Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-20, 19:46   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Jeg har diverse oppussings- og oppgraderingsprosjekter som jeg vil få gjennomført, og jeg har etterhvert innsett at det blir ikke gjort om jeg skal ordne alt selv. Nytt bad, takvinduer, avdeling av rom, malerarbeid, ekstra sikringer og stikkontakter, og ventilasjon. Påbygg er også en mulighet. Arbeid for rørlegger, murer, tømrer, elektriker, maler, interiørarkitekt, og kanskje arkitekt.

Finnes det firmaer som kan bidra med ideer og løsninger, ta prosjekteringsansvar, finne og booke håndtverkere? Hvem leter jeg etter? Arkitekt-firmaer, noe annet?

Jeg har funnet noen som kan ta prosjektet med nytt bad, men jeg vil gjerne ha ordnet litt andre ting først/samtidig.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 20:31   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Jeg ville kontaktet et tømrerfirma.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 20:38   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg har diverse oppussings- og oppgraderingsprosjekter som jeg vil få gjennomført, og jeg har etterhvert innsett at det blir ikke gjort om jeg skal ordne alt selv. Nytt bad, takvinduer, avdeling av rom, malerarbeid, ekstra sikringer og stikkontakter, og ventilasjon. Påbygg er også en mulighet. Arbeid for rørlegger, murer, tømrer, elektriker, maler, interiørarkitekt, og kanskje arkitekt.

Finnes det firmaer som kan bidra med ideer og løsninger, ta prosjekteringsansvar, finne og booke håndtverkere? Hvem leter jeg etter? Arkitekt-firmaer, noe annet?

Jeg har funnet noen som kan ta prosjektet med nytt bad, men jeg vil gjerne ha ordnet litt andre ting først/samtidig.

Helge Løseth i Smart Con as

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 21:42   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Et tømrerfirma ja. Det er det som blir brukt her hos oss iallefall.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 22:30   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Arkitektfirma eller entreprenørfirma er ofte ansvarlig søker ja, som tar seg av slike ting. Jeg får ofte henvendelser fra slike i jobbsammenheng.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 27-12-20 kl 23:16.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 23:33   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Jeg har brukt byggmester / tømrerbedrift som er mesterbedrift. De kan gi råd, tegne, har ansvarsrett, og koordinerer håndverkere. De tar et påslag for å koordinere, men det får du igjen i effektiv framdrift og at det er én du kan ta opp ting med og som er din buffer for alle (istedetfor at de skyfler ansvaret rundt dersom noe skjer). Det bør være en solid bedrift som har vært en stund i markedet. Det er et sunnhetstegn om de har oppdrag så du kanskje må vente litt. Min byggmester har ca 6 mnd ventetid på store jobber. Mindre ting hender det de kan ta innimellom om det blir «hull» i framdrift på andre prosjekter de har.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-20, 23:40   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Ja, for all del. Det er verdt å betale litt ekstra for et solid firma med erfaring.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 09:29   #8
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Firma som kan hjelpe med byggesøknad, oppussing og oppgradering

Vi hadde et større utbygging/ombyggingsprosjekt for noen år siden. Min mann og jeg er helt samstemte på at det beste vi brukte penger på var 2 ting: Arkitekt og prosjektledelse.

Vi fortalte hva vi ville oppnå til arkitekten (ikke våre forslag, de ville hun ikke se da) og hun kom med forslag. Og mye smartere forslag enn vi hadde kommet på selv.

Prosjektledelse... Et must rett og slett! Det å ha noen med peiling til å holde de ulike håndtverkerne/underleverandørene i ørene, få dem inn til rett tid etc - Det hadde slitt oss fullstendig ut. Det var rett og slett et ekteskapsbevarende tiltak.

Vi brukte et velrenommert byggeselskap til jobben.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no