Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 17:17   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Det har jo vært spekulert i dette i lange tider, rundt omkting på nettet. Jeg er glad norske medier har latt det ligge til det nå er en formell utvikling i saken.

Jeg vet ikke hva jeg håper, og jeg vil i hvert fall ikke spekulere. Det er bare forferdelig uansett hva som har skjedd.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:20   #22
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

De begge er leger og har full tilgang til beroligende midler samt sovemedisiner.
Derav har de forsikret seg at de ikke våkner mens de spiste middag.

At Madeleines kropp ikke har tålt dette er en teori som jeg mener er mer troverdig enn at hun er blitt kidnappet.
Blodet i leiligheten kan være plantet for å få kidnapper historien mer troverdig.

At det er funnet blod i bilen er jeg mer usikker på.
Mulig foreldrene har vært uforsiktig å fått blod i bilen når de flyttet på jenta.
Hvis teorien er at de har tatt litt blod av jenta etter hennes død, så kan det ha kommet litt fra liket under transport.


Men det er jo bare en teori av mange.
Men ikke helt umulig.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:22   #23
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvorfor det egentlig? Hvis man ikke kjenner noen av de involverte personlig, er det ikke da mer betryggende om barnet faktisk ikke ble utsatt for en kriminell handling begått av ukjente mennesker?

Ben "foretrekker færrest mulig barnetyver" Murphy

Fordi det er forferdelig for to små barn som da får foreldrene sine i fengsel.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:23   #24
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Fordi det er forferdelig for to små barn som da får foreldrene sine i fengsel.

Og slipper samme skjebne selv.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:31   #25
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

For meg blir det nesten utrolig å tro at moren skulle være involvert i dette.
Hadde de da klart å spille så til de grader skuespill,bli i Portugal så lenge,delta på tv-intervjuer, lage denne nettsiden (www.findmadeleine.com), møte paven, be i kirken, ta i mot millioner av pund i donasjoner osv.......?

For meg er det vanskelig å tro at foreldrene hadde klart å skjule sannheten over så lang tid.......For meg virker de veldig troverdige,- det jeg har sett av dem i media, det de har skrevet på nettsiden osv......

Har egentlig politiet uttalt seg mot paret, eller er det bare spekulasjoner?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:31   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Det er tragisk hele saken. Jeg synes media oppfører seg kynisk og helt uten tanke på hva makt de har over menneskeskjebner.

Jeg synser selv, og har mange tanker rundt denne saken, men de blir hos meg.Takk og lov for det for jeg har hatt mange ulike teorier, men ingen blir dømt eller forhåndsdømt pga. mine tanker.

At et "vanlig" foreldrepar, begge to klarer å spille et skuespill for hele verden er ganske unikt, vil jeg tro. Men vi vet jo ikke......

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:33   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og slipper samme skjebne selv.

Uhm, godt poeng.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 17:35   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Hvorfor det egentlig? Hvis man ikke kjenner noen av de involverte personlig, er det ikke da mer betryggende om barnet faktisk ikke ble utsatt for en kriminell handling begått av ukjente mennesker?

Ben "foretrekker færrest mulig barnetyver" Murphy

Fordi det er sånt man kan forvente fra en hvilkensomhelst kynisk barnetyv uten følelser og samvittighet. Det er derfor man skal og bør (spesielt i utlandet) passe godt på barna, og ikke slippe dem ute av syne. Foreldrene skal (liksom) være "hjemmebasen" til jentungen, de skal være den solide klippen, de varme stemmene og i det hele tatt gode omsorgspersoner som aldri i verden ville misbrukt tilliten til barnet sitt. Fordi det går kaldt nedver ryggen bare ved tanken på at foreldre kan være i stand til noe sånt. Fordi det betyr at tvillingene vil bli foreldreløse og fulle av traumer og sannsynligvis behøve sykolåghjelp in years to come.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:08   #29
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Syns de har hatt en høy profil i media siden hun forsvant og hvis det viser seg at moren har gjort det selv, så har de spilt utrolig godt i media. Er jo ikke få kjendiser de har fått med på sitt lag de siste månedene.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:11   #30
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Uff, dette er fælt. Grusomt om de faktisk har drept datteren, og grusomt hvis de IKKE har gjort det og nå blir mistenkt.
Blodet i leiebilen kan jo ha kommet fra et skrubbsår?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:13   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Uff, dette er fælt. Grusomt om de faktisk har drept datteren, og grusomt hvis de IKKE har gjort det og nå blir mistenkt.
Blodet i leiebilen kan jo ha kommet fra et skrubbsår?


I bagasjerommet? Dessuten hadde noen politihunder (likhunder) reagert på bilnøklene til denne bilen, altså det fantes spor av liklukt på bilnøklene. Syns det lukter litt muffens.

Forresten så leide familien bilen 25 dager ETTER at Madeleine forsvant.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:18   #32
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I bagasjerommet? Dessuten hadde noen politihunder (likhunder) reagert på bilnøklene til denne bilen, altså det fantes spor av liklukt på bilnøklene. Syns det lukter litt muffens.

Forresten så leide familien bilen 25 dager ETTER at Madeleine forsvant.

Men hvordan kom da blodspor dit. et 25 dager gammelt lik blør da vel ikke så veldig. Dessuten med all medieoppmerksomheten hvordan i all huleste fikk de det til?

0g hvorfor lage så mye oppstyr at politiet aldri kunne henlegge saken?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:20   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Nei jeg synes det gikk litt vel lang tid fra hun forsvant og til blodsporet skal ha kommet dit, men det ER jo hennes blod. Rart.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:36   #34
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Saken har skurret fra første sekund. Hvem forlater tre små barn for å gå på resturant EGENTLIG???

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:36   #35
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei jeg synes det gikk litt vel lang tid fra hun forsvant og til blodsporet skal ha kommet dit, men det ER jo hennes blod. Rart.

Kanskje kidnapperen har klart å plante det der for å skyve skylden over på foreldrene?

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:36   #36
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)



Lurer på om man kommer til bunns i saken.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:37   #37
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Men hvordan kom da blodspor dit. et 25 dager gammelt lik blør da vel ikke så veldig. Dessuten med all medieoppmerksomheten hvordan i all huleste fikk de det til?

0g hvorfor lage så mye oppstyr at politiet aldri kunne henlegge saken?

Skal jo ikke annet en et ørlite fnugg av størknet blod til.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:39   #38
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei jeg synes det gikk litt vel lang tid fra hun forsvant og til blodsporet skal ha kommet dit, men det ER jo hennes blod. Rart.

Det er veldig rart.

Hvordan kan de ha klart å skjule et lik. Hun var vel sett av flere den dagen så det er usansynlig at hun har blitt drept mye før. Ble ikke hotellet gjennomsøkt?

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:41   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Saken har skurret fra første sekund. Hvem forlater tre små barn for å gå på resturant EGENTLIG???

Det tror jeg desverre mange gjør. Det finnes jo til og med de som forlater barna på hotellrom for å gå på puber og drikke seg dritings. Er et velkjent problem det der.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-07, 19:47   #40
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Skal jo ikke annet en et ørlite fnugg av størknet blod til.

I så fall kan jo blod sitte fast på en gjenstand og falle av også?

Angående å la barne være igjen på hotellrommet så synes jeg også det er ille, men det er mange som gjør slikt. Mange er tom hos naboen med babycall. Andre lar barnet sove i bilen utenfor butikken. (der er jeg skyldig selv).

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no