Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utdrikningslag og pris

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-11, 22:08   #41
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

I nåværende situasjon er ikke 650 kr spesielt dyrt, jeg har fast inntekt og ikke spesielt høye levekostnader, men det var en periode da jeg som enslig alenemor med særdeles trang økonomi ikke hadde råd til å prioritere utdrikningslag eller bryllupsfester.
Jeg liker best utdrikningslag hvor det er tatt hensyn til gjestenes økonomi, det er kjipt å føle seg ekskludert fra vennegjengen pga av dårlig økonomi. Er smertegrensa 50 kr, 100 kr eller 200 kr, så kan det ikke koste mer enn det. Blir det for puslete for arrangøren, så må man jo stille seg spørsmålet hvem man gjør dette for, og hva bruden synes er viktigst, at vennene hennes kommer, eller at alle skal på dansekurs/innleid seilbåt/vinsmaking i Frankrike/whatever. Det er utrolig mange hyggelige aktiviteter man kan være med på som ikke koster all verden.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:42   #42
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg synes 650 pr pers er dyrt jeg. Spes hvis drikke og mat på kvelden kommer utenom. De utdrikkingslagene jeg har vært i så har mange i tillegg måtte reist langt (fly) og da har vi prøvd å holde kostnadene virkelig nede. Dette for at flest mulig skal delta. Vi har ofte laget mat selv, vært på piknik, hyttetur, hjemmelaget rebus osv osv. Jeg tror det ble ca 300 pr pers da jeg arrangerte for et par sommere siden.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:46   #43
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Prisen er det ingenting å si på, i den forstand at man "får mye for pengene." Men- jeg er enig med LilleMeg, det blir fryktelig heseblesende å farte rundt en hel dag på fullt av "gøy på håret"-kurs. Jeg kunne fint betalt mer for å slippe et sånt opplegg og bare tatt en real fest med gjengen i stedet.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:53   #44
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Ja man trenger ikke så mye opplegg egentlig. Ting tar tid og det er koselig å ha masse tid til bare skravling.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:04   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg har akkurat arrangert udrikningslag og prisen ble ca 1200 kr per person. Nå er vi en gjeng med voksne damer i slutten av tredveårene med grei økonomi og alle være ganske nære venner av bruden som ikke hadde problemer med at prisen ble sånn.
Det inkluderte følgende: leid minibuss/taxi 50 minutter hver vei, diverse kule uteaktiviteter i snø arrangert av eventfirma som var veldig i brudens ånd (og vennene) i 3-4 timer avsluttet med pølser og øl på grill ute og i lavvo, neglestell av negledame, cava/champagne flere glass, middag og dessert og all vin til maten og etterpå hjemme hos meg. Vi hadde pakkefest med gjetting fra bruden om hvem pakken var fra og hvilken assiasjon/historie som fulgte med og flere overnattet. Jeg prøvde å presse ned prisen mest mulig, men siden transport var dyrt og det absolutt letteste praktisk for alle og at vi ikke hadde lokaler på kveldstid, så måtte det være aktivitet på dagtid som var sånn bruden ønsket og det kostet 590 pr stk alene. Så skal man jo da kjøpe inn mat, snacks og polvarer til 12-14 stk og det blir jo en del varer og flasker. Jeg la det opp sånn at det var en blanding av action først og masse tid til jenteskravling utover ettermiddagen og kvelden/natta.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:29   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Prisen er det ingenting å si på, i den forstand at man "får mye for pengene." Men- jeg er enig med LilleMeg, det blir fryktelig heseblesende å farte rundt en hel dag på fullt av "gøy på håret"-kurs. Jeg kunne fint betalt mer for å slippe et sånt opplegg og bare tatt en real fest med gjengen i stedet.

Enig. Og hva er greia med å drite ut folk? Jeg hadde sendt venninnen min på spa (hvis det var hennes kopp te), mens jeg og de andre inviterte enten ordnet fantastisk mat og drikke hjemme, eller booket restaurant, hatt bil stående klar for å transportere henne til oss, så hadde vi spist og drukket og mimret og kost oss. Gitt henne et gavekort fra alle oss til frisør/klær e.l. Bare skjemt henne bort, med andre ord.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:57   #47
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg er nok den kjipeste av de kjipeste, for jeg droppet et utdrikningslag der prisen var på 450,- per person + lunsj og drikke. Det er veldig sjelden jeg spiser lunsj ute noe sted og betaler under 100,- kr. Den gangen var jeg riktignok student, og hadde ikke mulighet til, eller ønske om, å bruke hele ukens matbudsjett på én kveld. Jeg tenker at nå er 650,- kr + lunsj og drikke helt opp mot "smertegrensen" min.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:22   #48
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

650,- er ikke mye for det opplegget du har skissert, men jeg tror jeg ville vurdert det ut i fra hvor lyst jeg egentlig hadde til å være med på dansingen og det andre kurset. Nå synes jeg dansing er gøy, så det kunne jeg godt ha vært med på, men med aktiviteter som var mindre interessante for meg ville jeg kanskje ikke giddet å bruke de pengene dersom det ikke var en spesielt nær venninne.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:51   #49
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg kan informere om at jeg valgte å droppe opplegg på dagtid i laget jeg arrangerte, gjestene hadde ikke tid uansett. Det jeg hadde tenkt på blei dyrt med få deltakere. (Billigere enn opplegget i hovedinnlegget, men unge, studerende eller nyetablerte gjester.) Vi gikk ut og spiste middag og dro til meg for å skravle etterpå, og så fikk bruden løfte om spa en annen dag, siden jeg ikke rakk å booke til henne samme dag. Alle fornøyd.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:59   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.862
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Synes det høres greit ut.
Jeg var på utdrikningslag i fjor sommer, de som arrangerte opplegget hadde leid to hytter på Holmsbu og alle 15 betalte 1000,- hver. Vi var på en av hyttene og spiste reker og drakk vin.
Jeg hadde også med 2 flasker vin + kake + gave til nesten 1000-lappen..
PÅ natta gikk vi på en pub.

Hun som giftet seg var min bestevenninne i noen år da vi var tenåringer og siden vi ble 20 har vi hatt veldig liten kontakt. De fleste andre var heller ikke særlig nære venner.
I etterkant hørte jeg at de hadde gått skikkelig i minus.... hvordan de klarte det skjønner iallefall ikke jeg...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:01   #51
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg synes det er en grei pris, 600-700 kroner kommer man sjelden utenom. Når det er sagt, ville jeg tenkt på om det ble stress med 2 kurs.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:03   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.340
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Altså, denne tråden er også fra i fjor sommer. Man kan jo gjerne diskutere problemstillingen generelt, men jeg tipper hovedinnlegger ikke trenger innspill på opplegget lenger.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:17   #53
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Mye for pengene, absolutt ikke avskrekkende.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:17   #54
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Oi da, ja, gammel tråd.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:18   #55
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Sikkert helt greit for det man får igjen for pengene. Men å tvangsbetale på noe jeg absolutt ville unngått, synes jeg går litt på humøret mitt. Jeg går feks ikke på dansekurs før det står om livet, og både paintball og hurramegtu på gocart gidder jeg ikke utsette meg for. :kjiping:
Ja, man skal gjøre litt for bruden, men blåmerker og skader, nei det orker jeg ikke. Har vært på paintball og gocart, så det er iallefall uaktuellt.
Dansekurs. Ja, måtte jeg være der måtte det i såfall vært som duskedame og heiakomite.

Liker generelt ikke slike veldige opplegg, der terskelen kan bli litt vanskelig å komme over for noen av deltagerne.

Da ville jeg heller valgt en koselig opplevelsetur med guide og god mat og drikke.
.....og nå så jeg at det var en gammel tråd.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:51   #56
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utdrikningslag og pris

Jeg synes det er litt avgjørende hvilken alder og økonomi det er på gjestene. Min datter og bror giftet seg med et års mellomrom, og utdrikkningslagene var ganske ulike.
Min datter på 22 år, og gjestene var omtrent på samme alder. Der var det salg av puppeboller, spa til henne,spleise grillfest om kvelden. Ikke så mange kroner pr.person.
Min bror som hadde gjester i 35-45 års alderen og mer pengesterke enn min datters venninner, der hovedingrediensen var noen geocachepunkter med pubstopp etterfulgt av båttur og mangeretters middag.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no