Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-18, 12:11   #101
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg tenkte også at brettemevideoen var en spøk og satt og lo for meg selv da jeg så den for noen dager siden. Nå er halvparten av klærne i kleskommoden til lillesøster gitt vekk og det som er igjen er brettet kondostyle. Det ble så oversiktlig og fint, og jeg ble utrolig fornøyd med meg selv.
Nå er det bare resten av huset igjen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:29   #102
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg tenkte også at brettemevideoen var en spøk og satt og lo for meg selv da jeg så den for noen dager siden. Nå er halvparten av klærne i kleskommoden til lillesøster gitt vekk og det som er igjen er brettet kondostyle. Det ble så oversiktlig og fint, og jeg ble utrolig fornøyd med meg selv.
Nå er det bare resten av huset igjen.

Hos meg varer slike ting bare 20 sekunder, så er det ikke fint brettet lenger.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:43   #103
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgsnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Men hvordan legger man det inn når man har hyller og ikke skuffer/bokser? Kan noen vise et bilde?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:45   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg bretter og setter på høykant i skuff.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:48   #105
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg bretter og setter på høykant i skuff.

Ja, det høres logisk ut. Men å legge på en hylle og så skal man ha den nederste skaper vel en del rot, kanskje? Må man kanskje legge dem i en boks? Det vil jeg helst unngå.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:49   #106
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Jeg tror at slik bretting kan ha noe for seg i en kommode eller skuff. Men i et skap? Neppe.

Det aller aller viktigste når det gjelder rydding er for det fleste av oss å bli kvitt ting! Og der sliter jeg, for jeg har ikke lyst til å kaste brukbare ting. Samtidig vil jeg ikke bare gi bort ting til loppemarked og lignende. Kanskje de ikke forstår hvor fantastisk og verdifulle mine innleverte ting egentlig er? Kanskje de for eksempel tror den fine Beyblayde-stadionen bare er plastræl?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 12:52   #107
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, det høres logisk ut. Men å legge på en hylle og så skal man ha den nederste skaper vel en del rot, kanskje? Må man kanskje legge dem i en boks? Det vil jeg helst unngå.

Skjønte ikke helt hva du mente? Jeg legger ikke på hylle.

Edit: nå ser jeg at du spurte om det motsatte av hva jeg trodde. Sorry!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 15:15   #108
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg elsker nok ikke chiffonblusene mine nok til å få dem til å stå.

Eg har beholdt hengeskap til bluser og kjoler. Og så har eg bomullsplagg og andre ting som ikkje treng så mykje kjærleik i komoden.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 15:16   #109
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgsnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Men hvordan legger man det inn når man har hyller og ikke skuffer/bokser? Kan noen vise et bilde?

Eg har Skubb-bokser inni hyllene. Vurderer å skifte ut fleire av hyllene med skuffer, fordi det fungerer betre. (Har Pax-garderobe, så det er ganske fleksibelt).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 15:46   #110
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det aller aller viktigste når det gjelder rydding er for det fleste av oss å bli kvitt ting! Og der sliter jeg, for jeg har ikke lyst til å kaste brukbare ting. Samtidig vil jeg ikke bare gi bort ting til loppemarked og lignende. Kanskje de ikke forstår hvor fantastisk og verdifulle mine innleverte ting egentlig er? Kanskje de for eksempel tror den fine Beyblayde-stadionen bare er plastræl?

Ja, akkurat sånn er det her også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-18, 15:56   #111
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg har Skubb-bokser inni hyllene. Vurderer å skifte ut fleire av hyllene med skuffer, fordi det fungerer betre. (Har Pax-garderobe, så det er ganske fleksibelt).

Jeg har ogdå Pax, men der jeg har brettede ting har vi den som ikke er så dyp. Den passer egentlig bra til å btette på vanlig måte.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 09:35   #112
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg tror at slik bretting kan ha noe for seg i en kommode eller skuff. Men i et skap? Neppe.

Det aller aller viktigste når det gjelder rydding er for det fleste av oss å bli kvitt ting! Og der sliter jeg, for jeg har ikke lyst til å kaste brukbare ting. Samtidig vil jeg ikke bare gi bort ting til loppemarked og lignende. Kanskje de ikke forstår hvor fantastisk og verdifulle mine innleverte ting egentlig er? Kanskje de for eksempel tror den fine Beyblayde-stadionen bare er plastræl?

Kaster ikke brukbare ting. Jeg gir til bruktbutikken her. Den er enorm, selger utrolig mye og man kan finne det meste der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 14:31   #113
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Lånt ryddebok av Puls Yngve og er i gang og leser. Skal virkelig ta han på ordet og kommet enda mer i gang. Fikk levert to poser til bruktbutikken i går.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 15:16   #114
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Var innom biblioteket idag og skulle låne rydde bøkene til Synnøve Skarbø- over 30 stk på venteliste på begge to. Tydelig "in" å rydde om dagen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-18, 20:30   #115
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Har ikke tatt bilder, men kastet meg over en to års forsømt bod/vaskerom i dag. Det var helt grusomt der inne, alt ræl som ikke hører hjemme noen steder havner dit. Har kastet et helt bagasjerom med ræl, og har en stor haug med verktøy som skal i garasjen og klær som skal gis bort i yttergangen nå. I morgen tar jeg den gangen.
Nå ble det så ryddig og fint der inne at rommet til og med fikk ny gardin og lampe i vinduskarmen . Tusen takk for ryddeinspirasjon!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 13:08   #116
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kaster ikke brukbare ting. Jeg gir til bruktbutikken her. Den er enorm, selger utrolig mye og man kan finne det meste der.

Men forstår de hva det er de har fått inn? Forstår de for eksempel at den Beyblayde-stadionen som jeg leverer inn faktisk ER det, eller tror de det er plastræl jeg leverer til bruktbutikken heller enn å levere til plastgjenvinning?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 13:37   #117
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Hiver meg på. Har ein bod som må ryddast og organisert. (igjen)

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 14:04   #118
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Men forstår de hva det er de har fått inn? Forstår de for eksempel at den Beyblayde-stadionen som jeg leverer inn faktisk ER det, eller tror de det er plastræl jeg leverer til bruktbutikken heller enn å levere til plastgjenvinning?

Her er de i alle fall svært flinke. Leker vaskes, ting repareres og de selger godt til alle typer folk. Butikken er stor, gammel lagerhall, veldig mange ansatte som jobber gratis.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 19:50   #119
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her er de i alle fall svært flinke. Leker vaskes, ting repareres og de selger godt til alle typer folk. Butikken er stor, gammel lagerhall, veldig mange ansatte som jobber gratis.

I tilfelle etterlyser jeg en tilsvarende butikk i Oslo (som ikke er Fretex - jeg støtter ikke religiøse organisasjoner).

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-18, 20:13   #120
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rydde og orgаnisere et rom grundig på en måneds tid - er du med?

I Oslo tror jeg du har mest hell med å finne en verdig arvtaker av beybladebanen på et loppis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no