Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Alternativ til tran

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 22:51   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Alternativ til tran

Jeg er en tranforkjemper og Junior har til nå tatt sin daglige tran uten bråk. Inntil nå. Han nekter, slår den vekk, spytter den ut og det blir så mye søl og gris. Nå gidder vi ikke mer.

Noen som har tips om et godt kosttilskudd for barn, gjerne med omega 3 (siden vi ikke er såflinke på fiskefronten...). Dosen med vitaminer bør være optimal mht hans alder (snart 2), ikke miniliten dose slik jeg vet noen tilskudd har.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:00   #2
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til tran

Litjtausa liker tyggekapslene fra Møller. De med skikkelig fake jordbærsmak. Det finnes også noen tyggedrops på helsekosten, men de spyttet hun rett ut igjen.

En enklere løsning er makrell i tomat som pålegg. Ei-to skiver om dagen, så er dagsbehover for omega3 dekket.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:15   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til tran

Makrell i tomat vil han ikke ha, selv ikke da han var alt-etende. Han begynner å skriek og kaster skiven langt vekk, og slik har det vært i over ett år (vi forsøker med noen måneders mellomrom).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:17   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til tran

Ungene mine har aldri villet ha tran og jeg klarer ikke å tvinge dem. Jeg brekker meg selv ved tanken på å ta tran (det gjorde jeg nok i barndommen).

Vi gir d-vitamindråper isteden. Helsesøster anbefalte dette som et alternativ enda hun nok helst hadde sett at de fikk tran.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:20   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til tran

Dråper også til hun eldste? Får man da omega 3?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:23   #6
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til tran

Det er ikke omega 3 i dråpene. Har dere prøvd Eskimo Kids? Det smaker mye bedre enn Møllers grusomme tran. Smoothie er forresten genialt til å skjule tran etc i.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:24   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til tran

Snuppa er meget klar på hva hun vil og ikke vil, og vi kan bare prøve å tvinge henne. På dråpeesken står det 4 dråper for de over 2 år, så det er det hun får.

Når du sier det, så hjelper dette nok ikke på omega3. De får nok for lite omega3, men hvordan pokker skal jeg få det i dem.

De dere tyggkapslene fra Møller er forsøkt. Snuppa kastet opp etterpå, og jeg gjorde et forsøk og forstod godt hvorfor hun ble så dårlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:25   #8
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til tran

Men trenger de tilskudd av d-vitamin da de er over babystadiet?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:27   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til tran

Jeg vet virkelig ikke. Jeg drikker d-vitaminberiket melk. Snuppa drikker ikke melk, så jeg har bare tenkt at dråpene var greit å ta. Hun liker dem veldig godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 23:35   #10
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til tran

Eskimo3 kids.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no