|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
22-07-24, 12:52 | #2 |
Absolute Beginner
|
Sv: Erfaringer med kombinertvas/tørk?Jeg har ikke prøvd selv, men har hørt at trommelen ikke kan sammenliknes helt med en vanlig trommel. (At en ikke nødvendigvis kan vaske en stor vask med håndklær eller sengetøy og så sette på trommel, som er det jeg bruker funksjonen mest til.) |
22-07-24, 13:02 | #3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
Sv: Erfaringer med kombinertvas/tørk?Vi har på hytta. Dyr, stor LG som tar 10 eller 12 kg tøy. Ikke fornøyd, men er åpen for at jeg er bortskjemt med veldig gode Bosch/Siemens.
22-07-24, 15:30 | #5 |
Klar
|
Sv: Erfaringer med kombinertvas/tørk?Jeg har en kombimaskin. Think IQ. Kosta vel 7000 for to år siden. |
22-07-24, 17:46 | #6 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
|
Sv: Erfaringer med kombinertvas/tørk?Jeg synes sengetøy blir veldig krøllete i kombimaskinen vs. tørketrommelen, det samme gjaldt forrige kombimaskin vi hadde. Klær tørker jeg ikke i trommel. Programmet tar eviglang tid om man lar tørk stå på auto, men etter at jeg fant ut at jeg kunne justere tørketiden, så er det omtrent om ved vask +tørk i to maskiner. |
22-07-24, 19:18 | #7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Erfaringer med kombinertvask/tørk?Vi hadde også en dyr en og var bare delvis fornøyde. Måtte ofte tromle dynetrekk og store håndklær flere ganger.
22-07-24, 20:00 | #8 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
|
Sv: Erfaringer med kombinertvask/tørk?Det store problemet med den typen maskin, er jo at vaskedelen har mye større kapasitet enn tørkedelen, som regel ihvertfall. Da vil det jo ta lengre tid å tørke enn å vaske. Jeg sverger til to maskiner for enhver pris. |
23-07-24, 12:50 | #9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
|
Sv: Erfaringer med kombinertvask/tørk?Vi hadde det da poden var liten. Så det begynner jo å bli noen år siden. Det var i hvert fall det dummeste opplegget vi har hatt. Jeg ødela så mye klær i den maskinen. Det sto at man burde kjøre en tom maskin etter en runde med tørk for å få skylt ut lo. Det var ikke så ofte jeg gadd det forråsiresånn. Utrolig lite økonomisk og miljøvennlig å holde på med det. Neste maskin med vask ble derfor innimellom full av lo. Noen av klærne var det umulig å få den loa av igjen. Ødela masse fleeceklær som ungene hadde for eksempel.
|
|