Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken bunad har du?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 15:19   #41
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Jeg har Romsdalsbunad, nermere bestemt Bolsøybunad.

Bilde lånt fra nett.

Denne har jeg også!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:24   #42
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå nordlandsbunad.

I tillegg har jeg denne med capet, men min veske ser ut som en ordentlig bunadsveske, og har ordentlig lås, ikke sånn stygg som på bildet.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:29   #43
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har sort festdrakt fra Gudbrandsdalen. Kanskje, kanskje, kanskje den passer i år.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:29   #44
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.

Denne har jeg også

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 15:59   #45
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:08   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Har grønn Nordlandsbunad, som min mormor har brodert til meg. Jeg ønsker meg stakk fra Hallingdal, for variasjonens skyld.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:11   #47
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har Hamarøybunad:


(bildet er lånt av Bunadmesteren.no)

Skjorta er brodert av mamma, stakken av min mormor. Så har mamma montert hele stasen. Det som gjør det hele ekstra kjekt er at sølvet til denne bunaden (ikke det som er på bildet) er designet i nyere tid, og av pappas fetter, så det gir litt ekstra nærhet til plagget føler jeg.
Denne er jeg knallstolt av, og synes det er kjempegøy å vise frem.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:34   #48
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Hallingbunad alle fem.
(oss tre jentene har hallingstakk i tillegg)

Eg og mannen for 10 år sidan.


Ungane. (jentene har stakk på seg her og storebror ny svart bunad. Når han var mindre brukte han samme som mannen har i barneutgave)

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:35   #49
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har østfoldbunad (men må ned 15 kilo før den passer).

Bildet er fritt kopiert fra google:

Sånn har jeg også!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:39   #50
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har grønn nordlandsbunad.

Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:53   #51
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

jeg har denne, Vestfoldbunad fra 1932, min mann har Hallingbunad:


Storebror har en fantasi-bunad/drakt, og lilletrollet skal få låne en festdrakt fra Hallingdal som min svigermor i sin tid sydde til min svigerinne for over 40 år siden.. (lik den Zip har)

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:03   #52
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Rød trønderbunad som mamma har sydd.

Den hemmelige mannen min har fanabunad og den misfornøyde lille storebroren har en strikkesak. Han debuterer som femåring i år med hardangerbunad som mamma har sydd.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Uten navn.JPG (43,5 KB, 48 visninger)
__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:05   #53
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har rød Trønderbunad, mannen og ungene har Numedalsbunader. De eldste har vokst fra sine, men hun yngste skal iallefall arve.
I år blir bunaden min for stor, for første gang (!), men jeg har en svigermor som syr bunader på oppdrag, så hun skal nok fikse den for meg, men mulig jeg venter til neste år. Det er henne som har sydd barnebunadene også.

Bildet er fra Ane`s dåp for snart tre år siden, forøvrig et elendig familiebilde (dette er et av 10 stk kanskje).

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:11   #54
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Jeg har blå nordlandsbunad.

Jeg også. Men den henger i skapet og venter på at en av ungene kanskje får lyst til å arve den.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:23   #55
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har blå Bergensbunad.

Bilde fra nett:



Har også en svart Nordfjordbunad hengende i skapet som er arvet fra min mor men den er alt for liten... Har planer om å gjøre noe med det! Finner ikke bilde.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:31   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg er ekte Oslo-jente og måtte selvfølgelig ha den. Men med grå skjorte.
oslobunad.jpg

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:34   #57
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har to; en grønn buskerudbunad etter mormor fra 1950, og en vestfoldbunad som tanten min har sydd til meg. Finner ikke bilder.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:36   #58
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg har ikke bunad, men etter at mamma ombestemte seg og fant ut at hun skulle brodere bunad til tanteskatten, så skal jeg visst få arve hennes. (Egentlig skulle tanteskatten få den til konfirmasjonen). Hun har en blå nordlandsbunad.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:38   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.303
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?

Jeg deler en hvit bergensbunad med min mor og min søster.

Og nei, det er slett ikke meg på bildet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:55   #60
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvilken bunad har du?



Jeg har Karmøybunaden, og er veldig glad i den

Jeg har ellers startet å brodere den bunaden Iset ønsker seg til min eldste, hun skal konfirmeres om to år.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no