Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-21, 17:45   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Jeg er vel ikke den første som skal hjelpe russen. Det står at bokstavene må strykes fra baksiden. Navnet skal være nedover buksebeinet. Bokstavene er sånne broderte, superharde og flytter på seg hele tiden. Hvordan i h.... får man vrengt buksebeinet og strøket på bokstavene i rett linje uten at man banner hele tiden? Har prøvd å feste dem forsiktig med nåler, men de rører seg når jeg vrenger de smale beina. HJELP!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 18:07   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Man lar russen fikse det selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 18:19   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Man lar russen fikse det selv.

Vi gikk for samarbeid. Han var faktisk mye mer kreativ enn meg ift. hvordan dette kunne gjøres, så jeg tror det blir bra

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 08:59   #4
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er vel ikke den første som skal hjelpe russen. Det står at bokstavene må strykes fra baksiden. Navnet skal være nedover buksebeinet. Bokstavene er sånne broderte, superharde og flytter på seg hele tiden. Hvordan i h.... får man vrengt buksebeinet og strøket på bokstavene i rett linje uten at man banner hele tiden? Har prøvd å feste dem forsiktig med nåler, men de rører seg når jeg vrenger de smale beina. HJELP!!

Slike bokstaver har min også...
Du fester dem HARDT med nåler, sikkerhetsnål, slik at de sitter når du vrenger. Det hjalp iallefall for oss, og bokstavene sitter som et skudd.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:08   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Jeg ga tydelig beskjed om at jeg ikke la meg opp i det der.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:22   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Her blei visst løysinga superlim

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:29   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.345
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg er vel ikke den første som skal hjelpe russen. Det står at bokstavene må strykes fra baksiden. Navnet skal være nedover buksebeinet. Bokstavene er sånne broderte, superharde og flytter på seg hele tiden. Hvordan i h.... får man vrengt buksebeinet og strøket på bokstavene i rett linje uten at man banner hele tiden? Har prøvd å feste dem forsiktig med nåler, men de rører seg når jeg vrenger de smale beina. HJELP!!



Dette hjalp jeg med i forgårs. Bortsett fra hos oss var det ikke bokstaver med broderier, det var bokstaver med bling.

Du må rett og slett bruke flere nåler tror jeg. Og prøv å styre unna kneet hvis du kan.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 09:46   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Hehe. Godt å høre at det ikke bare er meg som har bannet over dette. De bokstavene var jo så utrolig harde at det omtrent var umulig å få festet nåler i dem. I tillegg gjorde jo nålene at man ikke fikk lagt fullt press på strykingen, så vi ga opp det.

Til slutt var det russen selv som fant ut at vi skulle vrenge buksebeina først og så legge bokstavene inni der. Bare kort navn med fire bokstaver som såklart hjalp, for mitt hode ble i alle fall litt crazy av å tenke speilvendt. Men vi fikk det til, og det virker som om de sitter nå.

Superlim var lurt. Det er fortsatt noen andre merker enn bokstavene på lommer og sånt som ikke sitter helt fordi det jo ikke kan strykes fra baksiden på lommer. Ble det ingen skader/merker på dressen av limen? (som om en russedress kommer til å være pen særlig lenge ).

Og til dere som holdt dere unna: Veldig lurt!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 10:28   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Som lærer i vgs er jeg så negativ til russefeiringa generelt at selv om jeg unnet mine å feire litt, klarte jeg ikke å spa opp nok morsomsorg til å hjelpe dem med noe som helst. Nå var de jo russ samtidig, så de hjalp hverandre. Det vil si at Frøkna hjalp Herremannen (og dermed også flaks for han at hun var hjemme pga. koronanedstenginga i fjor).

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 10:43   #10
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Som lærer i vgs er jeg så negativ til russefeiringa generelt at selv om jeg unnet mine å feire litt, klarte jeg ikke å spa opp nok morsomsorg til å hjelpe dem med noe som helst. Nå var de jo russ samtidig, så de hjalp hverandre. Det vil si at Frøkna hjalp Herremannen (og dermed også flaks for han at hun var hjemme pga. koronanedstenginga i fjor).

Min hadde heldigvis sånne enkle strykemerkebokstaver

Er ikke så positiv til russefeiring jeg heller egentlig, men som fjerdegangs russemamma er jeg stolt og glad likevel når "lillegutt" tusler rundt i rød dress - stolt helt ned i magen, faktisk. Det kommer til å gå bra.

"Hvordan gikk det med psykologifremføringen, da? ", spurte jeg i går - "Næsj, det ble en sekser da", svarer ungen min med et skjevt smil - ungen min i alt for stor, rød dress - og jeg er så stolt, så stolt og så grusomt lei meg for at han snart flytter ut.
Det aller verste med å ha russ i huset er å vite at de snart flytter. Gruer meg så fælt.

Huff.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 10:54   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Jeg er heller ingen stor fan av russefeiringen sånn den er blitt, men min russ er ikke med på noen buss og skulle uansett bare feire med klassen på 17 stk. Etter det skoleåret med karantener og digitalundervisning, unner jeg han en russefeiring mer enn jeg noen gang hadde forestilt meg. Og da snakker jeg om russefeiring hvor de i det hele tatt får til noe som helst av samlinger bare med dem i klassen, noe som er høyst usikkert det, også (Oslo).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 11:50   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Her blei visst løysinga superlim

Tror vi og brukte det eller kanskje vi sydde de på?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-21, 19:18   #13
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Russemamma trenger hjelp - broderte strykebokstaver på buksebein

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror vi og brukte det eller kanskje vi sydde de på?

De vi prøvde oss på var så tykke og harde at det var umulig å stikke nåler gjennom omtrent.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no