Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 19:50   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har ikke selv bunad, men ønsker meg veldig denne festdrakten
Marie Aaen fra Østerdalen.

Hva har dere evt ønsker dere hadde?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:55   #2
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har ikke bunad. Da jeg var liten sydde farmor to små Oslodrakter av sin (til meg og kusina mi), men den har ikke blitt oppbevart riktig, og blitt spist opp av musene i boden til mamma og pappa. Ellers hadde datteren min kunnet hatt den om noen år. Begge søstrene mine og mamma har Romerikebunader, jeg ønsker meg blå Nordlandsbunad.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:56   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har Vest-Telemarksbunad og ønsker meg ingen annen.

Min likner denne, men min er finere:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 30-03-08 kl 20:46. Årsak: La inn bedre bilde
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:57   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Hardangerbunad både som barn og voksen.

Kunne ikke tenke meg noe annet.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:00   #5
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Ikke quote, takk.

Dette er min Rogalandsbunad (Nordaker bunader) med mønster fra Bokn i høstpalett, brokadeull og svart blomsterbrokade.

*poff*

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?

Sist redigert av Veronal : 31-03-08 kl 00:08.
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:00   #6
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Har ikke bunad men jeg ønsker meg denne Vestfoldbunaden i sort.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:03   #7
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Nå jeg får tid og råd, skal jeg sy Jelsadrakt (Rogaland)


Den sorte, men med lysegrønn vest.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:03   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Eg har Søre-sunnmørsbunad, også kalla Dalsfjordbunad.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:05   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har Lofotbunad:



Jeg ønsker meg ikke noen andre, men skulle ønske mannen også hadde bunad - gjerne tromsdrakt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:05   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:07   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har også lofotbunad. den er enkel og grei.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:10   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

Jeg har den blå Nordlandsbunaden. Opprinnelsen til bunaden er fra hjemkommunen min

Skulle gjerne ønske at mannen også hadde Nordlandsbunad

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:14   #13
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

9074601.jpg

Jeg har Rogalandsbunad. Begge foreldrene mine er fra Rogaland. Pappa har sydd bunaden til meg, så den er jeg litt ekstra stolt over.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:15   #14
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har også den blå Nordlandsbunaden. Synes den er veldig fin.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:18   #15
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har denne:

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:19   #16
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har Bolsøybunad (Romsdalsbunad).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:20   #17
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

Jeg har også den blå nordlandsbunaden og er veldig glad i den. Tanten min har brodert den og mamma har montert den. Fikk den til konfirmasjonen . Den er på langt nær så knall blå som bildet kan antyde.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:21   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har denne, for liten;

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:22   #19
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Jeg har Vestfold bunad, rødt liv og sort stakk.
Sølvbelte,cape og forkle har jeg også til.

Den aller fineste jeg vet om er beltestakken fra Telemark.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:22   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

Jeg har blå nordlandsbunad.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no