Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-12, 22:05   #1401
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes ikke det er imponerende at noen klarer å argumentere for full frifinnelse av en fyr som helt åpenbart har tråkket over grenser og ikke er villig til å innrømme det engang.

Seriøst? Så lenge han benekter alt, hva annet kan hun gjøre enn å be om frifinnelse? Det er vel det som er oppdraget, til syvende og sist, forutsetningene tatt i betraktning. Eller?

banana er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:11   #1402
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jo, det er det som er oppdraget. Jeg skjønner bare ikke at noen klarer. Å forsvare Breivik var noe annet, der handlet det om å sikre en rettferdig rettsprosess.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:16   #1403
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

At folk har en forsvarer som forsvarer etter beste evne handler da alltid om å sikre en rettferdig rettsprosess.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:21   #1404
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, det er det som er oppdraget. Jeg skjønner bare ikke at noen klarer.

Det er derfor jeg blir imponert. Ikke nødvendigvis pga. måten det gjøres på.

banana er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:22   #1405
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, jeg skjønner jo det. Og jeg er veldig for det altså. Jeg skjønner bare ikke at noen klarer. Om Lippestad hadde argumentert for at Breivik ikke hadde drept et eneste menneske hadde jeg ikke skjønt det heller.

Jeg er utrolig glad det ikke er min jobb, og veldig glad noen andre gidder, men imponerende er det ikke.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:23   #1406
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, jeg skjønner jo det. Og jeg er veldig for det altså. Jeg skjønner bare ikke at noen klarer. Om Lippestad hadde argumentert for at Breivik ikke hadde drept et eneste menneske hadde jeg ikke skjønt det heller.

Jeg er utrolig glad det ikke er min jobb, og veldig glad noen andre gidder, men imponerende er det ikke.

Det måtte han vel om Breivik hadde nektet for å ha gjort det. Tror jeg.

banana er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:26   #1407
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Ja, han måtte jo det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:30   #1408
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er usikker på om han blir dømt. Jeg synes ordføreren virker skyldig, og at han mest sannsynlig er det, at han er en gammel gris og har gjort mye uetisk. Men om jeg kan si at jeg er skråsikker på at de har hatt samleie? Det vet jeg sannelig ikke. Nå har ikke jeg fulgt hele saken, så mulig andre er mer sikre enn meg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:42   #1409
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Etter å ha lest skypesamtalene tenker jeg at det virker veldig usannsynlig at de kun har sovet under hver sin dyne i samme seng på turene sine.

Jeg synes også det er usannsynlig at den historien han forhåndssolgte til pressen er sann.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:42   #1410
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Etter å ha lest skypesamtalene tenker jeg at det virker veldig usannsynlig at de kun har sovet under hver sin dyne i samme seng på turene sine.


Men at noe er veldig sannsynlig er ikke nok for å dømme noen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:43   #1411
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Til syvende og sist handler dette om troverdighet. Jenta har jo sagt at dette har skjedd. Og det er jo faktisk et av bevisene i saken. Spørsmålet er om retten tror på henne eller ikke. Alt det andre som er ført av vitner og bevis har som hensikt å enten bygge opp under hennes forklaring eller så tvil om den. Og om det holder til domfellelse er rett og slett vanskelig å si uten å ha vært til stede i rettssalen. Men jeg må innrømme at etter alt jeg har lest så er jeg temmelig overbevist om at hun snakket sant og at han lyver så det renner.

Ja, tvilen skal komme tiltalte til gode, men det er ikke det samme som at retten må være helt, helt sikker på at han har gjort det.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:45   #1412
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er skråsikker. Fordi han beviselig har drevet med griseprat, de har vært på mange turer sammen bare de to og da har de delt seng. Jeg tror ikke noen som har en slik dialog som de to hadde på skype, ligger tekkelig og pent under dynene sammen hele netter alene uten å ha sex.
Den ene av disse to har alt å vinne på å juge så det renner. Det har ikke den andre.
Jeg tror også at han føler seg sviktet og urettferdig behandlet fordi de hadde et forhold og han trodde han kunne stole på henne. Jeg synes oppførselen hun har fortalt om - med enorme mengder SMS og tilsvarende mange telefonsamtaler, vutner om en fyr som er en liten smule kontrollerende - selv om det kanskje kan forveksles med lidenskapelig forelskelse. Det hun fortalte om hvordan han fulgte etter bussen hennes og overøste henne med meldinger for så å stoppe foran busse for å forsøke å få henne inn i sin egen bil den dagen hun skulle på middag på Vianvang med statsministeren og Brimi'n, passer godt med en noe kontrollerende person som opplever at han er i ferd med å miste kontrollen.

Så jeg er ikke i tvil. Jeg er helt sikker på at han har gjort det han er tiltalt for.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:48   #1413
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Pøbel; jeg håper de tenker som deg, for jeg vil gjerne se ham dømt. Men glad det ikke er min jobb å gjøre det, akkurat i denne saken. Tror jeg.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv  
Gammel 01-11-12, 22:50   #1414
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja hva har hun hatt å vinne på dette her? Ingen verdens ting. Har hun?
For et mareritt å måtte gjennomgå.

Ikke sant? Når familiens hans har vitnet og hintet og hentydet om dysfunksjonalitet og andre overgripere og "ingen røyk uten ild" og hele lokalmiljøet tydeligvis har kjøpt historien om den utspekulerte jentungen som var ute etter å ta den snille og flinke ordføreren.
Stakkars henne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 00:22   #1415
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er også skråsikker.

En fyr som har dialog med ei jente hvor de snakker om "barbert?" "er du blaut?" o.l., vil aldri i verden holde fingrene unna når han kan sjekke selv. Det tror jeg rett og slett ikke på!

Han har alt å tape selvsagt, og jeg tror han ljuger så det renner for å forsøke å redde mest mulig av sin ekle svinepels.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 00:48   #1416
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er også skråsikker

bønna er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 08:49   #1417
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Basert på den informasjonen jeg har er jeg også rimelig sikker. I mine øyne er jo mangelen på bevis på sengetøy osv vel så påfallende som funn der.

Jeg kan selv kun bevise 1-2 samleier i mine 46 år, dette pga følger. Jeg har hverken dokumentert dem med ord eller bilder.

Det er ikke mange overgrepsdommer som har fysiske bevis. Birkedalsaken er jo en god paralell. Der er det heller ikke fysiske bevis.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 09:09   #1418
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

For min del er måten han svarer på hennes sms også med på å styrke hennes troverdighet. Hvis han ikke var "kjæresten hennes", måtte han jo vært rimelig redd for at hun skulle tro det og svart på en helt annen måte enn han gjorde.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 09:49   #1419
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Da jeg leste at han/de hadde brent de sengene forsvant ihvertfall den siste lille rest av tvil hos meg.

MokkMokk er ikke aktiv  
Gammel 02-11-12, 09:58   #1420
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Det er helt utrolig. Men hvor/når har det egentlig kommet frem?

banana er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no