Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Betaling på ebay?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-09, 21:57   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Betaling på ebay?

Vi er i 2009 - ebay er husmorstuff?
Jeg har kjøpt voldsomt fine matbokser på ebay i dag.

Men når jeg ser på statusen min på ebay så står det at jeg må betale for dem.

Menneh - jeg oppga jo kredittkortnummer da jeg bestilte? Og fikk beskjed om at kortet var belastet 350 kroner. Den (datan) hadde jo til og med regnet om fra dollars til kroner. Har jeg ikke betalt likevel eller er dette ebayet bare tullegreier kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:01   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Jeg bruker alltid paypal. Har aldri oppgitt noe kredittkortnummer ved bestilling. Men hvis kortet ditt er belastet, har du betalt. Jeg har opplevd en gang hvor selger ikke benyttet ebay sitt utsjekksystem, men hadde et annet system for betaling at det sto som ikke betalt på ebay. Varene kom likevel. Det var bare programvaren til ebay som ikke hadde fått det med seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:02   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Jeg venter og ser med andre ord om det dukker opp noen belastning på kortet. Jeg har ikke lyst til å betale mange ganger.

Paypal er for moderne for sånne gamle damer vel. :trenger å sette meg inn i dette:

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:02   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Jeg bruker kun Paypal og har aldri oppgitt kortnummeret mitt ved noe kjøp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:05   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Jeg brukte kanskje noe i den stilen og valgte at jeg ikke ville signe up lurer jeg på.
Kanskje jeg ikke bør shoppe på nett hvis jeg ikke har kontroll?

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:05   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Kanskje jeg ikke bør shoppe på nett hvis jeg ikke har kontroll?

Det er nok best å ligge unna sånn data, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:06   #7
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg bruker kun Paypal og har aldri oppgitt kortnummeret mitt ved noe kjøp.



Paypalreklame fra australsk Ebay, under et bilde av en gammel dame:
"I do it with people from all over the world, but always with protection !"

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:08   #8
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Til neste gang du er ute på ebay:

Kjøp bare av selgere som har solgt mye og som har bra rating (minst 99%).
Sjekk at de sender til Norge før du byr (enten at det står det eller du skriver og spør. Mange gjør det selv om det står at de bare sender til usa.)
Skaff deg paypalkonto. (www.paypal.com). Går så lett som bare det og er trygg betaling.
Når du har kjøpt noe, og spesielt når du har kjøpt flere ting, velger du "request total from seller" og ber om å få en invoice som inkluderer shipping. Da blir ofte portoen noe billigere enn det ebay har estimert.
Når du så får invoicen er det plug and play - bare følg linken i mailen du får.

Dette går bra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:19   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Hun hadde flere tusen salg med topp rating altså. Og nå sendte hun mail også og sa at betalingen var i orden så det var null problem og varene på vei, og noen hyggelige ord om at det er litt trange tider der borte for tiden så det var superdupert med et salg i dag.

Klart man må kunne stole på folk man er på nett med. :naiv:

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:20   #10
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

:går for å skjønne dette paypalgreiene - jeg vil ha mere greier ser jeg:

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:22   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

:går for å skjønne dette paypalgreiene - jeg vil ha mere greier ser jeg:

Ja, det er vel noen BH-er med ditt navn på der ute?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:25   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, det er vel noen BH-er med ditt navn på der ute?

  Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 22:48   #13
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Du oppgav vel ikke kredittkortnummeret til selgeren?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-09, 23:40   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Jeg bruker også kun Paypal på ebay. Viktig å sjekke på forhånd at selger tar Paypal, da...ikke alle gjør det.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 00:04   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.244
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Betaling på ebay?

eBay for oss gamle, ja: aldri oppgi kredittkortnummer direkte til en selger. Alltid bruk paypal. Det er faktisk enklere enn å bruke kredittkort, også.

Sant der er moro?!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 00:11   #16
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.464
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.


Sant der er moro?!

Dyr moro!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 08:36   #17
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Og hvis du irriterer deg over at det står at du skal betale for noe du allerede har betalt går du inn på shøyre side i den rullemenyen på den varen du har betalt og velger "Mark as paid" tror jeg det står, og vips er problemet borte. Kan være greit hvis man går litt bananas og handler endel på en gang fra div selgere, kjipt å betale ting to ganger fordi man befinner seg i en shopperus uten å ha 100% kontroll på allting.
Altså, JEG har da aldri gjort sånt. Bare for å presisere det.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 08:44   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Ehm... Jeg vet ikke helt om kortet mitt endte hos selgeren jeg.
Men - jeg var veldig bevisst på å velge en selger med veeeeldig mange salg og godt rykte da. Sånn i tilfelle jeg gjorde noe teit så ville det være dårlig butikk for vedkommende å svindle meg var tanken.

Å, gådd, jeg føler meg blond her ja.

Med paypal så fyller man opp en eller annen konto og handler via denne da eller?

  Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 08:45   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Med paypal så fyller man opp en eller annen konto og handler via denne da eller?

Nei, du oppgir kortnummeret til Paypal, også trekkes det fra kortet hver gang du bruker Paypal til å betale med.

Paypal fungerer som mellomledd mellom selger og ditt kredittkort, enkelt og greit.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 09:00   #20
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Betaling på ebay?

Skavvise. Da har jeg bestemt meg for å kjøpe en bh her.
Da står det at jeg kan betale med kredittkort eller debetkort, også står det "securely prosessed by paypal" ved siden av. Er det der jeg skal betale da eller skal jeg lage meg en konto ett eller annet paypal-sted? :amatør:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no