så er det altså greit å diskriminere på grunnlag av religion?

Jeg syns ikke det er å diskriminere en religion. En uniform er en uniform og politiet skal være så nøytrale som mulige.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:51   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så siden det ikke "passer" så er det altså greit å diskriminere på grunnlag av religion?

Men er det diskriminering å si at de ikke kan bruke det i jobbsammenheng? Alle som har yrker med uniform må jo bruke uniformen slik den er, uavhengig av hva de vil eller ønsker liksom...

Jeg er som sagt delt, og blir ikke helt enig med meg selv her jeg sitter.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:51   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Jeg ser ikke problemet. Eller, jeg ser mulige problemer som kan oppstå, men det er en annen sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:52   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Så da bør altså alle politifolk som er gift ikke gå med ring, siden det kan tolkes som et symbol på en handling foretatt under Gud?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:53   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Alle som har yrker med uniform må jo bruke uniformen slik den er, uavhengig av hva de vil eller ønsker liksom...
.

Og det har vel alle gjort til nå også, men det har kommet innspill om å endre uniformen. Nå er uniformen endret, så hijab er en del av den for de som ønsker. Mao brukes uniformen slik den er. Alle uniformer endres jo i ny og ne.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:56   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og det har vel alle gjort til nå også, men det har kommet innspill om å endre uniformen. Nå er uniformen endret, så hijab er en del av den for de som ønsker. Mao brukes uniformen slik den er. Alle uniformer endres jo i ny og ne.


Da blir det litt annerledes. Fikk ikke med meg det jeg.

Jeg tenkte mer i de baner at uniformen var som den har vært, men at det ble gitt unntak for de som bruker hijab.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 00:57   #27
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så da bør altså alle politifolk som er gift ikke gå med ring, siden det kan tolkes som et symbol på en handling foretatt under Gud?

Jeg synes det ja. :enkel:
Men ikke bare religiøse ting, smykker, øredobber og slike ting mener jeg og er en uting når man er i uniform egentlig.
Jeg er dog veldig farget av offshoreHMS og har sett på nært hold hvilke skader en giftering kan føre til om man er riktig uheldig.
Som jeg sa tidligere, kun uniformen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:05   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Da blir det litt annerledes. Fikk ikke med meg det jeg.

Jeg tenkte mer i de baner at uniformen var som den har vært, men at det ble gitt unntak for de som bruker hijab.

Mulig jeg har misforstått. Jeg har bare tatt det for gitt at det kommer en egen uniformshijab slik det finnes for kirurgisk personell, sykepleiere og Ikea-ansatte.

Ikke for at man skal bruke rød, stripete og prikkete rosa ijab til uniform. Bør være en egen for uniformen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:13   #29
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg synes det ja. :enkel:
Men ikke bare religiøse ting, smykker, øredobber og slike ting mener jeg og er en uting når man er i uniform egentlig.
Jeg er dog veldig farget av offshoreHMS og har sett på nært hold hvilke skader en giftering kan føre til om man er riktig uheldig.
Som jeg sa tidligere, kun uniformen.

Har politiet lov å bruke ringer tro, når de er ute i felten?

Har mann innen offshore, så jeg kjenner til skaderisikoen ja. Han legger alltid igjen sin hjemme når han reiser ut.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:16   #30
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Har politiet lov å bruke ringer tro, når de er ute i felten?

Har mann innen offshore, så jeg kjenner til skaderisikoen ja. Han legger alltid igjen sin hjemme når han reiser ut.

Jeg vet ikke om de har lov.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:18   #31
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mulig jeg har misforstått. Jeg har bare tatt det for gitt at det kommer en egen uniformshijab slik det finnes for kirurgisk personell, sykepleiere og Ikea-ansatte.

Ikke for at man skal bruke rød, stripete og prikkete rosa ijab til uniform. Bør være en egen for uniformen.

Det går jeg også ut i fra.



... skjønt det er andre politirelaterte saker i media som opptar meg mer enn akkurat dette. Risikotillegget f.eks.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:20   #32
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg vet ikke om de har lov.

De har det. Lov altså. I hvert fall gifteringer. Mer prangende greier vet jeg ikke om strider mot uniformsinstruksen.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 01:32   #33
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Jeg synes Hijab er et ganske flott plagg jeg, og har aldri hatt noe stort problem med det.

Skjønner argumentene med at politiet skal framstå som like, men erfaringene deres er jo at det er best å være litt ulike, rett og slett fordi ulike politibetjenter dermed oppnår ulike resultater. Politiet ønsker å bestå av personer som speiler samfunnet og dermed haster det med å få inn flere ansatte fra innvandrergrupperingene og også jentene.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:01   #34
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Politi med Hijab?

Kommer det egen uniformshijab, så synes jeg selvsagt at den skal kunne brukes. Da er den jo en del av uniformen. Men blomstrete og sterke farger/mønster synes jeg ikke trengs å brukes til uniform.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:37   #35
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Jeg synes alle skal ha lik uniform. Politi er politi, uavhengig av hva de er opptatte av på fritida. Hvis det å følge et uniformsreglement ikke passer for noen, så finnes det utrolig mange andre jobber å velge i mellom.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:38   #36
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Alle skal ha lik? Ja, du får starte underskriftskampanje for å fjerne skjørtene fra uniformen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:39   #37
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.481
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politi med hijab?

¨Så lenge det er snakk om hijaber som passer til unifirmen så ser jeg ikke problemet.

Men dere er klar over at regjeringen driver å islamiserer Norge? Hilsen FRP

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 09:45   #38
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Alle skal ha lik? Ja, du får starte underskriftskampanje for å fjerne skjørtene fra uniformen.

Nå har jeg ikke startet noen kampanje mot hijab, så da tror jeg ikke jeg gidder å ta brydderiet med skjørtene heller, men skjørt til uniform høres fryktelig utpraktisk ut. Jeg kan vanskelig tenke meg mange velger det som arbeidsantrekk. Hvis muligheten ble tatt bort for å gjøre uniformen helt nøytral tror jeg ikke det ville blitt protester.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:04   #39
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Politi med hijab?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg synes alle skal ha lik uniform. Politi er politi, uavhengig av hva de er opptatte av på fritida. Hvis det å følge et uniformsreglement ikke passer for noen, så finnes det utrolig mange andre jobber å velge i mellom.

Nå bruker ikke alle hodeplagget som hører til uniformen til enhvertid, og alle har ikke lik farge på håret (eller huden) for den saks skyld, så det er allerede naturlige forskjeller på "toppen" av uniformen. Hijab blir bare en variant til. Ser virkelig ikke problemet i form av "likhet".

Jeg forstår at det kan oppstå konflikter i visse situasjoner, men da tror jeg uansett at det egentlig ikke er hijaben som er problemet. De som blir provosert av noe de tolker som religiøse symboler bør gå i seg selv og finne ut hva de vil bruke energien sin på.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:37   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politi med hijab?

Et klart nei herfra, politiet skal symbolisere nøytralitet og bruk av hijab vil bryte med det prinsippet. Jeg er enig med Politiets Fellesforbund som understreket hvor viktig det er med et enhetlig politi.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no