Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-21, 18:25   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Jeg har en motorsykkel i Fredrikstad og vil hente den hjem. Her hjemme er veiene bare, fuglene kvitrer og sola varmer - er det grunn til å tro at det er særlig annerledes på småveiene nedover i Østfold?

(Med "småveier" mener jeg alt utenom motorveien.)

Noen østfoldinger som kan bidra med lokalkunnskap?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 18:44   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har en motorsykkel i Fredrikstad og vil hente den hjem. Her hjemme er veiene bare, fuglene kvitrer og sola varmer - er det grunn til å tro at det er særlig annerledes på småveiene nedover i Østfold?

(Med "småveier" mener jeg alt utenom motorveien.)

Noen østfoldinger som kan bidra med lokalkunnskap?

Det betyr at du får den tilbake? Og kan kjøre den.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 18:45   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Sykkelen er fiksa og klar.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:11   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Har vært ute og sykla på småveier i dag, det gikk helt fint
Ville satsa på kjøring litt utpå dagen.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:19   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Sykkelen er fiksa og klar.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:22   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Har vært ute og sykla på småveier i dag, det gikk helt fint
Ville satsa på kjøring litt utpå dagen.



Ja, det er fortsatt et forholdsvis kort vindu i løpet av dagen det er varmt nok, og det ikke er isete. Hvertfall for de av oss som ikke har på oss fjorten lag med goretex.


Dette føles litt som da jeg henta den ut fra vinterlagring i fjor, hvor jeg stressa som bare pokker'n for å få den ut fra lageret før pandeminedstengninga. Håper jeg rekker det før det bygges mur rundt Oslo, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:24   #7
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Nå har ikke jeg vært i fredrikstad, men kommer fra 800 meters høyde i Telemark. Det var det helt bart, så da må det jo være bart i Fredrikstad også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:26   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Jobber i Østfold: Det går nok fint hvis du kjører midt på dagen. Østfold er jo nesten Syden.

Hvilke veier har du tenkt til å kjøre?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:33   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Skalvise, jeg husker jo ikke hva de veiene heter så klart, men via Mosseveien/Drøbakveien/Osloveien (eh, nå er jeg på gyngende grunn), altså de veialternativene på vestsiden av motorveien ned mot Drøbak/Vestby og så videre.

(Nei, jeg skal aldri bli taxisjåfør. Eller ambulansesjåfør. Men jeg pleier å finne frem til slutt.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 19:54   #10
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Det er partier der det renner smeltevann om dagen som så fryser på om natten. Se deg godt for, spesielt i svinger.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-21, 20:32   #11
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Skalvise, jeg husker jo ikke hva de veiene heter så klart, men via Mosseveien/Drøbakveien/Osloveien (eh, nå er jeg på gyngende grunn), altså de veialternativene på vestsiden av motorveien ned mot Drøbak/Vestby og så videre.

(Nei, jeg skal aldri bli taxisjåfør. Eller ambulansesjåfør. Men jeg pleier å finne frem til slutt.)

Og jeg kan ikke helt forskjellen på øst og vest. Haha!

Det er stor variasjon i temperatur i løpet av døgnet, men jeg tror fortsatt det vil gå helt fint midt på dagen/tidlig ettermiddag. Høres ut som en herlig vårtur!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-21, 14:41   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er småveiene fra Fredrikstad til Oslo nå mon tro?

Har avtalt å hente mandag neste uke, med forbehold om vær og føreforhold så klart. Det blir nok litt kjølig, men såpass tåler jeg!

Og sakte skal det nok gå uansett, jeg har jo ikke kjørt siden jeg måtte bråstoppe med motorblokka spidda av spadeblad i september i fjor, så det er litt rustent. (Spaden også, håper jeg. Jeg håper den har rusta vekk i skam. Og så håper jeg motoren til hvem nå enn som mista spaden på veien også har rusta vekk. Hmpf.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no