Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-07, 22:25   #81
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja - hun mener det ikke er en big-deal om man tar en øl når man er gravid.
Selv holder jeg meg helt unna alkohol under svangerskapet, og synes ikke hun forfektet en god holdning der.
Men SÅ svart-hvitt tillater ikke jeg meg å betrakte livet og mennesker generelt at jeg lar ÉN bemerkning jeg er uenig i skygge for ALT DET ANDRE en person har å by på! MAKAN!

Jeg håper virkelig ikke jeg har noen i min nærhet som lkan finne på å avskrive hele meg om jeg skulle slumpe til å plumpe ut med et upopulært standpunkt.

:Jada, dette var på siden, men kunne ikke la være:

Eh...nå var det jeg som hadde uttalelser som lignet på de du kommer med her - ikke Nenne. Du skyter på feil person. Selvsagt avskriver jeg ikke et mennesker kun på bakgrunn av en uttalelse. Men en uttalelse kan gjøre at jeg blir skeptisk til det øvrige en person måtte stå for. Eksempelvis reagerte jeg på Anna Wahlgren sin uttalelse om at barn bør få sove på magen, og det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte mene. Siv Jensen karakteriserte en gang voldtekt som "guttestreker" eller noe slikt, det gjør meg skeptisk til andre ting hun måtte finne på å si. Bare skyt meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:26   #82
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg funderer på hva DN ønsker å oppnå med denne artikkelen. Provosere? Ironisere? Opplyse?

Det lurer jeg også på.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:27   #83
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Nå sitter jeg igrunn bare og flirer for meg selv, og konstanterer at jeg må være verdens mest usexy mamma, som lot Storebror vansmekte i en barnevogn fra Fretex, mens jeg tuslet rundt med en ryggsekk med bleier i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:29   #84
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Ein viss grad av snobberi finnes da på alle forum eg er innom: NM, FP og tettinntil. På kvar sin måte.

Eg synes det er rimelig tåplig å ha vi triller i rosa bugaboo og har en brun oth som reserve i signaturen sin. Men det er minst like tåpelig å ha vi ammer, samsover, føder hjemme og bærer i MT, lommeslynge og slynge (og da med navn på alle ulike bæregreier) i signaturen sin.

Akurat som førstnevnte eksempel elskar å hate Quinny, elskar sistnevnte forum å hate BabyBjørn.

Begge deler er i mine auger eksempel på snobberi.

OBS! ingenting galt med verken å bære, amme, trille i oth etc. Det er kun den snåle måten det på død og liv må framhevast på...

Mange gode poenger om snobberi her. Likevel synes jeg det er det en vesensforskjell når det gjelder hva som forbrukes. Det er en stor forskjell på å ha tre hjemmesydde mei taier og det å bruke tusenvis av kroner på vogn etter vogn. Ikke minst pga de gode grunnene bl.a. Glitterchick og Adrienne fremhever.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:29   #85
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå sitter jeg igrunn bare og flirer for meg selv, og konstanterer at jeg må være verdens mest usexy mamma, som lot Storebror vansmekte i en barnevogn fra Fretex, mens jeg tuslet rundt med en ryggsekk med bleier i.

Stakkars gutt, Inagh, makan til dårlig mor.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:30   #86
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nå sitter jeg igrunn bare og flirer for meg selv, og konstanterer at jeg må være verdens mest usexy mamma, som lot Storebror vansmekte i en barnevogn fra Fretex, mens jeg tuslet rundt med en ryggsekk med bleier i.

Stakkars gutt

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:31   #87
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Stakkars gutt, Inagh, makan til dårlig mor.

Hva - kaller du meg dårlig mor!










__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:32   #88
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Selv er jeg over middels utstyrsinteressert. Jeg blir allikevel litt skeptisk til å trille i Oslos gater i min rååååsa Bugaboo etter denne artikkelen,- blir jeg da stemplet som en av dem?

..og jeg som hadde tenkt til å være med på treff da gitt.
Jeg er med på treff for å treffe menneskene, ikke vognene.

" I dag snakker de om neste ukes store barnevogntreff i Frognerparken.
Dit kommer vognmafia fra hele landet for å vise frem de siste direkteimportene. Det er viktig å være oppdatert. "

Dette er ikke noe jeg vil være endel av hvertfall ...
Jeg er nå også redd for å bli stemplet som "en av dem"...*skrekk og gru*

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:32   #89
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:32   #90
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Joda, Tangina, men det er noko som kallast åndssnobberi også....

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:34   #91
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Joda, Tangina, men det er noko som kallast åndssnobberi også....

Absolutt, og det var de poengene du hadde jeg sa jeg syntes var gode. Men det er forbruksmentaliteten jeg ikke liker.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:35   #92
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Eg har forøvrig Quinny Freestyle, og er definitivt ikkje ein av dei....


Tenke seg til å stille opp på vogntreff i Frognerparken med QF....

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:36   #93
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Tenke seg til å stille opp på vogntreff i Frognerparken med QF....

Da jeg var på vogntreff i Frognerparken, var det minst et eksemplar av QF der.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:39   #94
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Problemet er når de "sneversynte" som Elin kaller dem begynner å dominere diverse nettforum de er på og får en ufortjent stor påvirkningskraft på andre. Og jeg tror det er noen som ønsker å være "inne" og som er villige til å gjøre mye for å komme inn i varmen, selv om de ikke har råd til det og de heller ikke har bruk for varen de ønsker å kjøpe.

Sorry, altså, men disse sneversynte som dominerer rundt omkring får den påvirkningskraft enten det er her eller der. Overalt finnes slike, også her på FP, selv om det kanskje ikke like ofte dreier seg om barneutstyr/vogner, så herjer denne type mennesker i forskjellige typer tråder/emner. Her på FP er vi heldigvis forskånet for mesteparten av disse "da er du en dårlig mor"-innleggene, men daglig kan man da finne innlegg som er skrevet til provokasjon og som direkte eller indirekte vil påvirke i sterkere eller svakere grad avhengig av hvem som leser det, og hvordan man leser det som skrives.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Det er lov til å synes at Bugaboo er en pen og praktisk og grei vogn, men det er ikke greit å synes at de som har andre preferanser er "ute" og umoderne og hva har du, og å så tydelig vise det med kroppspråk og direkte tale. Og jeg vet at den setningen jeg har uthevet i innlegget er ment humoristisk, men jeg synes det er et rimelig håpløst utsagt.

Ok, du synes det er håpløst. Jeg kan daglig finne slike utsagn her på FP i andre tråder enn denne, men hallo, vi er da voksne mennesker, er vi ikke?...Og i ærlighetens navn, så er det da mange som har motsatt smak av meg eller deg, og det må da virkelig være lov til å gi uttrykk for uten at man skal bli snurt eller synes det er helt håpløst. Eller? Hvor mange innlegg kan ikke jeg finne hvor noen sier at Bugaboo er den styggeste barnevognen/rullatoren/handlekurven som finnes? Jeg synes virkelig at det er helt greit at andre synes det! Og ja velger jeg å henge på slike forum som dette, så ja, da bør jeg jammen tåle det også.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne

Jeg er også bekymret for det ekstreme bruk og kast-samfunnet som er nå. Man kjøper noe og blir lei av det etter to måneder og selger det til noen andre og kjøper noe nytt og "bedre". Og vogner og annet utstyr sendes landet rundt og hver enkelt forsendelse er kanskje ikke så ille, men til sammen så blir det noen fly og noen tonn med CO2 som spys ut i atmosfæren.

...Ja, dessverre, slik er det, enten det dreier seg om barnevogner, kjøleskap, biler, parkdresser, sykler, kuskinns-tepper, flatscreens eller hva det nå enn måtte være

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:42   #95
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg har aldri fått med meg hvem som er i vognmafian, men så er ikke jeg så fryktelig moderne når det gjelder barnevogner. Jeg hadde nok aldri kommet gjennom nåløyet med min Simovogn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:43   #96
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Da jeg var på vogntreff i Frognerparken, var det minst et eksemplar av QF der.


Wow. Det hadde eg ikkje trudd...

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:47   #97
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Wow. Det hadde eg ikkje trudd...

Beklager, det var to QF på vogntreffet. 20% av de oppmøtte vognene. Måtte inn og sjekke bildene fra treffet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:50   #98
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg funderer på hva DN ønsker å oppnå med denne artikkelen. Provosere? Ironisere? Opplyse?

De lyktes i alle fall med å underholde meg, som sannsynligvis er en av landets minst utstyrsinteresserte småbarnsmødre. Og så fikk jeg bekreftet en del fordommer; det er jo alltid moro. Artikkelen var riktig festlig.

Elin-99-modell-Brio-blu

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 22:57   #99
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Hvor mange er det egentlig som gidder å lese DN anyway? Og enda viktigere: Hvor mange av de som leser det bryr seg om småbarnsutstyr?

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 23:00   #100
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:29.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no