Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Deppa av snømangel

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-20, 12:56   #61
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Men vinteren er jo IKKE over på Østlandet, det kan fint komme masse snø i februar og mars.

Jepp. Normalt sett er det vel da det bleier å være mest vinter, er det ikke? Jeg har alltid tenkt at det er logisk og fornuftig for skolene å ha vinteraktivitetsdag i februar.

Men, nå er det jo faktisk meldt "varmt og vått" helt frem til mars, så jeg har ikke store forhåpninger. For ungenes del hadde det vært fint. Sønnen skulle vært på skikurs i helga, men det ble avlyst pga. manglende snø, noe jeg ble overrasket over, siden det skulle holdes et sted med kunstsnø. Vi har en arena med kunstsnø rett ved her vi bor, og der var det i hvert fall folk som gikk på ski i går.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 13:00   #62
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Jeg ELSKER denne vinteren. Snø i byen er grusomt. Bor veldig sentralt i Oslo og pleier å være skikkelig plaget av slaps, skitten snø og ikke minst av saltingen som gjør det hele enda verre, særlig for hunden min. Jatakk til snø på fjellet, neitakk i byen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 13:09   #63
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Den siste måneden har vært en evig rund-dans mellom snø, sludd og regn ispedd en god dose vind og hålke, så jeg er sånn passe værsyk nå. Ønsker meg en periode med stabilt vintervær og litt sol nå ja. Heldigvis blir ettermiddagene lysere nå!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 13:38   #64
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Men det er visstnok fantastiske skøyteforhold på vannene i marka, så det er jo absolutt rom for vinteraktivitet!

Jeg må innrømme at jeg ikke savner snø og is på sykkelveien, men savner skiføre i marka.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 13:39   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Her er det ikke skøyteis heller.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 13:58   #66
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er visstnok fantastiske skøyteforhold på vannene i marka, så det er jo absolutt rom for vinteraktivitet!

Her var resten av familien på skøytetur i Romeriksåsen i går - kunne visst gå kilometervis. (Jeg ville selvsagt ikke blitt med om noen tilbød meg 10 000 kroner. ) På Lørenskog har de dessuten nylig åpnet en hall hvor man både kan kjøre slalåm og gå på langrenn innendørs. Kanskje ikke helt den samme naturopplevelsen, men!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 14:45   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Jeg blir deppa av snømangel.

Og jeg kommer til å bli deppa når det snør i slutten av februar.

I mellomtiden benytter jeg vårfølelsen til å gjøre vårrengjøringsarbeid i garasje og bod og hage.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 18:16   #68
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Blir ikke deppa av snømangel. Da må jeg slutte. Blir litt depp av storm og regn på ente uken, men overlever. #vestlending

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 19:18   #69
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Dette er den første vinteren på lenge at jeg ikke har planer om å emigrere på grunn av evigvarende slaps og holke. Fint og kritthvitt snøføre er det jo uansett aldri mer enn et par dager her vi bor. Men vi har bra skiføre på hytta, og jeg gleder meg til vinterferien.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 20:19   #70
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Jeg liker vanligvis snø men synes Oslovinteren er helt topp i år. Deilig med vare veier.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-20, 20:30   #71
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

(..)
Sønnen skulle vært på skikurs i helga, men det ble avlyst pga. manglende snø, noe jeg ble overrasket over, siden det skulle holdes et sted med kunstsnø. Vi har en arena med kunstsnø rett ved her vi bor, og der var det i hvert fall folk som gikk på ski i går.

Kunstsnøen smelter i plussgrader den også. Hvis laget med kunstsnø ikke var gedigent så er det vel ikke mer igjen. Det er i hvert fall borte fra stedene som kan lage kunstsnø i nærheten av meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 00:03   #72
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 915
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Deppa!

Lite å finne på i barnehagen for fireåringen. Hun hadde sett frem til en vinter hvor hun kunne ha med seg ski i barnehage hver dag (begynte på naturavdeling i høst).

Storesøster som er aktiv skiløper må på trening 45 min unna for å oppdrive nogenlunde forhold. Klubben skal arrangere skifestival i februar og vi må selvsagt jobbe dugnad (det i seg selv er ålreit), men det de fryktelig kjedelig når rennene må flyttes 45 min unna istedenfor 2 min unna. Det gir en del organisatoriske utfordringer.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 08:09   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Snømangel her jeg bor er vanlig. Skiforhold rundt husene er ikke vanlig.

Men når det heller ikke er snø på fjellet en time unna. Da blir jeg litt snømangel-deppa ja. Både pga snømanglenen og tanker om hvorfor

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 09:51   #74
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Jeg syns det er helt forferdelig med en januar uten snø. Jeg foretrekker bare veier fremfor holke, men det aller beste er jo mellom -3 og -5 og gnistrende snøføre. Ikke dette november-i-januar-tullet vi har hatt i år.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 09:57   #75
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Og jeg leser fortsatt søvnmangel....

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 11:09   #76
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Jeg hadde vært deppa om jeg hadde bodd i Oslo med det været som har vært der. Her i Trøndelag har vi i det minste fått snøfall et par ganger til at det er ok skiføre innimellom regnbygene.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 11:13   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Jeg hadde vært deppa om jeg hadde bodd i Oslo med det været som har vært der. Her i Trøndelag har vi i det minste fått snøfall et par ganger til at det er ok skiføre innimellom regnbygene.

Er det? Hvor? Jeg synes det har vært mest vind og regn. Mørkt og glatt. Når det endelig har kommet litt snø har likevel været vært så utrivelig at det ikke har fristet å gå på ski likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 11:18   #78
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Er det? Hvor? Jeg synes det har vært mest vind og regn. Mørkt og glatt. Når det endelig har kommet litt snø har likevel været vært så utrivelig at det ikke har fristet å gå på ski likevel.

Fint oppi Bymarka. Har tydeligvis vært kaldere der enn i byen.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 11:19   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av venla, her.

Fint oppi Bymarka. Har tydeligvis vært kaldere der enn i byen.

Ja, men det har jo ikke vært fint vær. Jeg gidder ikke å gå på ski i drittvær. I dag er det endelig ok vær da. Men i dag har jeg ikke tid til å gå på ski.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-20, 11:20   #80
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Deppa av snømangel

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, men det har jo ikke vært fint vær. Jeg gidder ikke å gå på ski i drittvær. I dag er det endelig ok vær da. Men i dag har jeg ikke tid til å gå på ski.

Ja, det som har vært kjipt. Alltid dårlig vær i helgene jeg har tid til å dra på ski

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no