Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nyttårsdessert

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-06, 21:49   #41
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Jeg serverte Oreo kake til dessert i dag, stor suksess

Ikke vanskelig å lage!

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-06, 23:32   #42
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Jeg serverte Oreo kake til dessert i dag, stor suksess

Ikke vanskelig å lage!

Ja det tror jeg jammen at jeg skal lage en gang - ser knallgodt ut

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 00:09   #43
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Tilslørte bondepiker.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 01:06   #44
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Dette lurer jeg også på

Vi er 6 voksne og 2 barn på 4 1/2 og min lille smurf på 17 mnd.

Skal som mange andre her inne ha kalkun til hovedrett.

Forslag tas imot med stooooooor takk!!!

  Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 03:19   #45
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Vi skal som så mange andre ha kalkun. Og til dessert blir det enten multekrem, eller fruktsalat med iskrem, godt begge deler.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 09:54   #46
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Frisk og god ostekake:

OSTEKAKE

Ca. 16 Digestive kjeks
Ca. 125 gram smør
2 pakker gele, en sitron og en valgfri farge til å ha oppå
3 dl fløte
3 dl lettrømme evt. Vanlig rømme
1 beger Philadelphia ost
225 gram melis
2 ts vaniljesukker

Kok opp halv mengde av vann til sitrongeleen. Ha gelepulveret oppi, rør godt og la stå og kjølne.
Smelt smøret
Knus kjeksen i foodprosessor, tilsett smør litt og litt til du ser det er ”nok” til å binde kjeksen.
Trykk det ned i kakeformen. Sett kakeformen i kjøleskapet.

Pisk fløten til krem, tilsett rømmen, osten melisen og vaniljesukkeret mens du pisker. Til slutt tar du den avkjølte geleen og heller opp i alt mens maskinen går (i en tynn stråle).

Hell blandingen forsiktig oppå kjeksen, sett til avkjøling.

Når du senere skal pynte kaken, kan du droppe å bruke gele hvis du ikke vil, kan bare pyntes med frukt.

Dersom du ønsker å ha gele og evt. bær på toppen, lager du gele med halv mengde vann, avkjøler, legger bær/frukt på kaken og heller forsiktig avkjølt gele men en skje oppå. Settes i kjøleskapet igjen.



Fruktsalat med sukkerlake er også godt å servere sammen med pisket krem eller iskrem.

Jeg bruker nesten samme oppskrift og dette er verdens beste ostekake!
Vi skal ha denne som kake til kaffen.

Til dessert skal jeg lage bringebærfromasj.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 11:53   #47
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Jeg kan slutte meg til de som sier Oroekake . Enkel å lage og kan/bør lages i dag.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 11:55   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Det kommer vel litt an på hva hovedretten er - Oreokaken er vel temmelig mektig, og hvis hovedretten også er litt kraftig vil det kanskje være bedre med noe lettere (frukt/bær-basert) til dessert.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 12:18   #49
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Vurderer faktisk den gode gamle klassikeren vaniljeis med varme bjørnebær med litt nøtter og revet sjokolade på toppen!

Isen blir selvføgelig fra Movenpick

  Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 12:56   #50
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårs dessert.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Mmmm......ostekake med bringebærcoulis? Noen som har gode oppskrifter på ostekake?

Morsomt at du skrev dette, for det er akkurat det vi har tenkt å servere til dessert i morgen. Jeg skal i gang med å lage kaken nå; ostekake er aller best dagen etter at den er bakt, synes jeg.

Ostekaken "min" høster alltid stor begeistring. Det er nesten flaut, for den er jo så enkel:

Bunn:
10 kornmokjeks
6 ss margarin

Kjeksen knuses og blandes med smøret. NB! Om man bruker flytende bakemargarin, så varm margarinen litt likevel. Den gangen jeg brukte kjøleskapskald flytende margarin, fløt av en eller annen grunn bummen opp i resten av kaken under steking. Kaken ble like god, men langt fra elegant.

Første lag:
2 beger Philadelphia
1 egg
1 ts vaniljedråper
1,5 dl sukker

Piskes sammen, stekes på 180 grader i 20 minutter. Deretter skal kaken hvile i minst 15 minutter før et nytt lag helles over.

Andre lag:
3 dl rømme
1 ts vaniljdråper
1 dl sukker

Dette helles over, og kaken stekes på 230 grader i tre minutter til.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 15:57   #51
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Ostekaken min likner Xians, men jeg har hakkede valnøtter og litt kanel i bunnen i tillegg til kjeksene og smøret. Dessuten bruker jeg frøene fra en vaniljestang fordelt på de to fyllene i stedet for vaniljedråper.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 16:06   #52
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Det hørtes godt ut med vaniljestang, Nenne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 17:42   #53
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det hørtes godt ut med vaniljestang, Nenne.


Ja det er virkelig godt. Den kaka går unna i en fei her i huset.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:06   #54
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Vi skal ha friske bringebær og mascarpone til dessert. Utrolig godt.

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:08   #55
Nasse Nøff
Oslojente i eksil
 
Nasse Nøff sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 202
Nasse Nøff er litt kul
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Dronning Maudpudding, panna cotta eller creme bruille (som jeg ikke aner hvordan skrives).

Crème brûlé

Nasse Nøff er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:09   #56
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ostekaken min likner Xians, men jeg har hakkede valnøtter og litt kanel i bunnen i tillegg til kjeksene og smøret. Dessuten bruker jeg frøene fra en vaniljestang fordelt på de to fyllene i stedet for vaniljedråper.

Det hørtes herlig ut, Nenne. Neste gang blir det vaniljestang fremfor vaniljedråper!

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:49   #57
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.305
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Nasse Nøff, her.

Crème brûlé

Crème brûlée

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:52   #58
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Crème brûlée

På Tine sine sider står det Créme Brûlé, er det feil?
Jeg og trodde det var Brûlée egentlig men..

Her står 8 stk i ovnen i dette øyeblikk

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 18:54   #59
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Søkte litt og Tine har jo både feil i både Créme og Brûlé

Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-06, 19:11   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsdessert

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

På Tine sine sider står det Créme Brûlé, er det feil?


Ja, det er feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no