Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bilstolpose til vinterbaby - kjekt eller bortkastet?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-12, 21:29   #1
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.639
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Bilstolpose til vinterbaby - kjekt eller bortkastet?

Jeg har termin i begynnelsen av november og har så smått begynt å tenke på utstyr. Vi har jo det meste etter junior så trenger ikke så mye. Junior er født i april og vi bodde dessuten i Oslo der vi knapt brukte bilen. Har nå tenkt på om en slik bilstolpose hadde vært kjekt på vinteren i Trøndelag. Must have eller lik greit med pledd? Har aldri sett en og lurer på om man får barnet ut av stolen med posen på?

Noen som forresten har sydd selv? Tenkte jeg skulle be mor om å lage en.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:31   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.657
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg brukte en strikket heldress til Knøttet og det fungerte veldig bra. Den funket jo også i vogna.
Har ikke helt skjønt cluet med bilstolposer, men det er muligens noe jeg har gått glipp av.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:32   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg har strikket en, man skulle kunne ta ungen inn og ut av den ja, for der var åpning til den bilselesaken som skal opp mellom beina.

Den var ikke til meg da, den var strikket på bestilling. Jeg planla å strikke en til Mikro også, men kom aldri igang, og kom egentlig til at det var ikke noe poeng. Kle på henne en pose med ermer, eller kle på henne en "posete dress" med ermer og ben. Det var omtrent like mye styr med det om beina skulle i et eller to hull, og klær hadde hun nok av...

Men mulige jeg ville likt en slik pose om jeg hadde en, altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:35   #4
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.639
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg er også litt usikker på om behovet er så stort egentlig. Fordelen må vel være at man ikke trenger å kle på så mye og selene vil da sitte bedre pluss at man bare kan åpne opp posen når det blir varmt i bilen (eller i butikken) uten å kle av lag med klær.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:38   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.590
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Bilstolpose var fantastisk da storebror skulle leveres og hentes i bhg.
Var bare å ta på lue og putte babyen i dunposen i stolen.

__________________
Sønn 2006 og datter 2009
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:38   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg har hatt til de to minste mine og jeg synes det er ett av de bedre babyluksuskjøpene. Men bare hvis du tar med deg bilstolen inn og ut endel, du får ikke babyen løs med posen på. Jeg synes ikke ulldress eller pledd gjør samme nytten.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:41   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.639
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Tenker vel først og fremst på henting og levering i bhg. Samt ærend i byen. Det finnes adapter til understellet til vogna som jeg kan bruke på bilstolen vår tror jeg.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:41   #8
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg har hatt posedress med beltehull til begge mine, født i september og oktober. Har ikke hatt behov for noe annet, slang på et teppe om det var ekstra kaldt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 21:43   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Vi hadde dunpose og det var helt fantastisk. Slapp å kle på babyen noe mer eller mindre. Trakk på lue og la teppe over bryset, eventuelt tynn strikkejakke på de kaldeste dagene (noe dere sikkert har flere av der i nord). Jeg hater å kle på små babyer dresser. Det er jo og sikkert fordi man får selen på de pittesmå skuldrene uten noe mer enn body/tynn ulljakke mellom.

Jeg hadde garantert gått for det igjen med ny vinterbaby. 90% av tiden dro vi jo bare på luen og gikk ut døren.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:00   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg hadde til treern og brukte den mye. Spesielt ved barnehagehenting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:01   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Tykke klær har ingen av mine noen gang hatt i bilen da. Altså, vi har ikke SÅNN vinter, tror jeg. De har hatt strikket heldress, ikke boblejakke. Derved lite luftrom.

Men jeg tror ikke jeg helt ser for meg hvordan disse bilposene egentlig fungerer, skjønner jeg. Mikro var jo inn og ut av bil, i bilstolen sin, støtt og stadig og hele tiden. Hente og levere storebror, og ha, adapter på zapp extra til stolen. Jeg hadde kanskje hatt glede av en sånn pose da, om jeg hadde visst hvordan den fungerte, brukte heller en relativt tettsittende strikkadress jeg da. Fungerte det også, men litt mer styr enn å ta på lue var det jo.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:19   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Her er lillebror i posen sin på vei hjem fra sykehuset. Mangler bare at den blir glidet igjen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:27   #13
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg synes bilstolposen var genial til lillebror. Trengte ikke å komme seg ut av pysjen eller kunne være sovende når jeg skulle kjøre de større ungene avgårde eller hente på vinteren. Og kom han sovende hjem fra biltur så slapp vi å styre med å dra av klær, kunne bare åpne posen og ikke forstyrre han. Hadde sete jeg bare kunne vippe bakover i liggestilling når det sto på gulvet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:39   #14
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.985
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte bilstolpose til de eldste. Hadde det til tvillingene, og det var genialt!

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:48   #15
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Jeg hadde og brukte den masse.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:52   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.692
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Ser at de fungerer litt annerledes enn jeg så for meg, den ligger fast nedi stolen? Og blir ikke "tykt, luftig lag mellom ungen og stolen" likevel? (Eller er det bare mellom ungen og selen det er farlig med luft?)

Ok, det der ser nesten ut som noe jeg kunne likt. Selv om det fungerte greit med ulldress også altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 22:55   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.692
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Den er ikke tykk bak. Denne er jo dun så den forflytter seg jo litt. Selene sitter helt inntill kroppen sånn at man ser hvor de sitter. Man kan jo ha lammeskinn i seter uten at det skal utsette noe på sikkerheten.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-12, 23:06   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Fordelen er at man kan putte ungen nedi stolen i vanlige klær og så har an igjen glidelåsen når man er ute. Og åpner den når man kommer inn og ungen bare skal sove ferdig. Vi har brukt den mye og faktisk hele første leveåret.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 00:03   #19
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.728
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Dunposen tror jeg kommer inn på min topp 10 liste over smarte babyting.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-12, 00:23   #20
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bilstolpose til vinterbaby-kjekt eller bortkastet?

Det var det mest geniale jeg har hatt av babyting til de to yngste.
Begge er født i januar, og vi hadde bilstol vi tok med ut og inn hele tiden, ergo var det inneklær- oppi bilstol- justere med tynn ullue eller ullpledd inni posen på de aller kaldeste dagene, og så vips- klar til avgang.
Helt fabelaktig, og beltene på bilstolen satt alltid godt og fint inntil baby uten behov for å kle av klumpete klær.

Og selv om jeg elsker ullfleecedressen til nøstebarn innså jeg at den faktisk bare ble brukt et par ganger, vi brukte konsekvent dunposen helt til den rett og slett ble for varmt selv om den var helt åpen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no