Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?
Skjærer den i båter med skallet på 33 26,40%
Rensker med hendene og deler i naturlige båter 48 38,40%
Veksler på de to måtene 31 24,80%
Annet 13 10,40%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-21, 20:50   #21
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.216
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg skreller, renser og deler i naturlige båter.

Det gjør jeg også, men så skjærer jeg båtene i biter og putter bitene i en boks eller skål. Så vasker jeg hendene, og spiser bitene med gaffel. Har lært av en kollega for noen år siden, helt genialt.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 21:25   #22
Sans
Fullverdig medlem
 
Sans sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 41
Sans har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg skjærer av skalkene, og så skjærer jeg i skallet fra skalk til skalk rundt appelsinen, og drar så av skalkbåtene en og en rundt appelsinen. Deler opp appelsinenbåter med fingrene og spiser den.

__________________
Sans er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 21:36   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg spiser ikke appelsin. Ikke fordi jeg ikke liker det, men fordi jeg ikke fikser lukta av appelsin på hendene mine.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:09   #24
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Bortsatt fra i cateringsammenheng, har jeg aldri sett appelsiner bli servert uten å ha blitt skrellet først, så dette var nytt for meg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:15   #25
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Enten skjærer jeg appelsinen i båter, med skallet på, eller jeg skjærer vekk skallet og skjærer den opp i biter.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:20   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Hvis man ser bort i fra at jeg ikke spiser skallet, om det da ikke er revet og brukt som ingrediens i noe, så er jeg ikke særlig vanskelig på det der.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:24   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.373
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Annet, mannen skreller og putter dem i munnen min. Jeg syns appelsiner er godt, men ikke så godt så at jeg gidder å skrelle. Lat. Nå har jeg spist lavkarbo i et år så da har det uansett ikke blitt noen appelsiner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:32   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Deler i to med kniv. Legger skjæreflaten ned på skjærefbrettet og deler i tynne skiver. Altså annet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 22:34   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Deler i to med kniv. Legger skjæreflaten ned på skjærefbrettet og deler i tynne skiver. Altså annet.

Sånn:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 6BC2A391-ED9F-4F1F-BA3D-4203BB5473A5.jpg (11,4 KB, 35 visninger)
Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 23:22   #30
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg har appelsinen i en pose og skreller fra utsiden, altså posen mellom meg og appelsinen. Vips, så er appelsinen skrelt uten søl på fingrene og rusket er ferdig oppsamlet og kan, dersom man sitter i riktig posisjon på pauserommet, kastes i søpla på flere meters avstand.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 23:44   #31
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Appelsin er no’ klin.

Ville skrelt med hendene og delt i naturlige båter, men spiser så og si aldri appelsin.

Når jeg bruker appelsin er det helst i fruktsalat, da skjærer jeg av skallet først, og deretter fileter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-21, 23:44   #32
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.642
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Deler den i åtte båter med skallet på. Elsker appelsin og spiser det hver dag!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 01:14   #33
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg skjærer av skallet og så deler jeg den i naturlige båter med hendene. Så vasker jeg hendene før jeg spiser den.

Jeg synes appelsin er godt, men litt styrete.

Dette!

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 08:22   #34
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg skjærer av skallet og så deler jeg den i naturlige båter med hendene. Så vasker jeg hendene før jeg spiser den.

Jeg synes appelsin er godt, men litt styrete.

Prøv å spise en pomelo! Det er styr det (men så godt)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 08:43   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.706
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg skreller og deler i naturlige båter. Har aldri skjært, tror jeg?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 10:02   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg elsker appelsin. Sammen med mango er det min yndlingsfrukt, og det sier litt, for jeg spiser knapt frukt. Men jeg er sær på appelsiner. Når mannen handler, klarer han sjelden å plukke ut de beste selv med veiledning/instruksjoner før han går... Og de er jo heller ikke gode hele året.

Jeg foretrekker definitivt å spise dem på «vanlig» måte. Altså å skrelle og spise en og en båt, eller to båter i slengen. Den smaker ikke like godt når den er skåret i båter. Man blir jo grisete på hendene, det er prisen man betaler. Jeg skreller, legger på papir, spiser, har kjøkkenkluten tilgjengelig og vasker evt hendene etterpå.

Appelsinen må være søt og veldig saftig. Det skal helst renne av den. Ellers er det ikke vits i å spise den.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 10:58   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.136
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Jeg pleide å eeelske frukt, men på et eller annet tidspunkt etter at jeg ble voksen mistet jeg liksom interessen. Aner ikke hvorfor, men nå kan det gå uker uten at jeg spiser frukt i det hele tatt. Ironisk nok.
Appelsin er godt det, men styrete å skrelle så det spiser jeg spesielt sjelden.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 11:34   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Appelsin spiser jeg ekstremt sjelden, men når jeg gjør det, skjærer jeg den i tynne skiver med kniv. Jeg visste faktisk ikke at de kan deles i naturlige båter.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 11:42   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.842
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Appelsin spiser jeg ekstremt sjelden, men når jeg gjør det, skjærer jeg den i tynne skiver med kniv. Jeg visste faktisk ikke at de kan deles i naturlige båter.

Hæ?

Jeg vet jo at appelsin kan skjæres, men jeg har hele livet trodd at det mest vanlige er å skrelle den og spise den som den er.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-21, 11:55   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan spiser du vanligvis appelsin?

Må innrømme at jeg aldri har gjort det, og heller aldri sett noen gjøre det. Jeg har sett reklamebilder av skifolk som sitter og skreller appelsiner, og tenkt at på reklame gjør man jo mye underlig...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no