Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-21, 22:40   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

17-åringen ønsker seg treningsklokke til bursdagen i februar og jeg tenkte for en gangs skyld å være tidlig ute. Og kanskje være heldig å finne noe på tilbud også. Jeg bruker min bare til turer ute og hverdagsbruk så jeg har ikke så god peiling på de litt mer avanserte klokkene. Han trenger en med pulsbelte og GPS, gjerne med pulsbelte som kan kobles direkte til telefon/app. Han vil gjerne kunne bruke pulsbelte på fotballtrening/kamp der de ikke kan bruke klokke. I tillegg trener han på treningssenter, styrke og løping + løping ute. Noen som har forslag til en ok klokke som ikke koster altfor mange tusen?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 20:00   #2
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Jeg har hørt mye bra om ulike Garmin modeller. Selv har jeg en Polar som er helt ok, skulle jeg hatt ny, er det mulig jeg hadde sjekket ut Garmin sine modeller.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 20:22   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Vil også anbefale garmin

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 20:22   #4
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Garmin har mange gode pulsklokker. Hvilken man skal velge avhenger litt av hvor viktig det er med avanserte målinger mens man trener, hvor viktig utseendet til klokka er samt budsjett.
Skal han bruke pulsbelte, må klokke eller telefon være i nærheten. Har ikke hørt at det fins muligheter for å bruke pulsbelte mens klokke eller app på tlf er et stykke unna som de vil være på en fotballkamp.

Hvis han vil ha en meget god pulsklokke med GPS, pulsmåling og masse andre målinger/funksjoner, , tenker jeg at Garmin Forerunner 245 Music er et supert valg. Det er mye klokke for pengene og en avansert klokke ift pris. Med denne kan han for øvrig laste opp musikk til klokka og spille direkte fra den slik at han slipper å ta med mobil eller annen «dings» til å spille musikk fra når han trener. Ser de har den for 2499 på Elkjøp. Vanligvis følger det ikke pulsbelte med klokkene, du må evt sjekke om det må kjøpes ekstra.

Mvh Marianne som har brukt Garminklokker daglig siden 2011

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 21:11   #5
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Jeg mener at Polar har et pulsbelte som har mulighet for å lagre i selve beltet, og laste opp til app i ettertid.

Joda: Se her

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-21, 22:06   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Enig med Synnemor, ville gått for Garmin.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 12:59   #7
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Garmin har mange gode pulsklokker. Hvilken man skal velge avhenger litt av hvor viktig det er med avanserte målinger mens man trener, hvor viktig utseendet til klokka er samt budsjett.
Skal han bruke pulsbelte, må klokke eller telefon være i nærheten. Har ikke hørt at det fins muligheter for å bruke pulsbelte mens klokke eller app på tlf er et stykke unna som de vil være på en fotballkamp.

Hvis han vil ha en meget god pulsklokke med GPS, pulsmåling og masse andre målinger/funksjoner, , tenker jeg at Garmin Forerunner 245 Music er et supert valg. Det er mye klokke for pengene og en avansert klokke ift pris. Med denne kan han for øvrig laste opp musikk til klokka og spille direkte fra den slik at han slipper å ta med mobil eller annen «dings» til å spille musikk fra når han trener. Ser de har den for 2499 på Elkjøp. Vanligvis følger det ikke pulsbelte med klokkene, du må evt sjekke om det må kjøpes ekstra.

Mvh Marianne som har brukt Garminklokker daglig siden 2011

Takk for tips alle sammen. Jeg bruker også Garminklokke og er veldig fornøyd med brukervennligheten på den. Vet du om Garmin Forerunner 645 er en nyere variant av 245? Ser den er på tilbud på XXL nå. Er det mulig å koble Polar sitt pulsbelte til Garminklokke? Polar sitt kan brukes på treningsøkt uten klokke, men med telefon i nærheten.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 16:19   #8
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Takk for tips alle sammen. Jeg bruker også Garminklokke og er veldig fornøyd med brukervennligheten på den. Vet du om Garmin Forerunner 645 er en nyere variant av 245? Ser den er på tilbud på XXL nå. Er det mulig å koble Polar sitt pulsbelte til Garminklokke? Polar sitt kan brukes på treningsøkt uten klokke, men med telefon i nærheten.

Du kan bruke selve beltet, men må kneppe på Garmin sin pulsbrikke.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 17:05   #9
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

645 er en meget god klokke og det tilbudet på XXL er bra. Er du villig til å legge såpass i en pulsklokke til ham er det et supert valg!

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-21, 18:31   #10
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Du kan bruke selve beltet, men må kneppe på Garmin sin pulsbrikke.

Man kan fint bruke Polar pulsbelte (også selve brikken) opp mot Garmin klokke.

Jeg har hatt Polar, men gikk over til Garmin for 2 år siden. Har vært veldig fornøyd med begge, men Garmin er etter min mening overlegen. Nå er jo jeg over gjennomsnitt opptatt av all mulig informasjon en slik klokke kan gi meg og hadde nesten kappa av meg arma før jeg hadde gitt fra meg klokka.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-21, 10:38   #11
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pulsklokke/treningsklokke med pulsbelte

Det ble en Garmin 645. Tilbudet på XXL gikk ut 3.01 så da var det bare å slenge seg rundt å bestille sent i går kveld Det var bare 300 kr i forskjell på 245 og 645 så da ble det den beste. Så får han ønske seg pulsbelte med resten av familien til bursdagen. Takk for tips og råd

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no