Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-12, 13:17   #21
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

SOS barnebyer her også!
Ungene synes det er koselig med brev og bilder fra gutten vi er fadder for.

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 13:23   #22
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Har vært Plan-fadder i ca 12 år. Fornøyd, men har heller ikke sammenlignet videre.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 13:26   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Angående hva som går til "administrasjon" så er ikke det helt rett frem. For de fleste organisasjoner så vil det å samle inn et "basis"beløp ikke så vanskelig, særlig for organisasjoner som baserer seg på fadderskap og andre forpliktende modeller.

Men om man vil vokse, hjelpe flere, bygge flere barnelandsbyer, trene flere mødre, bygge flere skoler, så blir det tøffere. Man må jobbe hardere for å få inn mer penger, finne nye kanaler, reklamere mer, kanskje bruke "agenter" (som de som verver faddere på gata) som krever en del av det de samler inn. Da øker utgiftene. Mye. Men det betyr også at man får inn mye mer penger, og kan gjøre mye mer godt arbeid.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 14:05   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg er fadder i SOS-barnebyer. Det virker kanskje som om man hjelper ett og ett barn, men det stemmer ikke. Hvert barn kan ha 5-6 "personlige" faddere (altså faddere som kan skirve brev til barnet og som får årlige rapporter om hvordan det går med barnet), i tillegg er det mange barnebyfaddere som bidrar, men da er ikke fadderskapet knyttet til et bestemt barn. SOS Barnebyer legger stor vekt på å bygge opp familiestøtteprogram, skole/ bhg og helsetjenester for samfunnet rundt barnebyen.

Jeg har hatt både generelt barnebyfadderskap (ikke tilknyttet et spesielt barn) og et barnetilknyttet fadderskap. Det generelle fadderskapet hadde jeg før jeg fikk barn selv, var ikke noe poeng for meg da å korrespondere, bare å bidra. Nå som jeg har barn selv er det fint å ha et fadderbarn slik at det blir "virkelig" for barna, at de har en "fadderbror" i :land:

Så jeg er veldig fornøyd, jeg. Jeg foretrekker en "ordentlig" (i betydningen velorganisert) organisasjon som er tilstede over tid i det landet de opererer og jobber helhetlig. Problemet med personavhengige prosjekter er at de er nettopp det.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 14:09   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Ja, jeg mente ikke "ett og ett barn" i betydningen at man som giver hjelper bare ett barn. Fadderskapet er en måte å både skaffe en fast inntekt over tid, og å gi folk et innblikk i arbeidet deres.

Men som organisasjon så hjelper de ett og ett barn (selv om de de siste årene har gjort mye mer samfunnsarbeid også, ofte knyttet til landsbyene. Gjerne familieplanlegging og kvinnehelse, for å forebygge at barn skal ha bruk for dem i første omgang). Men de hjelper ett barn veldig "fullstendig": Et hjem, en familie, mor og søsken, en utdannelse de kan bruke til noe. De kommer "ut" av systemet som voksne som kan klare seg godt i livet. Andre organisasjoner smører seg tynnere utover, hjelper flere, men ikke like "komplett".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no