Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-10, 21:16   #101
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hva mener du med det?

Så du videoen? Husker ikke alt, men det var f.eks en av nødutgangene der varselpila var på rødt, men de bare ignorerte det, de sjekket konsekvent ikke om det var livvester under setene, kabinpersonale var så trøtte at de sovnet på jobb (og da er de ikke mye egnet til å handle raskt i en nødsituasjon, pilotene var dessuten like trøtte på jobb), det ble ikke sjekket ID på passasjerene som gikk ombord, kabinpersonalet hadde ikke sikkerhetsklarering...

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:18   #102
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Stemmer. Mulig det er klinsj mellom RY og flyplassen pga. dette, for vi må i alle fall stadig kjøpe færre tax free-varer enn planlagt, fordi vi ikke har plass til dem. Men selv om det er litt ugunstig for oss nå og da, så betaler jeg ikke mye mer penger for en billett for å kunne bruke enda mer penger på tax free.

Kan jo handle tax-free ved ankomst da. Det gjør jeg, så slipper jeg å drasse det med meg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:30   #103
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes Ryan Air har bredere seter enn mange andre flyselskaper, faktisk.

jeg virkelig slanke meg!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:42   #104
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Er det forresten noen som har lest det siste pondusbladet? Der var det en artig stripe angående Ryanair og dets like (antar jeg?), med tegning av folk i flysetene som må betale for oksygen, betale for å sette føttene ned på gulvet, betale for landingsdyktig pilot som sitter i glassbur bakerst i flyet osv. Tok lavprisselskapene ganske bra på kornet.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 08:35   #105
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Kan jo handle tax-free ved ankomst da. Det gjør jeg, så slipper jeg å drasse det med meg.

Jeg tenkte ikke på mine behov. Jeg tenkte på butikkene på Stansted. Det må jo påvirke omsetningen deres.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:01   #106
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tenkte ikke på mine behov. Jeg tenkte på butikkene på Stansted. Det må jo påvirke omsetningen deres.

Folk gjør jo trolig dette begge veier, og sånn sett så går det opp i opp.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:03   #107
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Jeg handler mest på tax free ved ankomst, men kjekt å kjøpe litt vin i forkant av jentetur. Vin på hotellrommet er jo obligatorisk.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:07   #108
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Vin på hotellrommet er jo obligatorisk.

Champis på tur er jo obligatorisk

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:42   #109
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Folk gjør jo trolig dette begge veier, og sånn sett så går det opp i opp.

Men jeg har aldri sett noen muligheter til å handle taxfree på innreise til Stansted. De har bare en liten butikk akkurat like før du går ut, men det er en "for alle"-butikk og ikke tax free som sådan. Eller har jeg gått glipp av noe?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:50   #110
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Champis på tur er jo obligatorisk

Det også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:53   #111
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg har aldri sett noen muligheter til å handle taxfree på innreise til Stansted. De har bare en liten butikk akkurat like før du går ut, men det er en "for alle"-butikk og ikke tax free som sådan. Eller har jeg gått glipp av noe?

Eh .... er det tax free på stansted i det hele tatt? Det er jo ikke så mange som skal til land utenfor EU når de reiser derfra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 09:56   #112
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Jeg vil også tro det er forskjell på hvilken erstatning du har krav på ved eventuell skade på bagasje ifht flyselskap. Reiste nylig med Norwegian og fikk knust et hjørne på kofferten. Fikk skrevet skaderapport og kunne gå i en "utvalgt" butikk og få byttet til ny koffert. Så langt greit. Da jeg ankom butikken fikk jeg vite at Norwegian uansett kun dekker opptil kr 1200 for ny koffert. Hva om man har en mye dyrere koffert som er blitt skadet?

Det er en annen historie, men jeg måtte innom 3 butikker før jeg ble fornøyd med tilbud om ny koffert. I første butikken hadde jeg bestemt meg for en litt dyrere Samsonite som var på tilbud, og betale ut mellomlegget over 1100 kr (siden jeg skulle endre fra 2 til 4 hjul på kofferten slo de av 100 kr på erstatningsbeløpet...). Ja, helt til jeg fikk opplyst at siden det var flyskade kunne jeg ikke få den på tilbud, men måtte betale full pris. Da gikk jeg til neste butikk....

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:00   #113
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Vi fikk ikke byttet navn på flybilletten til venninnen min som ligger på sykehuset med infeksjon i korppen, så nå skal jeg til Dublin med ei jeg ikke kjenner så veldig godt.
Trist for alle, men vi drar. Hadde vi dratt med et annet flyselskap, så hadde vi kanskje fått ordnet navnebytte på billett. Men sånn er det nå engang.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:02   #114
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Eh .... er det tax free på stansted i det hele tatt? Det er jo ikke så mange som skal til land utenfor EU når de reiser derfra.


Jo, det er tax free på Stansted. Noen ganger har de kommet løpende etter meg når jeg har gått inn i butikken for å spørre meg hvilket land jeg skal reise til, og det står skilter om at visse produkter bare kan selges til reisende til ikke-EU-land. Det var i alle fall slik før. Har de endret det? :alltid trøtt på flyplassen og ikke helt med:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:14   #115
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jo, det er tax free på Stansted. Noen ganger har de kommet løpende etter meg når jeg har gått inn i butikken for å spørre meg hvilket land jeg skal reise til, og det står skilter om at visse produkter bare kan selges til reisende til ikke-EU-land. Det var i alle fall slik før. Har de endret det? :alltid trøtt på flyplassen og ikke helt med:

Nei, og det er sånt jeg ikke vet siden jeg handler på den flyplassen hvor jeg lander.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:17   #116
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, og det er sånt jeg ikke vet siden jeg handler på den flyplassen hvor jeg lander.

Jeg gidder ikke handle på Torp eller Rygge. Jeg synes ikke utvalget er noe særlig. Og Stansted er den eneste flyplassen hvor jeg har sett av de selger Decleor-produkter. Så da kan jeg få min livsnødvendige Nutri-Divine til halve prisen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:27   #117
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg gidder ikke handle på Torp eller Rygge. Jeg synes ikke utvalget er noe særlig. Og Stansted er den eneste flyplassen hvor jeg har sett av de selger Decleor-produkter. Så da kan jeg få min livsnødvendige Nutri-Divine til halve prisen.

Jeg kjøper stort sett bare vin på tax free, og det kan man like gjerne kjøpe ved ankomst. Hudpleie og parfymeprodukter verken veier mye eller tar særlig plass, så det skulle ikke være så problematisk å få trykket ned i håndbagasjen på Stansted. Det blir verre når vi kjøper 8 flasker vin.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 10:38   #118
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Skal vi se... 2 voksne til Rygge- Alicante, med hver sin koffert på 15 kg og to golf-bag'er avreise 17.juli, hjemreise 22.juli, at the total of

Norske kroner: 12 242,- med Ryanair.

samme dato fra Gardermoen:

10.392,- med SAS

Jeg håper dere alltid sjekker alternativene, folkens. INKLUDERT alle tillegg.

Selvfølgelig sjekker jeg alle relevante tillegg. Stort sett ender det med at jeg flyr med Norwegian, men sist da jeg skulle til Alta endte jeg med Sas fordi det ble billigst. Jeg synes faktisk det er helt greit å ikke betale for alle de potensielle golfbaggene og felene om bord når jeg selv kun har en liten håndbagasje. Og at det er mulig å bestille plass til 2 kofferter den ene gangen jeg skal ha med meg et lass med bagasje. Sas sine regler er i så måte mye mer rigide, man betaler for en viss mengde service og bagasje inkludert i prisen helt uavhengig av hva man faktisk trenger. Så kommer det an på om man er tilhenger av flybillettsosialisme eller ikke. Jeg ender med et kompromiss mellom ønsket avreisetidspunkt og pris. Når det gjelder punktlighet spiller det ingen rolle. Ei heller når det gjelder service ved innstillinger og forsinkelser, har man billigbillett blir man ikke akkurat prioritert hos Sas heller selv om man har betalt mer for billigbilletten enn hos konkurrenten.

Ryan air har jeg ikke prøvd, men det er mest på grunn av at jeg bor der jeg bor, ikke på grunn av noe prinsipp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:32   #119
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg har ventet ni timer på SAS. Skulle fra Oslo til Stockholm, så om de i det minste kunne opplyst hvor lang tid det ville tatt så kunne jeg tatt bilen.

Kunne du forklarer mer om denne hendelsen...? Til Stockholm flyr nemlig SAS rimelig mange avganger pr.dag, så da vil jeg tro det var en helt prekær situasjon som gjorde at dere i så fall måtte vente 9 timer.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 21:42   #120
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stor forskjell på billige og dyrere flyselskap?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Selvfølgelig sjekker jeg alle relevante tillegg. Stort sett ender det med at jeg flyr med Norwegian, men sist da jeg skulle til Alta endte jeg med Sas fordi det ble billigst. Jeg synes faktisk det er helt greit å ikke betale for alle de potensielle golfbaggene og felene om bord når jeg selv kun har en liten håndbagasje. Og at det er mulig å bestille plass til 2 kofferter den ene gangen jeg skal ha med meg et lass med bagasje. Sas sine regler er i så måte mye mer rigide, man betaler for en viss mengde service og bagasje inkludert i prisen helt uavhengig av hva man faktisk trenger. Så kommer det an på om man er tilhenger av flybillettsosialisme eller ikke. Jeg ender med et kompromiss mellom ønsket avreisetidspunkt og pris. Når det gjelder punktlighet spiller det ingen rolle. Ei heller når det gjelder service ved innstillinger og forsinkelser, har man billigbillett blir man ikke akkurat prioritert hos Sas heller selv om man har betalt mer for billigbilletten enn hos konkurrenten.

Ryan air har jeg ikke prøvd, men det er mest på grunn av at jeg bor der jeg bor, ikke på grunn av noe prinsipp.

Forskjellene er marginale om alt går på skinner være seg du flyr med Norwegian eller SAS innenriks. Forskjellene oppstår når det skjer uregelmessigheter. Da tør jeg nestem påstå at man blir bedre tatt vare på av SAS ettersom oppfølgingen gjelder helt til passasjeren er landet på destinasjon, og ja, den ekstservicen DU og alle med deg ville forvente dersom det ble nødvendig, den betaler man for, og man må slutte å bli skuffet over at man ikke får hjelp dersom man flyr Ryanair eller andre. Det sier seg selv at Ryanair ikke har råd til å betale hotell, leiebil, toalettsaker og klær ved forsinkelser når man betaler null for billetten.
Eksempel: forsinket bagasje, forsvunnet bagasje ved ankomst, forsinkelser generellt. Klagenemnda for flyreiser mottar langt færre klager fra SAS-passasjerer enn fra f.eks. Norwegian-passasjerer.

Men for all del, jeg har ingen problemer med å forstå at det er et økonomisk spørsmål som avgjør hvilket selskap man velger.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no