Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-10, 21:48   #121
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Kunne du forklarer mer om denne hendelsen...? Til Stockholm flyr nemlig SAS rimelig mange avganger pr.dag, så da vil jeg tro det var en helt prekær situasjon som gjorde at dere i så fall måtte vente 9 timer.

Prekær og prekær.

Det var 8. oktober 1998.

:regner med at det opplyser saken:

  Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:50   #122
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Forskjellene er marginale om alt går på skinner være seg du flyr med Norwegian eller SAS innenriks. Forskjellene oppstår når det skjer uregelmessigheter. Da tør jeg nestem påstå at man blir bedre tatt vare på av SAS ettersom oppfølgingen gjelder helt til passasjeren er landet på destinasjon, og ja, den ekstservicen DU og alle med deg ville forvente dersom det ble nødvendig, den betaler man for, og man må slutte å bli skuffet over at man ikke får hjelp dersom man flyr Ryanair eller andre. Det sier seg selv at Ryanair ikke har råd til å betale hotell, leiebil, toalettsaker og klær ved forsinkelser når man betaler null for billetten.
Eksempel: forsinket bagasje, forsvunnet bagasje ved ankomst, forsinkelser generellt. Klagenemnda for flyreiser mottar langt færre klager fra SAS-passasjerer enn fra f.eks. Norwegian-passasjerer.

Men for all del, jeg har ingen problemer med å forstå at det er et økonomisk spørsmål som avgjør hvilket selskap man velger.

Det er nettopp det. Flyr jeg med jobb så finner jeg meg ikke i noe som helst - og er villig til å betale en del for service dersomat. Flyr jeg privat så gambler jeg på at det går bra og tar det med et smil og litt velplassert banning om det går galt.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:53   #123
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Er det ikke reiseforsikringa man må ty til når det blir forsinkelser da? Flyselskapene erstatter vel ikke forsinket bagasje?

Jeg har vel egentlig ganske dårlig erfaring med sas når det gjelder forsinkelser. Dårlig som i ikke noe ekstra i forhold til andre selskaper, heller tvert i mot. Men klart - det kan være tilfeldig at det er sas som har rotet mes når jeg har reist, jeg tror egentlig ikke de er noe dårligere enn for eksempel Norwegian som jeg har hatt mer flaks med sånn sett. Men jeg opplever egentlig ikek Norwegian som et billigselskap sånn sett heller, Ryan air og co stiller i en annen liga sånn sett.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:59   #124
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Det jeg har imot SAS er rett og slett at de er såpass blytungt rammet av streik hele tiden at det blir for stor risiko for at det ikke går noe fly. Mulig dette er bedret de siste årene, men en lang periode var det faktisk ganske håpløst.

  Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:52   #125
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Synes akkurat jeg leste et eller annet sted at SAS var kåret til Europas mest punktlige flyselskap. Eller noe sånt? Mulig jeg husker feil.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 23:08   #126
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Synes akkurat jeg leste et eller annet sted at SAS var kåret til Europas mest punktlige flyselskap. Eller noe sånt? Mulig jeg husker feil.

Stemmer visst: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=579187

Ikke verst!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:17   #127
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Prekær og prekær.

Det var 8. oktober 1998.

:regner med at det opplyser saken:

Nuvel... vil vel si at det var en ganske spesiell dag ja

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:27   #128
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det ikke reiseforsikringa man må ty til når det blir forsinkelser da? Flyselskapene erstatter vel ikke forsinket bagasje?

Jeg har vel egentlig ganske dårlig erfaring med sas når det gjelder forsinkelser. Dårlig som i ikke noe ekstra i forhold til andre selskaper, heller tvert i mot. Men klart - det kan være tilfeldig at det er sas som har rotet mes når jeg har reist, jeg tror egentlig ikke de er noe dårligere enn for eksempel Norwegian som jeg har hatt mer flaks med sånn sett. Men jeg opplever egentlig ikek Norwegian som et billigselskap sånn sett heller, Ryan air og co stiller i en annen liga sånn sett.

SAS erstatter ikke bagasjen, men de gir deg penger til å handle toalettsaker og klær for de dagene bagasjen blir borte. Det kan du skyte en lang pil etter at Ryanair eller Norwegian vil gjøre. På papiret kanskje ja, men i virkeligheten nei. De vil, som du skriver, henvise deg til forsikringsselskapet ditt, som i sin tur vil si til deg at du må ta dette med flyselskapet...
Det du skriver om at SAS ikke har noe ekstra i fht. andre selskaper ved forsinkelser er tullball. Dersom et SAS-fly er forsinket, så vil de sørge for at du får plass på et annet fly for å bringe deg dit du skal, de vil sågar sørge for hotell og leiebil om det skulle være nødvendig. Dessuten er SAS i et nettverk av samarbeidspartnere (allianse) hvor du vil ha samme rettigheter som hos SAS dersom du har SAS-billett. Det betyr MYE dersom du f.eks. skal reise langt og via andre flyplasser osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:29   #129
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det jeg har imot SAS er rett og slett at de er såpass blytungt rammet av streik hele tiden at det blir for stor risiko for at det ikke går noe fly. Mulig dette er bedret de siste årene, men en lang periode var det faktisk ganske håpløst.

Nå håper jeg du tuller? Jeg har jobbet 17 år i selskapet og har aldri vært i streik. Det sier vel litt om hvor ofte vi streiker...
Vet du egentlig når det sist var streik i SAS som rammet passasjerer, eller er det bare en antakelse du kommer med her?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:39   #130
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Synes akkurat jeg leste et eller annet sted at SAS var kåret til Europas mest punktlige flyselskap. Eller noe sånt? Mulig jeg husker feil.

Det stemmer. SAS var Europas punktligste flyselskap i 2009, og verdens 3.punktligste, ja, så de som klager over mye forsinkelser med SAS reiser ikke ekstremt mye tør jeg anta...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 01:30   #131
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Apropos tillegg og ekstra kostnader ved flyvning...


(Kilde: youtube.com)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 08:02   #132
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Er det forresten noen som har lest det siste pondusbladet? Der var det en artig stripe angående Ryanair og dets like (antar jeg?), med tegning av folk i flysetene som må betale for oksygen, betale for å sette føttene ned på gulvet, betale for landingsdyktig pilot som sitter i glassbur bakerst i flyet osv. Tok lavprisselskapene ganske bra på kornet.



Gleder meg til å få neste bunke med Pondus-blader over dammen.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 18:54   #133
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Vi har hatt en knalltur (kanskje litt for knall ) til Dublin. Jeg har overhodet ingenting å utsette på Ryanair - alt gikk smertefritt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:51   #134
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Nå høres jeg kanskje ut som jeg har dårlige erfaringer med SAS. Det har jeg ikke. *presiserer* Jeg har helt greie erfaringer med SAS. Stort sett går flyene når de skal, stort sett kommer man med det flyet man har planlagt og stort sett får man bagasjen sin med seg. Men det jeg prøver å si er at for en som meg, som stort sett reiser med så rimelige billetter som mulig enten det gjelder jobb eller fritid, er ikke servicen så mye bedre enn hos de konkurrentene som har vært akutelle at det er noe jeg er villig til å betale veldig mye for. Men selvfølgelig sjekker man prisen inklusive alle gebyrer. Og da er sas stort sett ikke billigst, men det hender.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 15:15   #135
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10036032


Som sagt, JEG flyr aldri Ryanair....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 17:42   #136
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Heh, dere skulle sett reklameplakaten en bil kjørte rundt i Oslo med i går, En svær reklamebukk på hengeren, med tre sett med bikinipupper over det hele. Eller var det tre bikinirumper? Anyways, skikkelig teit. Jeg fikk hvertfall ikke med meg hva Ryanair prøvde å reklamere for.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 17:47   #137
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Jeg fløy Ryanair til London og hjem igjen samme dag for to uker siden.

Jeg er strålende fornøyd. Ikke minst med at jeg gikk av flytoget fem minutter etter at gaten stengte - og likevel fikk jeg bli med flyet. God service, lav pris, ruten passet strålende for en dagstur - for ikke å snakke om prisen.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 17:50   #138
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10036032


Som sagt, JEG flyr aldri Ryanair....

Det hadde ikke jeg gjort om jeg jobbet i et annet flyselskap heller.

For ordens skyld - Ryanair er så harry at man kan nesten dø litt. Ingen tvil. Det er det det er altså. Å sammenligne det med SAS blir å sammenligne Bagatelle med McDonalds.

Men for min del er det bruksområder for begge. Jeg ville neppe flydd noe sted med Ryanair i jobbsammenheng, det gidder jeg ikke. Men privat så er det helt ok.

  Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:49   #139
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Heh, dere skulle sett reklameplakaten en bil kjørte rundt i Oslo med i går, En svær reklamebukk på hengeren, med tre sett med bikinipupper over det hele. Eller var det tre bikinirumper? Anyways, skikkelig teit. Jeg fikk hvertfall ikke med meg hva Ryanair prøvde å reklamere for.

...men det var en Ryanair-reklame altså?
Ja, altså det forundrer meg ikke. Han sjefen tenker jo bare pupper, lår, utnyttelse av ung, naiv arbeidskraft osv. så det høres ut som en reklame helt i tråd med Mr O'Leary.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 21:53   #140
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det hadde ikke jeg gjort om jeg jobbet i et annet flyselskap heller.

Bare så det er sagt, selv om jeg jobber i SAS, så betyr ikke det at jeg ikke flyr med andre flyselskaper. Tvert i mot. Jeg forsøker så ofte som mulig å velge andre alternativer når jeg kan det ettersom jeg betaler stort sett samme pris hos alle full-service-flyselskaper, og liker å se hvordan "andre gjør det".
Det siste året har jeg fløyet bl.a. KLM, Air France, Thomas Cook, Cimber Sterling, Norwegian, British Airways og Lufthansa for å nevne noen.

Det er en STOR forskjell å velge en av disse kontra å velge å fly Ryanair.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no