Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ta med hunden på kirkegården?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-11, 16:47   #41
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg underkjenner ikke at kjæledyr kan bety mye for andre selv om jeg overhodet ikke liker dyr.
Jeg mener bare at på enkelte arenaer bør man ha kjæledyrfri sone, herunder kirkegårder.
Trøst og kos fra hunden kan man få hjemme.

Jo, du underkjenner i stor grad hvilket forhold en del har til sine dyr.
Det er fristende å dra barn kortet her. Skal barn nektes adgang på kirkegården fordi de poteniselt kan virke støtende?
Nei, jeg tror ikke det nei og for en del mennesker en hunden den nærmeste de har og å nekte disse ha med sin nærmeste vil være å pålegge disse en stor byrde. Men kjøreregler kan man helt klart ha. De færreste ville akseptert barn med bøtte å spade i haugen på en fersk grav? Uten at man argumenterer for å sette ungene igjen i bilen...

Og jo, for en del mennesker kan hunden definitivt sammenlignes med unger, i den forstand at hunden er personens aller nærmest. Å latterliggjøre denne gruppa slik enkelte her inne har gjort i denne tråden sier veldig mye om dem, og lite om hundeier....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 16:51   #42
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.181
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jo, du underkjenner i stor grad hvilket forhold en del har til sine dyr.
Det er fristende å dra barn kortet her. Skal barn nektes adgang på kirkegården fordi de poteniselt kan virke støtende?
Nei, jeg tror ikke det nei og for en del mennesker en hunden den nærmeste de har og å nekte disse ha med sin nærmeste vil være å pålegge disse en stor byrde. Men kjøreregler kan man helt klart ha. De færreste ville akseptert barn med bøtte å spade i haugen på en fersk grav? Uten at man argumenterer for å sette ungene igjen i bilen...

Og jo, for en del mennesker kan hunden definitivt sammenlignes med unger, i den forstand at hunden er personens aller nærmest. Å latterliggjøre denne gruppa slik enkelte her inne har gjort i denne tråden sier veldig mye om dem, og lite om hundeier....

Jeg mener jeg IKKE underkjenner det, så får du synes hva du vil. Jeg mener at også hundeeiere trenger å innse at ikke alle steder er til for kjæledyrene, og at noen ganger går hensynet til andre mennesker foran kjæledyret.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 17:01   #43
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.536
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Folk kan finne trøst i mange dyr Floksa, men det et ingen menneskerett å ha med seg dyret over alt av den grunn. Nå synes jeg at det er ok med dyr på kirkegård, men bare så lenge de ikke ødelegger for andre eller forstyrrer. Å sammenligne med barn synes jeg derimot er feil. Barn er pårørende og skal ha en selvsagt rett til å besøke gravsteder til sin slektning. Det samme gjelder ikke hunder, kosegriser eller andre kjæledyr.

Nå blir det sjeldent problemer av sånt hvis kjæledyreiere er hensynsfulle.

Å ta hensyn er et stikord ja, hadde alle gjort det ville verden sett annerledes ut.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 20:47   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Jeg er oppdratt til å ikke ha med hund på kirkegården, men jeg reagerer mye mer på herjende barn enn på en hund i bånd. Når de begynte å skulle rive ned gravstøtter fordi noen ikke tålte å klatres i så reagerte jeg litt mer enn på en hund.

Når jeg tenker meg om har jeg sikkert sveipet innom kirkegården når jeg har passet hund og gått tur forbi. Det har ikke falt meg inn at det var galt å vanne i samme slengen.

Men man går ikke tur med hunden på kirkegården, det er noe annet.

Jeg er vel av dem som kunne ha funnet trøst i en fremmed hund også jeg ....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 22:05   #45
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg mener jeg IKKE underkjenner det, så får du synes hva du vil. Jeg mener at også hundeeiere trenger å innse at ikke alle steder er til for kjæledyrene, og at noen ganger går hensynet til andre mennesker foran kjæledyret.

Hopper inn her. Ikke lest alt. Er nok ikke kjæledyrene som skal omhensyntas. Tror ikke en hund lengter etter å sette blomster på graven akkurat. Det er menneskene som eier og er glad i kjæledyr, det snakkes om. Som jeg forsto det. De som har dem som familimedlemmer. Og oss er det mange av.

Når det er sagt, skal en selvsagt ta hensyn. Selv går jeg snarveien over kirkegården av og til, men det er med kort bånd. Tissing er ikke lov der. Jeg ser på kirkegården som en "ren" plass der man skal utvise respekt. En kan ha to tanker i hodet på en gang.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-11, 23:32   #46
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.181
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Hopper inn her. Ikke lest alt. Er nok ikke kjæledyrene som skal omhensyntas. Tror ikke en hund lengter etter å sette blomster på graven akkurat. Det er menneskene som eier og er glad i kjæledyr, det snakkes om. Som jeg forsto det. De som har dem som familimedlemmer. Og oss er det mange av.

Når det er sagt, skal en selvsagt ta hensyn. Selv går jeg snarveien over kirkegården av og til, men det er med kort bånd. Tissing er ikke lov der. Jeg ser på kirkegården som en "ren" plass der man skal utvise respekt. En kan ha to tanker i hodet på en gang.

Sorry, skulle heller sagt hensynet til andre mennesker må gå foran behovet for å ha kjæledyret med seg overalt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 00:23   #47
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.038
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Jeg er veldig hundeglad, men jeg syns ikke de trenger å være med på kirkegården. En kan binde dem utfor når en selv går inn (eller rett og slett IKKE ta dem med seg i det hele tatt.)

Jeg trodde også at det faktisk var forbudt med hund på kirkegårdene jeg? Mener bestemt at jeg har sett forbudtskilt altså.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 14:33   #48
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ta med hunden på kirkegården?

Det er vel her som alle andre steder. Hvis hund er lov, så må eieren sørge for at de opptrer forskriftmessig. Hvis hunden (dessverre, men naturlig) skulle gjøre fra seg, så plukker man opp, og ellers holder man den i bånd inntil seg, og forsøker å ta hensyn til andre. Kirkegård, skolegård, gangvei, i bykjernen, utenfor Kiwi et.c. Eierens adferd er viktigere enn sted, mener jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no