Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Ønsker boktips

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 21:21   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.522
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker boktips

Jeg er begeistret for bøker hvor fortellerperspektivet er fra et barn. Eksempel på slike bøker:
Lille Tre.


Engelen på det syvende trinn.


Og jeg har hørt at boken:
Meg eier ingen, skal ha dette fortellerperspektivet.


Noen som kan tipse meg om flere bøker?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:28   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.904
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker boktips

Kanskje noen av disse? http://www.trondheim.kommune.no/cont...sId=1117630748

Ellers kan jeg anbefale http://ønskebok.no/

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:34   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.522
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker boktips

Ja, der var jo "Ut å stjæle hester" og "Småkarar under frostmåne", som jeg lite veldig godt! :ivrig: Tusen takk.

Ønskebok hadde jeg problemer med, men jeg tror det er browseren. Skal prøve igjen i morgen fra en annen browser.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:37   #4
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Ønsker boktips

Hva med Appelsinpiken Jostein Gaarder?

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:40   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.522
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker boktips

Takk, Debra. Av og til så føler jeg meg som den eneste i hele verden som virkelig, virkelig hater "Sofies Verden" og ikke likte jeg "Julemysteriet" heller. Men jeg innser jo at det er barnebøker og kanskje ikke helt representative for hele forfatterskapet hans.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:44   #6
Debra
Lovende
 
Debra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 170
Debra er litt kul
Standard

Sv: Ønsker boktips

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Takk, Debra. Av og til så føler jeg meg som den eneste i hele verden som virkelig, virkelig hater "Sofies Verden" og ikke likte jeg "Julemysteriet" heller. Men jeg innser jo at det er barnebøker og kanskje ikke helt representative for hele forfatterskapet hans.

Så enig så enig! Appelsinpiken var en positiv overraskelse!

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 21:53   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.904
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker boktips

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ønskebok hadde jeg problemer med, men jeg tror det er browseren. Skal prøve igjen i morgen fra en annen browser.

Ahh. Prøv www.onskebok.no
Noen nettlesere har problemer med ø.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:09   #8
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ønsker boktips

Kabalmysteriet av Jostein Gaarder er en av mine favorittbøker.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 22:22   #9
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker boktips

Med livet foran seg av Emile Ajar (pseud.). Leste den i barndom/ungdom, og husker den ikke så godt. Men jeg har den her, så kanskje jeg bør lese den på nytt.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 11:01   #10
HottenTott
Nybegynner
 
HottenTott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 18
HottenTott har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ønsker boktips

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg er begeistret for bøker hvor fortellerperspektivet er fra et barn. Eksempel på slike bøker:
Lille Tre.


Engelen på det syvende trinn.


Og jeg har hørt at boken:
Meg eier ingen, skal ha dette fortellerperspektivet.


Noen som kan tipse meg om flere bøker?


Prøv boken Mitt søtappelsintre av Jose Mauro de Casconcelos. Den er også utgitt under tittelen Når jeg blir stor. Jeg vet ikke om du får den salg lenger, men den finnes på bibliotek. Den er helt fantastisk.

HottenTott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:59   #11
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker boktips

Hisham Matar: Ingen i verden

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no