Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-21, 21:25   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Jeg vurderer å kjøpe robotstøvsuger. Kan slike støvsugere puttes i ulike etasjer, eller kan de kun støvsuge "der de er"?

Andre erfaringer?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 21:28   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotdtøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Vi har s5 max og er veldig fornøyd. Bruker den bare i en etasje fast, men minste bruker å bære den til rommet sitt og trykke på knappen på støvsugeren for å få den til å rengjøre. Så usikker på om man kan lage kart for flere etasjer.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 21:43   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotdtøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Vår lager kart hver gang. alltid ett møbel som er flyttet.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 22:09   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotdtøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Vi på S60 hytta og S6 MaxV hjemme.

Ja, de kan enkelt lage kart for hver etasje, og mener den kan lagre 4 ulike kart. Det har vi på hytta i hvertfall (hovedetasjen, hems, bad (siden der må vi uansett løfte den inn pga høy terskel) og anneks.

Altså, disse robotene er virkelig det herligste duppedingsene vi har kjøpt på veldig lenge (og vi har mange . Jeg simpelthen elsker de!

De vasker også gulvene. S60 har mindre tank enn S6 MaxV. Tror mindre dustbin også. S6 er hakket smartere, med kamera, slik at den ikke støvsuger opp en kabel liksom. Det kan S60 finne på å gjøre.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo

Sist redigert av IzziCreo : 11-04-21 kl 22:20. Årsak: Husket feil modell....
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 22:21   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotdtøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vår lager kart hver gang. alltid ett møbel som er flyttet.

Det takler begge våre modeller helt fint uten å måtte endre kart.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-21, 23:02   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Så bra, takk for svar.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 09:36   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger- Xiaomi Roborock s5

Jeg har bestilt meg versjonen over. Den har kamera så den ser ledninger og sokker.. Noe som er et stort problem her i huset.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:07   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Vi har Roborock S6. Den takler flere etasjer, men klarer ikke å "gå i trapper", så den må bæres mellom etasjene og fortelles hvilken etasje den er i.

Ellers synes jeg at robotstøvsuger er smått genialt, men jeg må koste litt ut fra de spisseste hjørnene for der får den ikke med seg alt. Ikke klarer den å løfte på teppekanter heller (slik knerten var instruert til å gjøre).

Mannen min var noe sjokkert over at jeg ønsket meg robotstøvsuger, for jeg har ikke støvsuget på flere år. Men han ser fordelen. Nå kjøres den oftere, og det er veldig lett å få den til å ta badet oftere enn når vi måtte mase på knerten.

Den har våtmoppfunksjon som er nyttig på badet og i yttergangen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:08   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Jeg kjenner at jeg har veldig lyst på den s7 modellen etter hvert. Den har vibrerende mopp som faktisk vasker gulvet i stedet for å bare dra over det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:10   #10
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.


Ellers synes jeg at robotstøvsuger er smått genialt, men jeg må koste litt ut fra de spisseste hjørnene for der får den ikke med seg alt. Ikke klarer den å løfte på teppekanter heller (slik knerten var instruert til å gjøre).

Jeg syns kombinasjonen trådløs med forskjellig tilbehør og robotstøvsuger er genial.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:12   #11
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg syns kombinasjonen trådløs med forskjellig tilbehør og robotstøvsuger er genial.

Jeg er enig at denne løsningen er genial, har ikke brukt den "vanlige" støvsugeren siden desember og huset er mer støvfritt enn noen gang.
Helga og Helge er kommet for å bli her i huset.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:26   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Korleis takler Roborock S5 Max dørstokker? Det hadde verkeleg vert luksus å hatt ein duppeditt som kunne fått vekk kattehår og anna rusk og rask.

Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:34   #13
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Vi har s6 Max og den takler dørstokker helt fint. Vi har tre katter og en røytefri hund, det har vi lagt inn når vi installerte appen. Den tar bilder av ting den lurer på hva er og sender til mobilen min. Finner den (Gud forby) en kattebæsj eller hundespy så vil den dermed ikke bare støvesuge over den og dra det utover, men gå forbi den. Genialt!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-21, 10:51   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Da hadde jeg visst bestilt meg ny robotstøvsuger.
Jeg har en iRoomba som er minst 10 år gammel, og den bruker jeg bare til å støvsuge under senga. Satser på at det har skjedd noe med teknologien siden da.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-21, 19:14   #15
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Da har vi kjøpt. Nå kom vi på at vi har alarm. Håper det lar seg kombinere. Og vi må huske å skru av i ferier.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-21, 21:36   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Da har vi kjøpt. Nå kom vi på at vi har alarm. Håper det lar seg kombinere. Og vi må huske å skru av i ferier.

Evt bare kjøre skallsikring.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-21, 22:18   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Vi har for høyt gulvteppe i stuen til at den kommer opp. Irriterende, for om man løfter den går det helt fint.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-21, 20:49   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Spørsmål, hva gjør dere i forhold til moppen? Skal den bare sitte på av og til når det skal moppes?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-21, 21:47   #19
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Spørsmål, hva gjør dere i forhold til moppen? Skal den bare sitte på av og til når det skal moppes?

Ja, så vidt jeg leste skal den tas pågår den skal brukes. Skal også gjøres våt først. Lite behov for oss. Ikke lett å gå den til å forstå at det er flere etasjer og lage kart til disse.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-21, 22:00   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger - Xiaomi Roborock s5

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Spørsmål, hva gjør dere i forhold til moppen? Skal den bare sitte på av og til når det skal moppes?

Vi tar den av når vi har vasket ferdig. Kluten må fuktes godt, og vris opp. Vi tar av vanntank på den minste av de, mens max så står vanntank i (den har vel eget program når jeg tenker meg om).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no