Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

(Ferdig)grøt uten palmeolje?

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-12, 23:05   #21
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: (Ferdig)grøt uten palmeolje?

Vi brukte mye Holle, og tilsatte olje og smak selv.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 08:08   #22
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: (Ferdig)grøt uten palmeolje?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Takk for svar. Hmm, mulig vi må til Sverige en tur da, hvis det stemmer. Får sjekke helsekost først.

Og jada, det er bare å koke, men neida, jeg kjenner meg selv.

Jeg vet ikke om det er noe enklere å få til, men man kan lage instant grøtpulver selv. Man baker et brød med de kornslagene og fettstoffene man ønsker. Etter steking skjæres brødet i skiver og tørkes på svak varme i ovnen til de er helt tørre. Så kan de kjøres i foodprocessor/blender til pulver, og oppbevares i tett boks. Mer arbeid enn kokegrøt, men man trenger jo bare å gjøre det en gang innimellom, så det er jo kanskje overkommelig?

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-12, 08:35   #23
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: (Ferdig)grøt uten palmeolje?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg vet ikke om det er noe enklere å få til, men man kan lage instant grøtpulver selv. Man baker et brød med de kornslagene og fettstoffene man ønsker. Etter steking skjæres brødet i skiver og tørkes på svak varme i ovnen til de er helt tørre. Så kan de kjøres i foodprocessor/blender til pulver, og oppbevares i tett boks. Mer arbeid enn kokegrøt, men man trenger jo bare å gjøre det en gang innimellom, så det er jo kanskje overkommelig?

Det der har jeg også gjort. Og så laget grøten i microen. Kjapt og greit.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no