Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

15 måneder, spiser ALT

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-09, 23:36   #21
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Så utrolig nydelig!
Hun høres ut til å være ganske lik sønnen min. Vi var ute på middag for et par år siden, da han var ca 1,5. Storebroren er ei pyse av rang når det kommer til mat, og alt som kan l i k n e på grønnsaker eller noe som kan sette god smak på maten er livsfarlig. Han skulle ha biffburger - uuuuten dressing, salat eller noe annet enn grovt hamburgerbrød.
Lillebror satt med en broccolibukett i hver hånd, rømme i hele fjeset, og de eneste lydene som kom en god stund var "mmmm" "mmmmm" mens han lykkelig fortærte marinert laks.

  Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 23:45   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Nå lurte jeg et øyeblikk på om vi hadde samme barn, men så leste jeg at hun fortsatt ammes, og det var det slutt på for et par uker siden. Jeg tror det er fødselsdatoen som er det avgjørende.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 00:32   #23
Michelle:)
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 9
Michelle:) har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Så deilig.

Min spiser også alt, om hun ikke får smake det vi spiser blir hun utrolig fornærmet.
Håper det varer. :ber:

Jeg vet faktisk ikke om en ting hun ikke liker, utenom barnemat på glass.

Michelle:) er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 22:08   #24
wollafruen
Fullverdig medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Romerike
Innlegg: 99
wollafruen er litt kul
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Hehehe...sånn er (til en viss grad - vanskelig å toppe den menylisten hennes) vår 16-månding og. Hun er konstant på jakt etter mat. Ingen kan putte noe som helst i munnen uten å få en utstrakt hånd mot seg og et "emh?" "dejnnn?" Hun skal smake på ALT, og det meste går ned Som deg håper jeg det varer, men vet av erfaring at det som regel ikke gjør det. Ref. eldstejenta på 3,5 år....

wollafruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-09, 22:35   #25
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Så herlig at hun smaker og spiser Her i gården liker vi ingenting

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 10:48   #26
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Nyydelig altetende snuppe.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 12:08   #27
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Nyt det!
Vi har en slik unge, hun er likens nå når hun er snart 6 år. Men de to andre snakker jeg ikke høyt om

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 17:15   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: 15 måneder, spiser ALT

Så skjønn.

Egentlig ikke dukket over noe (av "voksenmat") han ikke vil ha guttungen vår enda heller, men det er slett ikke det samme med grøt og glass nei... Ogå spiser han dessverre ikke så MYE av vår mat, så han burde ha noe barnemat i tillegg.

Men grønnsaker er i alle fall digg. Tomater er favoritten, men agurk og paprika er toppers også, og vi tenkte "men den kjøttsusen er sikkert litt sterk for ham" neida, det ville han ha! Så lenge det presenteres som voksenmat da, ikke snakk om å legge på et lite fat og knekke litt opp da altså! Snart 14 mnd, totalt 4 fortenner, så vi føler jo at enkelte ting bør deles litt opp, det viser seg vanskelig å spise kylling ellers, uten tenner...

Jeg lurer stadig på når noen av mine gener skal slå til, da er det vel slutt på å smake på alt mulig... jeg er litt mer kresen enn jeg har godt av...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no