Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Flyseter. Dårlige/gode plasser?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 21:12   #1
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Flyseter. Dårlige/gode plasser?

Vi skal reise med et ganske stort fly med over 400 seter.
Er inndelt i 3-3-3 helt framme i flyet, eller 2-4-2 i resten av flyet.

Vi er 2voksen og 2 barn, så det greieste er vel kanskje å sitte på 4èren, men da har vi ikke vindu. Ikke sikkert akkurat det gjør så mye da, selv om jeg personlig liker å se ut....
Skal vi sitte på 3-3-3 er ikke setene rett ovenfor hverandre på rad, så det funker ikke med 2 småbarn.

Hvor er det egentlig lurt å sitte med småbarn?
Og hvor støyer det minst i flyet....

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:15   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.912
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

http://www.seatguru.com/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:23   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Jeg liker å sitte på første rad i en avdeling, for da er det ofte godt med gulvplass, som er en fordel med små barn. Personlig ville jeg foretrekket fireraderen, med to barn i midten og begge voksne med midtgang, slik at det er enkelt å bevege seg rundt. Men nå er jeg ikke opptatt av å se ut heller da, så vindu er ikke noe poeng for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:28   #4
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Det ser ut til at alle førsteradene i avdelingene er opptatt allerede. Og ja, vi går nok for en raden med 4 seter i lag. Må da bare finne ut hvor. På vingene, før vingene, bak...

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:30   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Bak skal være tryggest, men det bråker mest.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:33   #6
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Hmmm............
Trodde det oftest var "festfolkene" som satt bak i flyet, og småbarns-familiene framme....

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:46   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Festfolk? Det er jo gjerne slik når skoleklasser skal på busstur, at bråkmakerne sitter bakerst. Men på et fly? Er det charterfly du skal reise med? Da kan det godt være altså, jeg aner ikke. Men hvis det er kutymen høres det jo ganske enkelt ut å velge plasser langt foran.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:50   #8
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Carter ja.
Neida, vet ikke jeg, men før når jeg har reist med fly har det vert litt sånn...... Og festfolk; ofte voksne ( uten barn) som smaker formye på flyet.......... *erfart/sett flere ganger*.

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 21:53   #9
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Hvis dere reiser med små barn får dere ikke sitte ved vingene på grunn av sikkerheten ved evt nødlanding

Når jeg har reist med småbarn har jeg likt å sitte så nære en utgang som mulig.. Sånn at når flyet lander er det lettere å komme ut med utålmodige barn

God reise

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:25   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.156
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Vi fikk en sånn 4-seter da vi skulle hjem i sommer. Det var helt genialt siden ungene våre er små (da 2 og 4 år). Vi kunne ta opp armlenene og ungene kunne sove i hel lengde ved siden av hverandre. Det ble en svært behagelig flytur for både små og store, men det forutsetter kanskje at flyturen finner sted på et sovetidspunkt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 22:28   #11
Silver
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 193
Silver har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Ok.Takker for svar. Da skal jeg fikse setene i morgen

Silver er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:07   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Bak skal være tryggest, men det bråker mest.

Myte,myte,myte. Det finnes ingen fakta eller statistikk om hvor det er tryggest å sitte i et fly. Bråker mest gjør det på setene rett foran motorene, og hvor motorene sitter avhenger av hvilken flytype man flyr.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:09   #13
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Opprinnelig lagt inn av Metallica, her.

Hmmm............
Trodde det oftest var "festfolkene" som satt bak i flyet, og småbarns-familiene framme....

he,he,he Det var nok før i tiden når det var lov til å røyke ombord. Da var røykeseksjonen bakerst i flyet og følgelig også de mest festglade passasjerene. Slik er det ikke i dag.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:19   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Jeg har sett et program hvor det kom klart frem at det var tryggest å sitte max 7 seterader fra utgang/nødutgang. Det kan da ikke være bare tøys?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:24   #15
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har sett et program hvor det kom klart frem at det var tryggest å sitte max 7 seterader fra utgang/nødutgang. Det kan da ikke være bare tøys?

Hvor har de hentet den statistikken fra?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:33   #16
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Det er lenge siden jeg så det programmet, men jeg tror de testet det. De hadde en form for evakueringer som var mye mer reelle enn de vanlige "nå skal vi teste evakuering av flyet, dere"-opplegget, men jeg husker ikke hva det var de gjorde. Og etter at Discovery begynte å sende Åndenes makt eller hva de gjorde burde jeg kanskje tenke at det kanskje ikke var dødsseriøst likevel?

Men det er jo logisk, da. Større sjans for å komme seg ut jo nærmere utgangen en sitter.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:39   #17
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er lenge siden jeg så det programmet, men jeg tror de testet det. De hadde en form for evakueringer som var mye mer reelle enn de vanlige "nå skal vi teste evakuering av flyet, dere"-opplegget, men jeg husker ikke hva det var de gjorde. Og etter at Discovery begynte å sende Åndenes makt eller hva de gjorde burde jeg kanskje tenke at det kanskje ikke var dødsseriøst likevel?

Men det er jo logisk, da. Større sjans for å komme seg ut jo nærmere utgangen en sitter.

Jo, er vel det. Men statistisk? Hvor stor sjanse er det for at man er i et fly, som har en nødlandig der flyet ikke blir knust, og en brann bryter ut som er så kontrollert, at de på rad en eller syv unna nødutgangen redder seg, men ikke de på rad åtte?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 23:55   #18
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Våre to gutter lager så mye leven sammen at det beste er å sitte to og to på hver vår rad eller på hver vår side av midtgangen.

Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:01   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.914
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyseter. Dårlige/gode plasser?

Jeg liker best å sitte langt fremme. Da kan vi la bølingen styre og sjaue mens de finner plassene sine, og så spasere rolig ombord til slutt.

Jeg leste en artikkel rett etter en flystyrt, hvor det stod det samme som Elise sier. Flest overlevende fra de syv seteradende nærmest utgangene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:04   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flyseter...dårlige/gode plasser?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har sett et program hvor det kom klart frem at det var tryggest å sitte max 7 seterader fra utgang/nødutgang. Det kan da ikke være bare tøys?

Men hør hva du skriver da.... det er jo det reneste tullball. Det finnes hundrevis forskjellige flytyper som ergo veier forskjellig, forskjellig lengde, har forskjellig seteinndeling (i endel fly vil jo rad 7 være rad 1 og hos andre vil rad 7 være rad 14). Nødutgangene er jo også forskjellig plassert fra flytype til flytype. Enkelte fly har kanskje bare 4 nødutganger mens andre har 14...

Denne teorien holder ikke selv om du har sett det på tv aldri så mye.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no