Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-12, 22:25   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Mannen er veldig skeptisk, og redd for at pengene ikke går dit de skal. Hva anbefaler dere kloke hoder her på FP?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:27   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg synes Jessica fra India er et ganske bra barn.



Sorry, jeg bare måtte.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:27   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Vi har hatt SOS-barnebyer i 9 år nå tror jeg og er godt fornøyd. Synes de gjør en god jobb.

Det samme kan en sikkert også si om Plan, men de har jeg ikke prøvd.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:28   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg synes Jessica fra India er et ganske bra barn.



Sorry, jeg bare måtte.


Jeg har tenkt litt på Abdul fra Pakistan.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:37   #5
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Vi har hatt fadderbarn i SOS-barnebyer i snart 15 år. Må innrømme at jeg ikke har satt meg veldig godt inn i måten ordninga blir organisert på. Har også blitt Unicef-fadder i løpet av høsten, men ikke for enkeltbarn.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:37   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Det behøver ikke å være enkeltbarn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:42   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Plan og SOS barnebyer har ulik tilnærming, med ganske ulik logikk.

Plan har fadderbarna mer som en innsamlingsstragi. De mener at det er bedre å hjelpe hele samfunn enn ett og ett barn, og hjelper med utdanning, brønner og helse i enkelte samfunn. Barna er barn som bor i disse samfunnene.

I SOS barnebyer hjelper de ett og ett barn, fra det kommer til dem, til de er voksne. De gjør også en del samfunnsarbeid rundt landsbyene. Men barna som er fadderbarn er under SOS barnabyers omsorg.

Personlig like jeg sistnevnte, og helheten i forhold til hvert enkelt barn. Men begge er fine organisasjoner, syns jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:44   #8
Tranquil
Erfaren
 
Tranquil sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 912
Tranquil er populærTranquil er populærTranquil er populærTranquil er populær
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Vi har fadderbarn gjennom sos barnebyer, men neste gang vil jeg heller være fadder for barnebyen generelt, enn på en måte å ha ett enkeltbarn.

Tranquil er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:45   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Sos barnebyer har vi vært faddere for i 8 år. Jeg liker tanken på å støtte et barn så mye at det kan bli en ressurs for samfunnet sitt når det blir voksent.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:46   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

I SOS kan man nå være katastrofefadder, en tanke jeg liker, uten at jeg har satt meg nevneverdig inn i det ennå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:47   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg fikk litt Rasmus på Loffen-vibber.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:50   #12
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Denne gong valgte me SOS barnebyer. Det var eit tilfeldig valg. Eg har ikkje sett meg inn i kva som skil dei ulike aktørane, men føler meg trygg på at det er eit ok val.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:52   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg hørte i et radioprogram for noen år tilbake at SOS barnebyer er de som brukes minst andel av pengene som kommer inn på administrasjon og andre kostnader, så der kommer det meste av pengene som blir gitt frem til dem som skal ha dem.

Jeg har uansett hatt fadderbarn der nå i 17-18 år, men jeg var glad for å høre at jeg hadde gjort et godt valg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:54   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg hørte i et radioprogram for noen år tilbake at SOS barnebyer er de som brukes minst andel av pengene som kommer inn på administrasjon og andre kostnader, så der kommer det meste av pengene som blir gitt frem til dem som skal ha dem.

Jeg har uansett hatt fadderbarn der nå i 17-18 år, men jeg var glad for å høre at jeg hadde gjort et godt valg.

Det var fint å høyra!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:56   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg hørte i et radioprogram for noen år tilbake at SOS barnebyer er de som brukes minst andel av pengene som kommer inn på administrasjon og andre kostnader, så der kommer det meste av pengene som blir gitt frem til dem som skal ha dem.

Jeg har uansett hatt fadderbarn der nå i 17-18 år, men jeg var glad for å høre at jeg hadde gjort et godt valg.

Sjekket akkurat nettsiden, hele 85% av pengene som kommer inn går til barna.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 22:58   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Zulufadder Alt går til barnet. De bruker ingenting til administrasjon. Eller de pengene kommer fra egen innsamling.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:09   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg bruker Plan, er fornøyd men har ikke sammenlignet.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:18   #18
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg har hatt fadderbarn via SOS barnebyer i over 20 år (det første barnet er voksent, ha rnå fått nytt som er født samme år som ungene og gjør det litt ekstra stas for ungene). Veldig fornøyd med dem; liker bl.a. at det er en stor og veletablert organisasjon med lave administrasjonskostnader.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-12, 23:20   #19
Innocenta
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 19
Innocenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Vi har gjennom SOS barnebyer.

Innocenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-12, 12:51   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil at vi skal få oss et fadderbarn, men hvem er "best"?

Jeg har gjennom Redd Barna, mannen og vesla har hvert sitt i SOS barnebyer. Synes begge organisasjoner gjør godt arbeid.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no