Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-21, 07:46   #21
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Pizzasnurrer.
Hun lager dem selv (med ferdigkjøpt pizzabunner) og legger i fryseren. Så plukker hun ut et par hver morgen når hun skal på skolen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 07:57   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Eldste spiser ingenting.

Yngste spiser ikke brød, men har med lefser eller pasta og inni mellom nudler og varmt vann.

Hvordan fungerer mattermosen? Det er en ide til min som er mer varmmat person enn brødmat! Tar de med en tallerken eller spiser man fra termosen?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 08:09   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.496
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Eldste har et knekkebrød med salami. Yngste aner jeg ikke.


Opprinnelig lagt inn av Martis, her.




Hvordan fungerer mattermosen? Det er en ide til min som er mer varmmat person enn brødmat! Tar de med en tallerken eller spiser man fra termosen?

Jeg har noen elever med mattermos, de spiser fra termosen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 08:28   #24
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Eldste har et knekkebrød med salami. Yngste aner jeg ikke.




Jeg har noen elever med mattermos, de spiser fra termosen.

Jeg googlet den og har bestilt en for å teste. Enn at jeg ikke har oppdaget dette før.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 08:53   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.331
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Eldste spiser ingenting.

Yngste spiser ikke brød, men har med lefser eller pasta og inni mellom nudler og varmt vann.

Hvordan fungerer mattermosen? Det er en ide til min som er mer varmmat person enn brødmat! Tar de med en tallerken eller spiser man fra termosen?

Spiser fra termos, ja.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:28   #26
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

En banan
Et knekkebrød uten noe på
En halv agurk
En paprika
En skyr i klemmepose
MrLee nudler av og til


Det er ikke alltid det blir spist av det som er med, men han får ikke dra avgårde uten mat uansett, når de ikke har kantine. Så da ligger det noe i matpakken. Det er ikke vits i å sende med mer fancy tilrettelagt mat, det blir uansett ikke spist.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:31   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.419
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jøss. Lager dere til sånne greier i matpakkene? Nå føler jeg meg som dårlig mor, altså. Jeg har laget til brødskiver. Punktum. Har han ikke spist det, har han ikke spist. Og ja, det har skjedd. Etter at han begynte i 8. klasse, har han fått penger til å kjøpe på supermarkedet i nærheten av skolen. Før det fikk de ikke lov til å gå ut av skolegården.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:36   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jøss. Lager dere til sånne greier i matpakkene? Nå føler jeg meg som dårlig mor, altså. Jeg har laget til brødskiver. Punktum. Har han ikke spist det, har han ikke spist. Og ja, det har skjedd. Etter at han begynte i 8. klasse, har han fått penger til å kjøpe på supermarkedet i nærheten av skolen. Før det fikk de ikke lov til å gå ut av skolegården.

Jeg tenkte som deg. Men siden mine unger har spist brødskivene sine og ikke klaget, så har jeg ikke tenkt mer over det. Det er jo godt mulig at du og jeg hadde lagt mer energi i matboksene hvis det hadde vært et behov.

Og nå som de går på ungdomsskolen har jeg egentlig mistet kontrollen siden avtalen da er at de skal smøre sin egen mat. Men knerten ber stadig om påfyll til de tre påleggene han trenger, så jeg antar at rutinen hans er lik fremdeles.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:39   #29
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.021
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Tipper mange som går for brødskiver og frukt ikke skriver i tråden for å si det sånn, det var jo en tråd for matpakkeforslag og ikke egentlig en debatt, så man tenker kanskje at ikke man trenger si det mer opplagte (HI sier jo også at barnet ikke liker brødskiver). Jeg sa likevel antagelig det opplagte selv, siden mine har brødskiver, polarbrød eller knekkebrød så det var vel ikke så givende.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:41   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Mine spiser brødskiver vel så ofte som de får andre typer matpakker altså, jeg så bare ikke behovet for å nevne det i innlegget siden HI sier brødskiver ikke er aktuelt. Mine barn spiser gjerne brødskiver til lunsj så jeg lager ikke "fancy" matpakke fordi jeg må, men fordi de blir glade for det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:49   #31
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.419
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tenkte som deg. Men siden mine unger har spist brødskivene sine og ikke klaget, så har jeg ikke tenkt mer over det. Det er jo godt mulig at du og jeg hadde lagt mer energi i matboksene hvis det hadde vært et behov.

Og nå som de går på ungdomsskolen har jeg egentlig mistet kontrollen siden avtalen da er at de skal smøre sin egen mat. Men knerten ber stadig om påfyll til de tre påleggene han trenger, så jeg antar at rutinen hans er lik fremdeles.

Min har klaget, sagt at han ikke vil spise brødskiver, men jeg synes ikke at det er noe annet enn trass, så da har han heller ikke fått noe annet. Han har jo spist brødskiver ellers på dagen. Har han vært sulten nok, har han spist det. Såklart er det sikkert bedre med pizzasnurrer og pannekaker, overfylte baguetter og you name it, men jeg synes faktisk ikke at det hører til servicen som jeg har villet tilby. Jeg prøvde med yoghurt og oppskåret frukt og grønt og mer "luksuriøse" brødskiver en stund, men tror faktisk ikke han var sulten nok på matpausetidspunktet. Noen er bare sånn. Han spiste alltid brødskiver til frokost før han dro hjemmefra og det var kanskje nok?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:57   #32
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Mine spiste brødskiver tidligere, men nå lager de matpakka si selv og da er det større variasjon. Det går mye i kjøleskapsgrøt, egg, salat, tortillalefse med fyll osv.. Av og til også brødskiver.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 09:59   #33
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.595
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Min har klaget, sagt at han ikke vil spise brødskiver, men jeg synes ikke at det er noe annet enn trass, så da har han heller ikke fått noe annet. Han har jo spist brødskiver ellers på dagen. Har han vært sulten nok, har han spist det. Såklart er det sikkert bedre med pizzasnurrer og pannekaker, overfylte baguetter og you name it, men jeg synes faktisk ikke at det hører til servicen som jeg har villet tilby.

Det er ikke en del av servicen jeg tilbyr, heller. Det er sikkert fler enn mitt barn som lager matpakken selv, enten de har brødskiver eller andre ting oppi.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:05   #34
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.613
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Nå var jo dette en inspirasjonstråd for matpakkeinnhold for barn som ikke spiser brød, så da er det kanskje ikke så rart at flertallet av de som svarer lager matpakker som inneholder noe annet enn brødskiver.

Jeg synes det er et tullete premiss at alt annet enn brødskiver i matpakka er fancy og luksus og mom-of-the-year-nivå. Eventuelt curling-kameler. Mye av det som beskrives her er både kjapp og enkel basismat. Når jeg slenger et hardkokt egg, en yoghurt, en gulrot og en neve nøtter oppi matboksen, så føler jeg ikke akkurat at jeg lager til noe «greier». Den der undertonen om at de spiser nok brødskivene sine om de blir sultne nok, synes jeg også er merkelig. Hvorfor skal det gjelde akkurat for brødskiver, men ikke annen mat man ikke liker? Du sender ikke med pølser hver dag til noen som ikke liker pølser, liksom. Om noen hadde sendt med meg tunfisksalat hver dag i matpakka, hadde jeg fortsatt ikke spist det. Jeg er ikke noe glad i tunfisksalat. Da hadde jeg ventet med å spise til jeg kom hjem. Det er ikke farlig det, så klart, men heller ikke særlig gunstig.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:08   #35
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Min har klaget, sagt at han ikke vil spise brødskiver, men jeg synes ikke at det er noe annet enn trass, så da har han heller ikke fått noe annet.


Jeg har to unger hvor jeg glatt hadde valgt den tilnærmingen, og så har jeg en unge hvor det bare var om å gjøre å få i henne mat - fordi alle hadde det bedre den dagen om hun bare spiste. Så da måtte det fikses ekstra til den ungen.


I dag fikk Junior med baguett med egg og bacon (steker alt kvelden før slik at det bare monteres på morgenen) og det er superluksus for ham. Av og til grove vafler, grove pannekaker. Stort sett brødskiver som basis, og så noe ekstra ved siden - drikkeyoghurt, pepperonipølse i skiver, kalkunpølse i skiver eller lignende. Pleier å kjøpe sånn "godterifrokostblanding" (sånn som smaker sjokolade, den ene er kuler eller rundinger og den andre alfabet tror jeg) og så får de med ett lite beger med det for å plukkespise.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:11   #36
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg synes det er et tullete premiss at alt annet enn brødskiver i matpakka er fancy og luksus og mom-of-the-year-nivå. Eventuelt curling-kameler. Mye av det som beskrives her er både kjapp og enkel basismat. Når jeg slenger et hardkokt egg, en yoghurt, en gulrot og en neve nøtter oppi matboksen, så føler jeg ikke akkurat at jeg lager til noe «greier». Den der undertonen om at de spiser nok brødskivene sine om de blir sultne nok, synes jeg også er merkelig. Hvorfor skal det gjelde akkurat for brødskiver, men ikke annen mat man ikke liker? Du sender ikke med pølser hver dag til noen som ikke liker pølser, liksom. Om noen hadde sendt med meg tunfisksalat hver dag i matpakka, hadde jeg fortsatt ikke spist det. Jeg er ikke noe glad i tunfisksalat. Da hadde jeg ventet med å spise til jeg kom hjem. Det er ikke farlig det, så klart, men heller ikke særlig gunstig.


Veldig enig i alt dette.

(Og så lurer jeg på hva de som mener barna må klare seg med brødskiver spiser til lunsj selv hver dag. Jeg tror ikke det er brødskiver.)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:32   #37
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Ok

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Veldig enig i alt dette.

(Og så lurer jeg på hva de som mener barna må klare seg med brødskiver spiser til lunsj selv hver dag. Jeg tror ikke det er brødskiver.)

Det er helt sant, jeg spiser knekkebrød med smøreost eller skinke.

Jeg synes folk er superkreative og bruker mye mer tid på å tenke ut matpakkeinnhold enn jeg er villig til. Dem om det, tenker jeg - jeg har også sikkert områder hvor jeg er mer all inn og mer villig til å tilrettelegge enn snittet. Lillebror spiser det han får og fancy tilbehør kommer i retur. Jeg svarte mest for å følge tråden, ikke fordi jeg antok at mine brødskiver var kilde til inspirasjon. Jeg VILLE bli inspirert.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:37   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Jeg oppfattet ikke dette som noen inspirasjonstråd, men et spørsmål om hva som var vanlig at ungdommer har i matboksen. Derfor fortalte jeg om den ekstremt enkle og like ekstremt lite varierte matboksen til knerten.

Han er glad i god mat til middag, men matboksen skal være fullstendig standardisert.



Selv spiser jeg mye forskjellig når jeg er på kontoret. Ofte salat fra kantina. På hjemmekontoret det siste året er det brødskiver, brødskiver og atter brødskiver. Og så skeier vi ut med en kebab fra gatekjøkkenet over gata en gang i måneden eller så.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:42   #39
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Mine liker wraps, pizzasnurrer og innbakte horn. Etter tips her inne har jeg bakt koreanske innbakte pølser. Det er også en vinner. De har frukt og/eller bær til.

Presisering: mesteparten av dette lager de selv.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 10:42   #40
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.613
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matpakke - hva har barna/ungdommen med?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Dem om det, tenker jeg - jeg har også sikkert områder hvor jeg er mer all inn og mer villig til å tilrettelegge enn snittet.

Men her forutsetter du at å putte noe annet i matpakka enn brødskiver er tilrettelegging og «all in». Hvis noe annet enn brødskiver skal være tilrettelegging, så må brødskiver være hovedregelen. Jeg tror det er mange som tenker annerledes enn at brødskiva er default matpakkeinnhold. For meg er ikke brødskiver en del av repertoaret, rett og slett. Verken i matpakka eller til andre måltider.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no