Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Foreldrerollen og multitasking

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-13, 22:06   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Foreldrerollen og multitasking

Bevisstgjørende og god artikkel fra Dagsavisen til ettertanke.

Er barnet blitt nok en oppgave du multitasker?


__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:11   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking...

Veldig fin artikkel.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:25   #3
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking...

Helt enig, dette er en flott artikkel. Det er nok mange som har godt av å reflektere over dette. Jeg er samtidig veldig glad for å si, med hånden på hjertet, at jeg ikke kjenner meg igjen i den voksnes perspektiv i denne historien; jeg har hele tiden vært veldig streng på at telefon og data skal vente til etter leggetid. Min svakhet er derimot bøker. Heldigvis krever bandittene mine fortsatt såpass mye tilstedeværelse at det er en utopi å tro at jeg skal kunne synke ned i en skjønnlitterær drømmetilværelse med det første.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:39   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking...

Meh. Jeg kjenner at alt sånt blir utrolig historieløst. Jeg har forsket på husmødre og hjelpe meg, det var ikke mye tid til unger og visst multitasket de ungene mellom poleringen, pussingen, vaskingen og syltetøykokingen. Vi har enormt høye krav til oss selv som Tilstedeværende. Lyttende og Lekende foreldre, når vi er mer tilstede enn noen generasjon før oss. De bejublede femtitallshusmødrene brukte en (1) time pr døgn på barnestell. 13 timer på hus og hjem.

Men for egen del synes jeg at jeg burde være flinkere til å være tilstede i det jeg holder på med og bare det. Men jeg har enda til gode å se noen ta jobbtelefoner på sidelinjen til piker-02, og det er stort sett bare karriereforeldre blant de tilstedeværende.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:40   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking...

Veldig fin, ja.

Kjenner meg heller ikke igjen. Vi har så og si aldri andre planer i helgene enn å være sammen vi tre. Ikke har jeg telefon hvor jeg kan logge meg på internett heller, og jeg logger meg ikke på internett før barna er lagt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:44   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Meh. Jeg kjenner at alt sånt blir utrolig historieløst.

Jeg hadde en foreleser på universitetet som var født tidlig på 50-tallet og som alltid fikk spader av utsagn om at alt var mye bedre før. Hun fnyste og sa: "Gå ut og lek, sa mor. Alltid."

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:45   #7
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Jeg er på nett og telefon før barna har lagt seg. Jeg tror det går bra for vår del.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:51   #8
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Jeg fikk også høre den strofen "gå ut og lek" til stadighet, men blir det det samme? Når en synker ned i telefonen sin, så er man jo gjerne helt borte? Og når jeg holder på med husvask eller sengeskift eller whatever, så er jo ungene bokstavelig talt oppi sengklærne og hjelper til, og blir dermed veldig sett...

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 22:55   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Men det er nå, Alias, og gjaldt noen få av oss som ikke ble "skånet" for arbeid på sytti- og åttitallet. De aller fleste ble føyset ut og vekk og det var en viktig del av profesjonaliseringen av husmorjobben også. At ikke hvem som helst kunne gjøre det, det var et YRKE.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:04   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Det var vel da som nå: noen føyset, noen smilte og involverte. Og sånn er det vel nå også. Noen klarer å sjekke Mail, for så å lukke telefonen og være til stede og spille kort, noen har ett øye her og ett øye der hele ettermiddagen.

Jeg har tidvis vært for mye i skjermen, og har skjerpet meg betydelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:07   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Jeg føler meg veldig trygg på at barna mine blir både sett og hørt langt mer enn både jeg og andre barn jeg kjente på 80-tallet. De fleste foreldre jeg kjenner i dag er langt mer barnefokuserte og har langt mer kunnskap om og forståelse for barns behov enn foregående foreldregenerasjoner. Av de jeg kjenner.

Å være foreldre har da alltid vært multitasking på et visst nivå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:08   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Har ikke jeg kritisert denne artikkelen før? Jeg syns den er elendig. Skyld på mobilen og pc for at du ikke er en god forelder, liksom?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:10   #13
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Men synes du dermed det er OK å multitaske med barna tilstede, Harriet?
Eller vil du bare belyse det fra en annen vinkel.

Jeg kjenner litt på samvittigheten her. Når jeg har hatt en hektisk dag i barnehagejobben, syns jeg det er deilig å synke ned i sofaen med laptopen etter middag. Men når mannen gjør det samme, dvs når vi begge er fjerne og oppslukt i en skjerm mens barna prøver å få kontakt - da er det stopp og skjerpings! Når vesla spør meg om jeg kan lukke igjen pesen, da gjør jeg det!

Når vi er opptatt av å begrense skjermaktivitet for barna, må vi sannelig begrense vår egen også - især med barna tilstede.

Jeg synes artikkelen er en velskrevet tankevekker.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:15   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Jeg synes også den er en tankevekker. Selv om jeg ser hva Harriet mener, så kjenner jeg faktisk folk som er akkurat som i artikkelen. Og som er klar over det selv, men ikke klarer å gjøre noe med det. Jeg gjør det tidvis selv. Av og til har jeg dårlig samvittighet, men ofte "rømmer" jeg litt fra utrolig intense barn, og det vet jeg at jeg trenger. Jeg hadde vært innlagt dersom jeg hadde gått inn i hvert eneste av ungenes initiativ.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:15   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Jeg har tre unger, full jobb, hus under oppussing, hage, FAU-verv og fanden og hans oldemmor. SELVSAGT multitasker jeg. Jeg er god til det også. Jeg hjelper med leksene mens jeg lager middag, jeg henger opp tøy med en apekatt hengende rundt benet og mens jeg svarer på den andre apekattens spørsmål om hvorfor ditt og hvorfor datt.

Jeg er ingen lekemamma, jeg bygger ikke lego eller sånt. Jeg gjør voksenting, men jeg involverer ungene mine veldig og jeg er kjempegod på å ha unger med på alt av arbeid inne og ute, jeg lærer dem alt mulig og prater med dem mens jeg gjør det. Å sitte helt stille og snakke med dem, når det er masse som skal gjøres og de kan gjøre det sammen med meg? Tøys og tull. Vi får samvær OG de blir dugandes folk. Innimellom kommer det kanskje en jobbtelefon eller jeg må på et møte, men jeg har faktisk byttet jobb for å minimere det og de har ikke vondt av å vite hva som skaffer smør på brødet og converse i skoskapet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:17   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde vært innlagt dersom jeg hadde gått inn i hvert eneste av ungenes initiativ.

Du er voksen. Du skal da ikke gå inn i hvert eneste av ungenes initiativ. Da ville de jo tro at alle mennesker kun fantes for deres skyld og at de var de viktigste i verden. Viktigere enn alt og alle. Jeg har møtt noen sånne og fysjom!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:21   #17
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Sånn føler jeg også at jeg er, Harriet Vane; men for meg blir ikke dette det samme som å synke ned i en teknologisk verden hvor du er så bortreist at du ikke en gang enser din egen unge som forsøker å få kontakt med deg. Jeg har sett en hel masse foreldre som ikke klarer å ta hender eller øyne bort fra skjermen, ikke en gang under forestillinger som ungene er med på. Jeg har også sett en mamma være med en liten gutt til elva for å bade, og hele tiden mens de var der satt hun pal med telefonen i hånden, mens guttungen tappert forsøkte å få litt kontakt med henne. Det gjorde vondt å se på, og det endte med at jeg involverte ham i vår lek. Å falle helt bort i datamaskinen eller telefonen er ikke for meg det samme som å leve et normalt familieliv med husarbeid og oppussing som må gjøres, og å gi ungene beskjed om at de er nødt til å vente eller gå en annen plass å leke.

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:24   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Du er voksen. Du skal da ikke gå inn i hvert eneste av ungenes initiativ. Da ville de jo tro at alle mennesker kun fantes for deres skyld og at de var de viktigste i verden. Viktigere enn alt og alle. Jeg har møtt noen sånne og fysjom!

Jo, men jeg har fått reaksjoner fra andre. Jeg hører ikke etter. I langt mindre grad enn andre fireldre. Når de har vært et par timer med mine unger, skjønner de hvorfor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:25   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Jeg har også sett en mamma være med en liten gutt til elva for å bade, og hele tiden mens de var der satt hun pal med telefonen i hånden, mens guttungen tappert forsøkte å få litt kontakt med henne. Det gjorde vondt å se på, og det endte med at jeg involverte ham i vår lek. Å falle helt bort i datamaskinen eller telefonen er ikke for meg det samme som å leve et normalt familieliv med husarbeid og oppussing som må gjøres, og å gi ungene beskjed om at de er nødt til å vente eller gå en annen plass å leke.

Jeg så det samme på stranda i sommer. Hun filmet den lille gutten sin litt da han badet, men hun snakket ikke med han eller deltok på noe måte eller viste engasjement, hun var helt fjern. Det var vondt å se. Så fint at du fikk han involvert i deres lek.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-13, 23:26   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldrerollen og multitasking ...

Ellers enig med Alias.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no