Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fortell meg om striper i hår

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-21, 01:58   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Fortell meg om striper i hår

Fortell meg om dette. Halvt? Helt? Hva med ettervekst? Er man dømt til å måtte fortsette å stripe håret i et visst intervall eller kan sommerbleking av håret løse floken?
Utgangspunktet er mørkt gyllentblondt hår (var lyst, men er på vei til å bli mørkere).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 07:51   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg har gått fra helfarget til å stripe håret. Er mørk blond eller no. Synes etterveksten er mye mindre tydelig nå og kan gå sjeldnere til frisør.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 08:41   #3
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.174
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg syns etterveksten til striper er mindre synlig en farget går.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:46   #4
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg har langt hår med striper en nyanse lysere, striper vanligvis hvert halvår. Nå har jeg korona sveis med ettervekst og hår langt ned på ryggen, det går greit. Jeg ber om hettestriper, de kommer nærmest hodebunnen og blir penest på meg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-21, 12:48   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Det er mindre synlig, men dog synlig. Jeg orker ikke gå til frisøren nå før det er litt mer orden på koronaen, men tenker at 3 ganger i året får være det nivået jeg legger meg på.

Det verste er ikke hvordan etterveksten ser ut, men følelsen av å være skitten, jeg har litt fett hår, hvis jeg ikke vasker det hver dag så ser det skittent ut og jeg føler meg skitten.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 22:43   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg har en blanding av balayage og striper, og etterveksten ser ganske så naturlig ut. Har i utgangspunktet nokså mørkt hår, og det er ingen markant overgang mellom stripene og min egen farge. De sklir over i hverandre.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 22:46   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Takk for erfaringsdeling. Jeg er litt opptatt av at det er dumt å starte på noe som krever jevnlig vedlikehold. Det er liksom ikke forenelig med studebtbudsjett Så med det i mente, vil dere anbefale eller avbefale striper?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 22:55   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg striper en gang i ny og ne, og plages ikke av 10 cm ettervekst, det kan se ut som det skal være sånn, faktisk. Jeg blir litt hjulpet av at jeg har litt grått så det er uansett ikke helt ensfarget oppi der. Har ikke fullt opp med jevne hettestriper, da kan det se mer helbleket ut og etterveksten blir mer et hardt skille.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-21, 23:24   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Farger bunnen mørk og striper på toppen, så det ser naturlig ut og blir også ganske dyrt

Som student på begrenset budsjett tror jeg ikke jeg hadde giddet.

Planlegger å slutte å farge i løpet av en femårs tid. Kommer da til å bli grå, regner jeg med.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 00:26   #10
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for erfaringsdeling. Jeg er litt opptatt av at det er dumt å starte på noe som krever jevnlig vedlikehold. Det er liksom ikke forenelig med studebtbudsjett Så med det i mente, vil dere anbefale eller avbefale striper?

Da vil jeg anbefale blandingen av striper og balayage. Men alt krever jo vedlikehold, så om du er ute etter en engangsbehandling så vil det jo bli ettervekst før eller senere. Men med balayage så vil den bli mindre fremtredende.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 08:07   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg trives med litt lysere striper i håret mitt som er sånn mellomblondt i utgangspunktet. Jeg begynte vel egentlig med det fordi håret mitt blir ganske solbleket om sommeren, og jeg ikke likte den mørkere etterveksten. I tillegg så løfter stripingen håret litt og gjør at det oppleves mindre tungt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 08:18   #12
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg prioriterer stell av håret mitt, rett og slett fordi jeg føler meg bedre da. Men med striper så kan jeg gjøre det sjeldnere, nå gikk det 3,5 mnd.
Men hver enkelt må jo gjøre hva som er best for en selv. Men det er jo dyrt. Sjekk prisene, de varierer rundt omkring.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 08:25   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg striper hjemme, med hjelp av 16-åringen. Ikke spesielt dyrt.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 09:19   #14
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Min erfaring (som museblond) er at foliestriper som ikke går helt inn til hodebunnen i utgangspunktet ikke gir verre ettervekst enn at solblekingen om sommeren tar den. Jeg kunne for eksempel stripet håret nå, og latt det være med det gjennom sommeren.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 09:33   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Om man skal gjøre noe med håret, så tror jeg at striper er det beste. Jeg striper håret med foliestriper - Har hatt Baylage også, men synes at foliestriper funker gull. Jeg er blitt ganske kommunefarget med årene, men har alltid vært ganske blond. Jeg synes etterveksten av solbleiket hår blir verre enn etterveksten av bleiket hår. - stripene løfter sveisen litt, synes jeg.

Jeg gjør det ikke ofte. Stripet det i oktober. Kommer til å stripe det i oktober igjen vil jeg anta.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 09:41   #16
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg er naturlig mellomblond (var lys blond) ispedd en del grått. Jeg striper ca. hver 3. måned og er veldig fornøyd med det. Plages veldig lite av ettervekst, der er mer at håret ser matt og trist ut som gjør at jeg føler behov for nye striper. Stripene gjør at det grå synes mindre, men kommer det sollys, "glitrer" det jo mer i det grå. I tillegg til at det ser finere ut med striper, blir håret mitt mindre fett og det føles også fyldigere ved striping.


Sist redigert av liefje : 25-03-21 kl 11:13.
liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 10:59   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg har stripet håret mitt i minst 25 år. Har vanlig blondt hår som var lys blondt før, men noe mørkere nå, og antakelig noen grå hår innimellom (de synes lite). Jeg har alltid hatt litt naturlige striper og har fått spørsmål av frisører om jeg har stripet håret.

Til poenget: Du kan jo velge striper. Kalde toner, varme toner, mørkere striper, lysere striper. Jeg hadde flere og lysere striper tidligere, men har litt mindre lyst nå. Trives også med kalde toner og bruker lillashampo.

Jeg plages overhodet ikke av etterveksten. Synes egentlig det ser naturlig ut med litt mørkere hår i hodebunnen. Min primære grunn for å stripe håret, bortsett fra at det ser freshere ut, er at det får en bedre tekstur. Håret mitt er veldig mykt og detter sammen uten striper. Det plager meg. Det er mye enklere å stelle med nye striper i.

Ja, det er jo litt dyrt, men «sånn er det bare» for meg. Jeg striper det kanskje annenhver gang jeg er hos frisøren, men ofte hver gang også. Hvor ofte jeg er hos frisøren avhenger av når jeg ikke orker å gå lenger uten å klippe det. Klippen er altså desidert viktigst. Tipper jeg er hos frisøren ca hver tredje måned eller noe sånt. Betaler ca 2000-2500 et sted, husker ikke helt. Kanskje 2400?

Jeg har nylig gått tilbake til hettestriper etter tjue år med folie, som den forrige frisøren insisterte på. Jeg liker best hettestriper (ikke pga av selve stripene, men jeg unngår rare «kanter» i panneluggen...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-21, 14:18   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om striper i hår

Jeg gjør det ca hver tredje måned, og ofte hos lærling. Pleier å bli akkurat like bra, men kan ta litt lengre tid. Halve prisen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no