Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Frisør under koronaen - hva gjør du?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Går du til frisøren under koronaen?
Ja, like ofte som normalt 85 54,49%
Ja, men sjeldnere enn jeg egentlig har behov for 36 23,08%
Nei, jeg går ikke, av smittevernhensyn 9 5,77%
Nei, men jeg ville ikke gått til frisøren ellers heller 7 4,49%
Jeg klipper håret selv 13 8,33%
Jeg får andre amatører til å klippe meg 2 1,28%
Jeg lar håret gro 12 7,69%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 156. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-21, 20:46   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg vet heller ikke helt hva jeg skal svare på det. Vanligvis er jeg ikke oftere til frisør enn 2-3 ganger i året. Men nå har jeg ikke vært hos frisør siden like etter at de åpnet opp etter lockdown, helt i starten av mai. Et vanlig år hadde jeg trolig vært en tur til, sånn før jul engang, men det er ikke sikkert heller, jeg er som Toffskij, ganske sløv når det gjelder slike ting. På grunn av usikker situasjon framover da jeg var hos frisør i mai ba jeg om en klipp som kunne vokse ut uten at det ville se for ille ut. Og det fikk jeg, så det ser fortsatt helt greit ut (bedre faktisk, jeg var ikke så fornøyd i starten), men begynner å bli litt slitt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 20:56   #42
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg var til frisøren to dager før nedstengningen, og booket da time til det som viste seg å bli uken etter åpningen igjen i fjor vår.

Gjennom høsten så har det blitt stadig sjeldnere. Nå er det veldig overdue, pga massiv ettervekst, men det er ingen av de som ser meg her hjemme som bryr seg katten. Sist jeg var der gikk jeg fra brunette til borti blondine og det tok flere uker før noen så det.

Så da er det ikke verdt pengene, tiden og slitasjen på håret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 20:56   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg går sjeldnere enn før, men det handler egentlig ikke om korona. Eller jo, men ikke om smitte. Mer om min manglende kapasitet. Er sliten og lei, har mindre å gå på. Jeg synes frisør er stress. Det tar så lang tid og mye av dagen. Jeg velger oftere enn før å prioritere det bort. En positiv virkning er jo at jeg sparer penger. Men jeg bør seriøst snart komme meg til frisøren...

Merker også at jeg sminker meg sjeldnere og mindre enn før. Og jeg bruker mange færre av plaggene mine enn jeg liker. Det er dumt, men men. Dasser ofte rundt i treningstøy hele dagen fordi jeg skal trene likevel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 21:00   #44
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Like ofte som normalt, det vil si max en gang i året, kanskje litt oftere. Vært 1 gang i 2020.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 21:09   #45
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Var i august. Skulle vært og klipt tuppene, men venter på bedre tider.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 21:18   #46
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg går som vanlig. Har i det store og hele ikke pålagt meg selv noen flere eller strengere restriksjoner enn myndighetene har gjort. Tenker at det er viktig for arbeidsplassene. I sommer var jeg f eks mye ute på restaurant i Oslo, de hadde jo full koll på meter og sprit osv.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 23:19   #47
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Går en til to ganger i året til vanlig, og det har det vært i koronatiden også.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-21, 23:46   #48
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Hvor er alternativet: Ja, like sjelden som før.
Var der i september, ca et år siden sist. Litt oftere enn 1 gang i året, ikke så ofte som to ganger i året. Luggen tar jeg selv, alle 4 jentene klipper jeg selv (langt og rett hår) og samboer bruker jeg maskin over hele når han ber om det eller jeg synes det er på tide.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 00:14   #49
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.007
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg var i frisørstolen første åpningsdagen etter lock-down i våres.

Jeg opplever at min frisør tar smittevern på høyeste alvor og det føles helt trygt å gå dit. Hun har brukt munnbind de to siste gangene, sist brukte jeg det også.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 03:01   #50
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg går til frisøren like sjelden som ellers. Var i februar i fjor. Hoppet over sommerfrisering, så i oktober, og nå tror jeg det blir februar igjen. Klipp og farge, tror jeg.

Ikke så mye smitte her, og frisørene er nøye på smittevern, ser det ut til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 07:31   #51
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg svarte like ofte som før. Og det er en til to ganger i året, så for meg har ikke det vært noe stress. Da frisørene stengte i mars hadde jeg klippet meg januar og så ingen grunn til å gjøre det på lenge.

Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk jeg klippet meg oftere i fjor enn vanlig, i januar, en gang tidlig på høsten og i desember.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 07:56   #52
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg går sjeldnere, men ikke fordi jeg er redd for smitte hos frisør. Håret er langt og er stort sett i hestehale nå når jeg ikke er på kontoret, så da føles ikke behovet like stort.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 07:58   #53
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg er hos frisøren 1-2 ganger i året til vanlig, nå har jeg vært én gang siden lockdown. I mellom klipper og farger jeg selv.
Før (for lenge siden) gikk jeg til frisøren ca hver 3.måned, men det har jeg ikke råd til lenger.
Jeg har krøller/rotete hår, så det vises ikke for andre om klippen er litt skakk og skjev.

Det er altså ikke korona som gjør at jeg er sjeldent til frisøren. Mer økonomi. Og nå det siste året har ikke behovet føltes så stort heller. Jeg drar ingen steder og møter ingen folk.
Jeg har kjæreste da, men han ser ikke forskjell på håret mitt om det er slik eller sånn.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 08:03   #54
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Tok klipp og stripping februar 2020. Har lyst til å gå til frisør, men allikevel ikke, de treffer jo så mange. Men jeg har langt tørt hår som tynger og som må flettes om natta, kan ikke huske at det har vært så langt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 08:12   #55
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg er hos frisøren kanskje en gang i året til vanlig, så jeg går som normalt. Kidsa går heller ikke ofte, men har vært siden mars. Mini barberte av seg alt håret (!) for litt siden, og nå som det begynner å vokse ut ser jeg at hyppige frisørbesøk kreves fremover, så for hennes del håper jeg det fortsatt er lov med frisør.

Mannen går ca en gang i mnd, han droppet det i vår, men startet igjen i sommer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 08:44   #56
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg er definitivt sjeldnere. Datteren min har faktisk klippet meg siden i mars. Først gikk vi drastisk til verks med mannens maskin, men nå har jeg spart opp til en slags frisyre igjen.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 09:41   #57
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg klippet meg før jul, tror det er fire år siden sist (eller kanskje fem), så jeg har klippet meg oftere i 2020 enn på lenge.

(Et par uker etterpå fikk både frisøren og famillien korona, så det var god timing. Jeg kjenner henne privat, så det er eneste grunnen til at jeg vet det.)

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 09:41   #58
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Ville har forresten klippet seg selv, og det ble overraskende fint. I en alder av 13 har hun ennå ikke vært hos frisør...

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 09:41   #59
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Jeg utsatte en frisørtime forrige uke pga. sykdom (ikke korona), men merker at jeg ikke føler behov for å bestille ny time. Er jo bare inne (eller ute med lue på) uten å treffe noen for tiden. Kaldt og mørkt er det også. Tar det til våren i stedet, tenker jeg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-21, 09:53   #60
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frisør under koronaen - hva gjør du?

Litt sjeldnere enn vanlig. Først og fremst fordi jeg har spart til litt lengre hår.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no