Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er det ryddig og koselig på soverommet ditt?
Ja, stort sett alltid 55 40,74%
Ja, noen ganger 17 12,59%
Nei, nesten aldri 55 40,74%
Putevar 8 5,93%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-21, 16:04   #81
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Jeg er hysterisk på rot på soverommet. Der er det null rot, knapt inventar. Så ryddig at en overnattingsgjest en gang klaget, han fant ikke roen fordi han følte han rotet det til ved sin blotte eksistens.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-21, 17:27   #82
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Ja, soverommet er kanskje det rommet som er mest ryddig. Jeg hater å sove på støvete rom, det vil si, jeg reagerer (fysisk, ikke psykisk ) på gammelt støv i sengetøy og på møbler. Det gjør at jeg tørker støv og støvsuger på soverommet relativt ofte, omtrent en gang i uken. Samtidig rydder jeg bort tøy som slenger og lufter eller skifter sengetøy. Vi har et lite soverom, og har klesskapet i boden ved siden av soverommet. Inne på selve rommet er det bare seng, to nattbord og en liten benk der det ligger en del halvrent tøy. Benken kan være rotete, resten av rommet er stort sett ganske ryddig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-21, 18:52   #83
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Jeg har nettopp pusset opp soverommet mitt (eller malt og endret litt på møbleringa, huset mitt er nesten nytt). Jeg har valgt å møblere sparsomt, orker ikke et soverom fullt av alt mulig stæsj og rot. Har stor seng (180 bred) med pent sengetøy, nye hotellputer og pynteputer som matcher fargen på veggene. To nattbord fra Montana er bestilt og oppå der skal det stå en Panthella-lampe på hver. Den ene har jeg allerede fått, den andre er bestilt. Ellers har jeg kun et enkelt klesstativ fra Hay i et hjørne der lange strikkejakker henger. Alle andre klær befinner seg i walkincloset’et utenom treningsklærne som jeg har i en kommode på vaskerommet. Tidligere sto treningsklærkommoden på soverommet, men da jeg pussa opp røyk den ut. Malte kommoden høyglanset hvit så den står i stil med skapet på vaskerommet.

Soverommet mitt er blitt en deilig og delikat oase og jeg sover veldig godt der nå som jeg har fått det så fint. Var helt greit før også med hvite vegger (+ en veldig mørk blå), men den grønnfargen jeg har nå gir meg virkelig ro i sjela. Elsker soverommet mitt!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:05   #84
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opp med denne, for nå skal det prosjekt i gang her. Kjedelig for dere om jeg tegner og forklarer i detalj, men pga skråtak er det bare mannen som har klesskap og mine klær er i trådkurver og kommoder. Nå skal mine klær ut, oppbevaring skal ordnes i trapperommet. Tak (furu) og vegger (stygg, overmalt tapet) skal males og jeg har jaggu foreslått at vi investerer i ny seng også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:11   #85
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Stort sett ryddig. Vi rer sengen pent hver dag, iallefall veldig sjelden det ikke blir gjort.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:15   #86
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Nop. Jeg har alltid en plan om det, og det skal være fint mulig, men det ender med at plassen foran klesskapene (som ikke er i bruk til klær, men sengetøy etc) blir lagringsplass for alt jeg vil ha unna resten i huset. Også går jeg og irriterer meg over det en stund, før jeg tar en runde og får det strøkent, men så skjer det samme igjen etter en stund, hehe.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:26   #87
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er hysterisk på rot på soverommet. Der er det null rot, knapt inventar. Så ryddig at en overnattingsgjest en gang klaget, han fant ikke roen fordi han følte han rotet det til ved sin blotte eksistens.

Nå ble jeg glad for at noen dro frem denne tråden igjen. For jeg kommer jevnlig denne kommentaren til Pepper, og ler godt.


Sist redigert av Heiko : 24-08-21 kl 16:55.
Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:27   #88
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg er hysterisk på rot på soverommet. Der er det null rot, knapt inventar. Så ryddig at en overnattingsgjest en gang klaget, han fant ikke roen fordi han følte han rotet det til ved sin blotte eksistens.



Kjæresten min har nå blitt oppdratt til at det skal være ryddig på soverommet, han var helt sjokkert over konseptet. Han ryddet da jeg nektet å være der.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:35   #89
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Opp med denne, for nå skal det prosjekt i gang her. Kjedelig for dere om jeg tegner og forklarer i detalj, men pga skråtak er det bare mannen som har klesskap og mine klær er i trådkurver og kommoder. Nå skal mine klær ut, oppbevaring skal ordnes i trapperommet. Tak (furu) og vegger (stygg, overmalt tapet) skal males og jeg har jaggu foreslått at vi investerer i ny seng også.

Det høres ut som en klar forbedring. Er det mulig å få til en hylle eller tre for enkelte ting det kan være greit å ha nær senga? Jeg tenker på lesestoff, briller, vannflaske o.l.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:38   #90
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Det høres ut som en klar forbedring. Er det mulig å få til en hylle eller tre for enkelte ting det kan være greit å ha nær senga? Jeg tenker på lesestoff, briller, vannflaske o.l.

Har nattbord og de skal få bli værende. Mannen har to klesskap der inne, de får også bli siden de kan plasseres på fornuftig vis.

Irriterende at rommet er så stort og likevel totalt umulig å møblere på vettugt vis pga skråtak.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 15:51   #91
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nå ble jeg glad for at noen dro frem denne tråden igjen. For jeg kommer jevnlig av denne kommentaren til Pepper, og ler godt.

TMI.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 16:03   #92
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Nå ble jeg glad for at noen dro frem denne tråden igjen. For jeg kommer jevnlig av denne kommentaren til Pepper, og ler godt.

Såpass?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 16:11   #93
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Hver sin lyst.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 16:54   #94
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hver sin lyst.

Og at hun LER i tillegg. Jeg pleier i hvert fall ikke å le akkurat da.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 16:57   #95
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

TMI.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Såpass?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hver sin lyst.

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Og at hun LER i tillegg. Jeg pleier i hvert fall ikke å le akkurat da.

Nå lo jeg enda mer! Er det mulig.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 17:27   #96
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Jeg blir letta når jeg ser jeg er i godt selskap med de som svarer nei. Knegger godt av Peppers kommentar og påfølgende diskusjon

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 22:52   #97
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Nei. Det var det en gang. Den dagen vi flytta inn ble senga satt inn der også sov vi der alle fire før vi neste dag pakket ut. Den dagen var rommet ryddig. Siden har det samlet seg opp mer og mer kaos. Jeg hadde det endte ryddig en gang for et par år siden men nå er det vel mer kaotisk enn noen gang

Dette er definitivt fortsatt sant, det er vel reelt sett bare enda mer kaotisk for hver gang jeg skriver Men jeg finner senga, og sover godt, og har en langsiktgi plan om å engang rydde ut alle kassene med barneklær i ulike størrelser, og derved se hva annet som skjuler seg der (En pulk vet jeg, den skal ut av huset når snøen kommer, senest, og diverse annet)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 22:54   #98
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Har du en PULK på soverommet?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 23:08   #99
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

Pulk

Lo av det andre også

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 23:09   #100
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du det ryddig og koselig på soverommet ditt?

For å si det sånn..

Jeg poster ikke bilde av mitt soverom her.

Det er ikke at jeg ikke ønsker at det skal være ryddig, det er bare at det rydder seg ikke av seg selv..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no