Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-21, 12:25   #881
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Resultatet av dette blir sikkert at vi må dra på legevakten i kveld fordi fastlegen glemmer oss hele arbeidsdagen. Og det er så upraktisk, for bilen vår står med sommerdekk på pendlerparkeringen på Lillestrøm.

God bedring til henne. Håper legen ringer tilbake snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-10-21, 18:35   #882
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Takk! Vi fikk time på feberpoliklinikk i ettermiddag, og hun har både ørebetennelse på begge sider og halsbetennelse. Ikke rart hun har skreket.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-10-21, 18:49   #883
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk! Vi fikk time på feberpoliklinikk i ettermiddag, og hun har både ørebetennelse på begge sider og halsbetennelse. Ikke rart hun har skreket.

Uff så fælt og ikke p måtte vente lenge for p få hjelp.
Håpe ting bedrer seg raskt.

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 20-10-21, 19:21   #884
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.362
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk! Vi fikk time på feberpoliklinikk i ettermiddag, og hun har både ørebetennelse på begge sider og halsbetennelse. Ikke rart hun har skreket.

Stakkars! Håper hun blir bedre fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 20-10-21, 20:05   #885
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.921
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk! Vi fikk time på feberpoliklinikk i ettermiddag, og hun har både ørebetennelse på begge sider og halsbetennelse. Ikke rart hun har skreket.

Stakars ungen. Godt at dere fant det ut.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 22-10-21, 22:11   #886
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.400
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Teksting på TV. Nå: Graham Norton show. Tom Daley er ikke dykker. Han er STUPER!!! "A dive" oversettes ikke med "et dykk". Det er et stup! Et føkkings STUP! Fra et stupebrett, hvor fra han flyr ut i lufta og gjør triks før han treffer vannet. Han har da holdt på med dette og vært best i verden i den idretten i årevis, følg med da! Jeg tror ikke engang dykking er en OL-gren. Kan noen for helsike snart se til å opplyse teksteren om det? Hvor kan jeg ringe? Hvem kan jeg skjelle ut?

Godt å få sagt det her i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 22-10-21, 22:40   #887
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Teksting på TV. Nå: Graham Norton show. Tom Daley er ikke dykker. Han er STUPER!!! "A dive" oversettes ikke med "et dykk". Det er et stup! Et føkkings STUP! Fra et stupebrett, hvor fra han flyr ut i lufta og gjør triks før han treffer vannet. Han har da holdt på med dette og vært best i verden i den idretten i årevis, følg med da! Jeg tror ikke engang dykking er en OL-gren. Kan noen for helsike snart se til å opplyse teksteren om det? Hvor kan jeg ringe? Hvem kan jeg skjelle ut?

Godt å få sagt det her i alle fall.

Det der er ganske irriterende ja!
Jeg «ser» jo en serie med syn og hørsel. Jeg hører hva de sier på engelsk og leser på norsk og da får jeg med meg hva som skjer. Men om noe da går «feil»i oversetttingen stokker det seg jo helt for meg!

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 22-10-21, 22:49   #888
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Jeg støtter frustrasjonen, My. Jeg er avhengig av teksting for å kunne se TV pga. hørselstap, og ser så mye elendig teksting. Jeg skjønner utfra kontekst at det som står der ikke stemmer, men må spørre mannen min hva som ble sagt. Dette har blitt helt håpløst de siste årene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-10-21, 00:00   #889
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Teksting på TV. Nå: Graham Norton show. Tom Daley er ikke dykker. Han er STUPER!!! "A dive" oversettes ikke med "et dykk". Det er et stup! Et føkkings STUP! Fra et stupebrett, hvor fra han flyr ut i lufta og gjør triks før han treffer vannet. Han har da holdt på med dette og vært best i verden i den idretten i årevis, følg med da! Jeg tror ikke engang dykking er en OL-gren. Kan noen for helsike snart se til å opplyse teksteren om det? Hvor kan jeg ringe? Hvem kan jeg skjelle ut?

Godt å få sagt det her i alle fall.

Herregud, takk for oppklaring. Jeg fikk ikke med meg alle detaljer i dag da jeg sovnet, men jeg stusset på at noen hadde fått medalje for dykking.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv  
Gammel 23-10-21, 10:51   #890
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.681
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Takk! Vi fikk time på feberpoliklinikk i ettermiddag, og hun har både ørebetennelse på begge sider og halsbetennelse. Ikke rart hun har skreket.

God bedring til jenta di.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 23-10-21, 12:40   #891
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

God bedring til jenta di.

Takk! Hun er heldigvis bedre nå, vi håper hun kommer seg i barnehagen på mandag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 15:03   #892
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Sidenote, input, men har du høreapparat? Til mitt så fikk jeg også en dings som jeg kobler inn i tv-en og så sender den rett til høreapparatene. Hjelper veldig, og så slipper familien å ha TV-en så høyt på som jeg trenger.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 15:29   #893
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Men det fungerer ikke dersom resten av familien har lyd via stereoanlegg. Vi har prøvd diverse ting her, men hittil har jeg måtte velge mellom forsterker/stereo og hørselstilpassing. Det er jeg irritert over!!!!

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 15:32   #894
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Altså annen høytaler enn tv-en? Vi bruker Tv-lyd pluss dings. Kan man ikke feste dingsen til stereoen, da?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 20:19   #895
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Nei stereoen deler opp lyden og sender bare lyd til høyttalerne.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 20:21   #896
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Skjønner. Irriterende. Jeg trodde dingsen kunne kobles til stereoen i stedet for til TV-en, men det har ikke vært aktuelt her.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 24-10-21, 20:27   #897
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Uventet bivirkning av medisin jeg har brukt i 9 år, vert av i 3 mnd men startet på an igjen nå.. men den ryker ut vinduet nå. Tørr ikke da tå de mer.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 27-10-21, 14:31   #898
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Arbeidsstedet mitt legges ned og vi får hele tiden høre at "slaaaaaapp av! Iiiiingen mister jobben. Alle får hjelp til å finne seg noe nytt, og vi har full ansettelsstopp i velferdsetaten til dere er plassert!"

Jah ... Om du er fast ansatt, ja. Vi som er ekstravakter og vikarer fikk faenmeg ikke skikkelig beskjed en gang.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 27-10-21, 14:58   #899
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Oi, Pappalille! Det var tøff beskjed å få.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 27-10-21, 15:45   #900
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Arbeidsstedet mitt legges ned og vi får hele tiden høre at "slaaaaaapp av! Iiiiingen mister jobben. Alle får hjelp til å finne seg noe nytt, og vi har full ansettelsstopp i velferdsetaten til dere er plassert!"

Jah ... Om du er fast ansatt, ja. Vi som er ekstravakter og vikarer fikk faenmeg ikke skikkelig beskjed en gang.

Det er virkelig, virkelig dritt å være midlertidig ansatt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no