Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-18, 18:48   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Er du med på å rydde og organiser et valgfritt rom hver måned? Du kan ta pause om du vil og du kan bruke to måneder på et rom om du trenger. Du kan gjøre det så stort eller smått du vil. Kanskje du går igjennom ting, kaster gir bort, resirkulerer og organiserer bedre eller så slår du på stort og maler og bytte rut møbler også etc.

Jeg skal begynne i entreen og målet er å bli ferdig siste november.

Er du med?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:54   #2
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgsnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ja! Soverommet er ille. Jeg trenger å organisere papirer og slikt. Jeg har ikke eget kontor så alt slikt hører til der. Det er for mange møbler der i tillegg.

Jeg gir meg selv en måned.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 18:54   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgsnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er også med. Vindfang og entre her også. Ferdig til midten av november. Sånn, da er det sagt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:18   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med! Gangen her er ikke så aller verst, men vi har en smekkfull bod rett innenfor, så jeg regner den som en del av gangen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:23   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ja! Jeg er med. Her trengs det ryddings i alle rom der det er unaturlig at besøk oppholder seg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:28   #6
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hah, her kan jeg si check, check and check. Flyttet til midlertidig bolig på mandag og i den forbindelse kjørte vi 20 sekker med klær til Fretex, kastet mellom 30 og 40 kubikk med søppel og kjørte et helt tilhengerlass til loppis. Når vi flytter hjem igjen har vi laget en regel om at det som ikke er blitt pakket opp av flytteesker skal vurderes kastet. Hvis vi ikke har brukt det på et godt halvår kommer vi ikke til å bruke det.

Og fy fader så mye drit vi hadde lagret i skuffer og skap og boder og overalt. Jeeses.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:32   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg kan også si check, check and check.
Etter at eldste flyttet permanent og mellomste dro på folkehøyskole i sommer/høst har vi orden i det meste.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:38   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi river kjøkkenet, og jeg rydder med hard hånd. Har gitt bort flere esker, og det går nok mer når vi skal flytte inn i nye skap. Herregud så mye man samler på.

Vi skal være helt ferdig med nytt kjøkkenet før 1. desember.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 19:40   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg kan også si check, check and check.
Etter at eldste flyttet permanent og mellomste dro på folkehøyskole i sommer/høst har vi orden i det meste.

Jeg har fått orden på to av soverommene etter at de to eldste flyttet, men har flere rom på vent ... Og en schvær garasje med loft og boder.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:11   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Etter at vi åpnet ned til kjeller innvendig og mistet boden(nedgangen til kjeller med midlertidig gulv) så måtte vi jo fjerne alt i den boden. Så har ryddet der.
Men har et stort loft og soverommet vårt fungerer litt som bod nå så vi må ta en skikkelig sjau der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:24   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg har satt i gang med tømming av roterommet i kjelleren. Det skal males og tapetseres. Målet er å bli ferdig til bursdagen min like før jul.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 20:43   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Ja, søren heller. Count me in. Gutterommet inkl walk-in-closet skal totalryddes. Der har jeg ymse saker og den utflyttede slubberten har fremdeles klær og rot i hyller og skuffer. Ferdig innen advent.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:16   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Vi aka mannen og jeg er med, dog usikker hvilket rom vi går løs på først og hvor lang tid vi bruker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:25   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med
Nok av rom å ta tak i, har bl a to rom som er fulle av lagrede ting.... De brukes dog kun til lagring, så det plager meg ikke såååå mye
Velger meg derfor soverommet mitt. Har altfor mye klær i skapet, og en kommode med all verdens ting som kan minimeres drastisk. trenger to mnd på dette

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:28   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Yess! Flere rom som bør tas. Kanskje starte med loftsstua. Eller en av bodene.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 21:28   #16
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

jeg er med!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 23:01   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Oh yes! Vi har egentlig begynt alt, dvs vi har planlagt å gjøre om på gjesterommet slik at det også kan fungere som hobby-/syrom (siden Villes lego har flyttet inn der jeg egentlig skulle få sy). Nå er det bare gjennomføringen igjen...

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 23:05   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg er med, har allerede startet litt overalt. Starter for alvor med mitt rom. Ferdig til advent.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-18, 23:41   #19
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

men ler kun fordi jeg skriver dette i en stue full av pappesker siden jeg lever i et flyttelass akkurat nå. Tror nok jeg skal klare å organisere rommene når jeg flytter inn, men kan prøve å holde dem sånn mer første måneden.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-18, 00:59   #20
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

men ler kun fordi jeg skriver dette i en stue full av pappesker siden jeg lever i et flyttelass akkurat nå. Tror nok jeg skal klare å organisere rommene når jeg flytter inn, men kan prøve å holde dem sånn mer første måneden.

Vi flyttet for fem år siden, og det var tidenes ryddesjau. Ungene var da så store at vi kunne sortere, pakke bort, kaste og gi vekk alt av leker, brettspill, sportsutstyr og barnebøker, og få orden i alle rom. Vi kjøpte mengder med store blanke plastkasser på IKEA, og organiserte alt av julepynt, påskepynt, ting fra ungene var små, duker, gardiner, garn, luer/sjal/refleksvester, strandutstyr, fjellutstyr, konfirmasjonsdill/bordpynt og ellers alt som til vanlig tyter ut av skap og skuffer.
Vi har faktisk klart å holde huset organisert, bortsett fra noen overfylte kjøkkenskap og en bod i andre etasje (som yngste stadig vekk fyller med ymse greier )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no