Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-23, 21:19   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Mange av de mest konservative statene har jo ikke bare kokko abortlover, men også valglover og valgkretser som hinder den fargede befolkningen spesielt, og fattige generelt, i å få avlagt stemme.
Heltens søsken (med barn osv) er alle fargede og bor i de mest ekstreme statene. Det er så og si umulig for dem å flytte også. Selv tror jeg ikke jeg orker å besøke dem igjen, slik triggerkåte politifolk (og andre), stort sett slipper unna. En del av galskapen leser jeg om via Hemant Mehta sin blogg. Han har litt utestemme, men tar for seg ganske mye av galskapen, særlig om religiøse privilegier.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 07:58   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Enda en ting som ikke funger i USA - lønninger. Her eksemplifisert med restarurantbransjen:

https://www.nrk.no/urix/tipskaos-i-u...s8QGPsIoYllAQw

Og logikken med «vi kan ikke legge på prisene for da vil ikke folk spise her»? Hm. Kundene får jo kostnadene uansett om de nå legger på 23% i tips/ administrasjonsgebyr. Og uansett - et system som tillater at man underbetaler sine ansatte på den måten er helt hinsides. Det er jo ikke tips for god mat/god service når det er obligatorisk og en faktisks el av lønna til dem som jobber der.

Og det er jo ikke bare på restauranter man tipser, men både her og der og over alt hvor det ytes service. Man tipser frisører, man legger igjen penger på hotellet til dem som vasker, på skjønnhetssalonger osv. over alt forventes det at man legger tips på priser som ikke nødvendigvis er billige. Da jeg var i Miami høsten 2019 endre jeg opp med å betale 55 dollar for to drinker og en skål chips. Da var 20% tips lagt på toppen av regningen og i tillegg til tre typer tax. USA var ikke akkurat billig, for å si det sånn.

Ikke det at man skal forvente billig da. Bare en kommentar til at restauranter ikke kan betale skikkelige lønninger fordi da blir det for dyrt å spise ute. Men det ER jo dyrt med det snodige systemet de har nå også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 08:21   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Roe, ikke Joe vs Wade.

Jeg synes det er skummelt å se hvordan alt right, white power og incel-strømningene henger i hop med kristenfundamentalisme, psykisk helsevern er for de privilegerte og de som ikke er det finner terapien og samfunnet sitt i lukkede ekkokammer hvor idéen om at man blir (med rette eller ei) utsatt for urettferdighet og diskriminering får forplante seg uten å gå unchecked av et fungerende skole- og helsevesen, og «du er med oss eller mot oss» er going rate i alle lag.

Handmaids Tale fremstår mer og mer profetisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 09:10   #24
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Joe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 11:36   #25
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Roe, ikke Joe vs Wade.

Jeg synes det er skummelt å se hvordan alt right, white power og incel-strømningene henger i hop med kristenfundamentalisme, psykisk helsevern er for de privilegerte og de som ikke er det finner terapien og samfunnet sitt i lukkede ekkokammer hvor idéen om at man blir (med rette eller ei) utsatt for urettferdighet og diskriminering får forplante seg uten å gå unchecked av et fungerende skole- og helsevesen, og «du er med oss eller mot oss» er going rate i alle lag.

Handmaids Tale fremstår mer og mer profetisk.

Ja, debattene blir fort veldig polarisert.
Som abort, du er enten for eller imot. Er du imot så er du imot i ALLE tilfeller, er du for, ja, så er du for abort helt frem til fødsel omtrent.
Verden, livet, samfunnet fungerer svært dårlig når det blir så polirisert.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-23, 14:09   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Det er noe av utfordringen. Jeg er ikke ubetinget positiv til abort helt frem til uke 23/24 i svangerskapet. Jeg regner meg allikevel ikke som noen abortmotstander, men slike nyanser kommer ikke frem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 07:01   #27
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Jeg lurer på når de skal begynne å vurdere strengere våpenlover der borte, jeg. Det hjelper fint lite med blanke plastposer når mødrene står å skyter på hverandre på parkeringsplassen. :himler:
https://www.nrk.no/urix/forbod-ransl...sen-1.16396599
De normaliserer jo det å dra frem våpen mot hverandre. Jeg forstår det bare ikke.
«Alt liv er hellig»-BS’et gjelder visst bare for ufødte liv.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-23, 09:52   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Jeg lurer på når de skal begynne å vurdere strengere våpenlover der borte, jeg. Det hjelper fint lite med blanke plastposer når mødrene står å skyter på hverandre på parkeringsplassen. :himler:
https://www.nrk.no/urix/forbod-ransl...sen-1.16396599
De normaliserer jo det å dra frem våpen mot hverandre. Jeg forstår det bare ikke.
«Alt liv er hellig»-BS’et gjelder visst bare for ufødte liv.

Og kun hvis foreldrene har råd til komplisert og dyr behandling hvis det trengs under graviditeten eller fødselen. Har de ikke penga er det helt greit å la barn og/eller den gravide dø av komplikasjoner.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-23, 15:33   #29
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

En av de mer uhyrlige effektene av abortinnskrenkningene, er at det også binder leger på hender og føtter dersom de får pasienter som trenger inngrep for å berge livet.

Tipper dette er i henhold til planen.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-23, 15:58   #30
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Kan vi snakke om «sangen» Trump har spilt inn hvor han leser pledge of allegiance og etter på synger folk som ble dømt etter 6. januar-stormingen nasjonalsangen. På telefon. Fra fengselet. Den ble visstnok spilt på denne republikaner-samlingen de har årlig (og som jeg har glemt hva kalles) etterfulgt av intervjuer med «politiske ganger», som de som har sonet/soner for stormingen kaller seg.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-23, 16:36   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Jeg er slett ikke sikker på om jeg vil vite hva du snakker om.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-23, 09:50   #32
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Jeg veksler mellom å håpe at Trump blir kandidaten igjen sånn at han kan slås grundig fordi alle andre enn superfansen skyr ham som pesten, og frykte at han skal bli valgt igjen fordi Biden bare er for gammel og Harris ikke er populær. Jeg synes hele landet er bare fullt av pest eller kolera. Det er jo helt 1. verdenskrigs skyttergraver over hele fjøla.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-23, 08:56   #33
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

En skole i Florida forbyr diktet til Amanda Gorman. Det «fremmer ikke læring» og har hatmeldinger visstnok. Jauda. Florida er virkelig blitt en forgangsstat med motsatt fortegn. Ron DeSantis er ikke noen god mann og en del av de tingene som er vedtatt under ham er beyond skremmende.

Jeg ser mørkt på valget. At demokratene stiller seg bak Biden som kandidat lover ikke godt. Han var gammel da han vant sist. Nå subber han rundt og virker alt annet enn viril og oppegående. Jeg er livredd for hva som skjer om de slipper til Trump eller en annen gal republikaner. Borgerkrig next frykter jeg. Enten Trump taper eller vinner.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-23, 09:08   #34
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Forbyr et dikt fordi det ikke fremmer læring? Wtaf? Og de snakker om statlig og offentlig styring generelt som noe illiberalt.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-23, 09:27   #35
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

De forbyr bøker over en lav sko i enkelte stater i USA nå. En lærer ble anmeldt for å ha vist en Disney-tegnefilm med en homofil hovedfigur. I Florida kan man miste omsorgen for barn om man er transkjønnet. Eller om barnet er det. De 10 bud skal henges opp i klasserom i Texas. Osv. Osv. Landet er på god vei til å bli kristenfundamentalistisk med tilsvarende mangel på menneskerettigheter som muslimske land man helst ikke vil sammenlikne seg med.

Vi skal to uker til Texas i sommer. Tror det blir siste gangen på veldig lenge, men mindre det skjer fundamentale endringer. Noe jeg tviler sterkt på. USA er på vei utfor stupet.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-23, 10:59   #36
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Utviklingen i Florida og flere andre stater er vilt skremmende. Rettigheter som man har tenkt er en naturlig del av et vestlig demokrati kuttes fortløpende (abort, seksualundervisning, rettigheter for LGBTQ, mulighet til å kritisere rasisme og kjempe for rettigheter, ytringsfrihet). Jeg er redd at valget mellom Trump og en annen republikansk kandidat fort kan bli som med utsikten til at Putin blir styrter i Russland - at alternativet er verre og ikke bedre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-23, 22:32   #37
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

DeSantos har annonsert sitt kandidatur. Snakk om valget mellom pest og kolera.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-23, 07:34   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Om ikke annet et utmerket praktisk eksempelcase på at det er fundamentalisme, og ikke hvilken Gud fundamentalistene bekjenner seg til, som er problemet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 11:32   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

https://www.nrk.no/urix/usa_-barnesk...len-1.16432298

Dette er ganske fascinerende! Republikanere forbyr Bibelen i skolevesenet i Utah fordi den er usømmelig. Snakk om å gå full circle!

(Og de av oss som har tilbrakt mange timer i barndommen med bibel som eneste lesestoff er jo svært klar over at det er en hel del sagaer i den som får GOT til å blekne og byr på utmerket underholdning, så her synes jeg sensurvesenet egentlig har sovet i timen. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-23, 12:11   #40
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan vi snakke litt om hva som skjer i/med USA?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

https://www.nrk.no/urix/usa_-barnesk...len-1.16432298

Dette er ganske fascinerende! Republikanere forbyr Bibelen i skolevesenet i Utah fordi den er usømmelig. Snakk om å gå full circle!

(Og de av oss som har tilbrakt mange timer i barndommen med bibel som eneste lesestoff er jo svært klar over at det er en hel del sagaer i den som får GOT til å blekne og byr på utmerket underholdning, så her synes jeg sensurvesenet egentlig har sovet i timen. )

Denne saken fikk meg til å le høyt i dag. Snakk om rekyl!

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no