Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å snope garn på internettet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-16, 21:51   #1
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Å snope garn på internettet

Jeg trenger noe å glede meg over og lurer på hvor dere andre strikkefolk handler garn på nett?

Jeg henger en del i hand dyed-sjapper på etsy, men kronekursen gjør det hele litt avskrekkende.

Jeg har funnet Oslo microdyery, da, utrolig lekkert håndlaget garn.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-16, 21:59   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Tja, jeg liker wollmeise.
Og synes Hedgehog er et veldig fint garn.
Madelinetosh er utrolig mykt og godt.
A Homespun house har jeg veldig lyst til å prøve.
Det samme med garnet til Voolenvine.
Veldig glad i Tulliball, men de selger ikke annet enn til spesielle anledninger.

Malsen og mor sitt Shetlandsgarn er et godt garn.

Norne yarn er et utrolig godt garn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 01:00   #3
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Jeg har handlet lammeullsgarn og shetlandsgarn fra Ulstrupgarn.dk på salg!
Tynt, lett og utrolig bra ferdig resultat!
Nå sitter jeg og regner om et mønster og håper å komme i gang med en Fair Isle-jakke.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 07:52   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Amylin sa en hel del, i tillegg handler jeg på garnudsalg.dk.
Masse deilig garn relativt billig.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 08:08   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.406
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Du må jo kjøpe norsk garn, hva med lofoten wool?

Men jeg er jo egentlig ikke strikkefolk, bare ull, og strikkeinteressert.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 19:53   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Du kan jo og ta turen innom Hillesvåg ein gong. Det er ikkje så langt unna. Går fint ann å handle på nett, men det er noko spesielt med å trakke rundt på fabrikken der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 20:24   #7
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Har prøvd en del av garnet amylin nevner, har masse Wollmeise i lageret mitt. WM Blend med kasjmir i er helt nydelig, og fargene er fantastiske!

Liker også Bugga fra The Verdant Gryphon, men det er sørgelig dyrt.


Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Du kan jo og ta turen innom Hillesvåg ein gong. Det er ikkje så langt unna. Går fint ann å handle på nett, men det er noko spesielt med å trakke rundt på fabrikken der.

Ja! Jeg har vært på Hillesvåg en gang, det var veldig kjekt! Har strikket en del votter av Ask, og votter, genser og kofte av Pelsullgarnet.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 20:57   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Og så har denne norske garnbutikken blitt forhandler av Wollmeise

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-16, 21:00   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Shetland soft frå Malsen og mor eller Supersoft frå holst (dk) er mine absolutte favorittar. Rein, tynn shetlandsull!

Garnudsalg.dk som Luftslottet nemner har veldig mykje spennande og veldig billig garn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 09:19   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Amylin sa en hel del, i tillegg handler jeg på garnudsalg.dk.
Masse deilig garn relativt billig.

Strikker du noe for tida, da, Luftslottet? Jeg savner oppdateringer på bloggen din. Den var alltid så koselig å se på.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 09:20   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Tusen takk for tips! :smask:

Jeg må innrømme at jeg er litt lunken til helnorsk sau - Lofoten har jeg ikke hørt om før (de må bli flinkere til å markedsføre seg, tror jeg), men det hadde vært gøy å prøve, om ikke annet, selv om det klør litt bare av å se på bildene.
Hillesvåg har jeg tenkt på å besøke flere ganger. Jeg synes de har litt rare/gammelmodige konsept - f.eks. Sandnes garn følger mer med i tida, med både farger og design. Det er nok derfor jeg har vært litt tilbakeholden med å dra.

Norne ser veldig spennende ut, veldig fristende å prøve.
Hvis jeg samtidig kjøper noe på garnudsalg.dk, så må det jo veie opp, ikke sant?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 09:45   #12
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Sist jeg kjøpte garn var det på Telespinn, jeg var (fysisk) i butikken, og hos Annas Angora, også ved oppmøte.


Sist redigert av banana : 15-04-16 kl 10:49.
banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 09:52   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Er dette helt spesielle garnsorter dere kjøper?
Hvis man plutselig har sett en helt fantastisk kofte og er vill og gal og har lyst til å strikke den, hvor kjøper man garn som man kanskje kan få litt rabatt på da?
Viking Alpakka tror jeg det stod at garnet het. Iallefall var det 85% alpakka og 15% ull.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 10:11   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Telespinn!
Jeg har vært og kjent på alt garnet og kost meg med fargene!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 10:16   #15
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.003
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Strikker du noe for tida, da, Luftslottet? Jeg savner oppdateringer på bloggen din. Den var alltid så koselig å se på.

Så hyggelig at du savner den.
Ja, jeg strikker fortsatt, men litt mindre, og jeg mistet plutselig motivasjonen for å blogge om det. Kanskje den kommer tilbake etterhvert?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-16, 18:17   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Appelsin: Du får gje ein lyd viss du vil ta turen til Hillesvåg, så kan me kanskje treffast. Det ser kanskje litt gamaldags ut, men det har ein viss sjarm.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-16, 19:45   #17
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.949
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å snope garn på internettet

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Telespinn!
Jeg har vært og kjent på alt garnet og kost meg med fargene!

De holdt på å spinne garn fra moskus da jeg var der!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no