Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvor mye er nok?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 12:21   #1
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Hvor mye er nok?

Vi skal ha konfirmasjon på lørdag!
Og jeg har ansvaret for å sørge for at dessertbordet er omfangsrikt og variert nok.
Til 26 gjester er planen:
1 stor skål surmelksfromasj med skogsbærsmootie
2 store karamellpuddinger med karamellsaus og pisket krem
1 stor skål sjokoladepudding med vaniljesaus
1 stor skål dronning Maud

(Lager alt hjemme selv i dag - kjøkkenet ser ut som en slagmark i skrivende stund og om en time skal jeg være på hudpleiesalongen og få hjelp til å sørge for at øyenbrynene 1) faktisk kan omtales som flertall og ikke entall og 2) vises på mer enn 3 cm avstand)

Er det nok? Bør jeg ha mer av noe? Legge til enda en dessert?

*litt panikk for at det ikke vil bli nok mat*

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:23   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Skal dere ha noe annet enn puddinger? (I så fall synes jeg kanskje det var litt ensformig?)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:24   #3
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Hvis du skal ha et variert dessertbord så bør du ha noe annet i tillegg til pudding. Hva med fruktsalat?

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 12:28   #4
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Fruktsalat for å få mer variasjon er en kjempegod idè!
Det kan jeg lage.

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:03   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg er puddingdame og hadde elsket det dessertbordet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:13   #6
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg er også puddingdame - men fruktsalat vil live opp fargeinntrykket - ville gått for det!
Da kan det være lekkert å dandere frukten på et stort fart med feks. jordbær ytterst rundt istedet for å blande i bolle.
Dersom dere har kake/kaffe så må da dessertbordet være nok da!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:18   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg er også puddingdame og hadde syntes dette var fantastisk. Familien er en kakefamilie, så jeg hadde nok laget en gulrotkake også (for det er jeg så god på). Hvis du trenger oppskrift, så ligger den her på FP et eller annet sted.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:19   #8
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg ville nok tatt med en fruktsalat og kanskje litt is også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:23   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Skal du ha kaker etterpå? Hvis ikke så kan det jo være ok å ha et par kaker på dessertbordet tenker jeg.

Vi skal også ha konfirmasjon i vår, for første, og lurer på om jeg skal slå sammen kaffe og dessert til ett bord.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:48   #10
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg vill gått for to skåler dronning Maud

Fruktsalat i tillegg og kanskje litt is om det er mange unger?

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:49   #11
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Vi skal også ha konfirmasjon i vår, for første, og lurer på om jeg skal slå sammen kaffe og dessert til ett bord.

Det syntes jeg hørtes ut som en god idé.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 13:51   #12
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Jeg lurte også på om det var en egen kake servering, ellers så må man spe på med mange kaker (synes jeg). Av generelle desserter er is et must, også kanskje gele, flere jeg kjenner som ikke er så glad i fromasj eller pudding konsistensen, men synes gele er bedre. Og hva med trollkrem (krem med multer i) og evt kromkaker til.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 14:38   #13
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Mange gode forslag! Takk!

Vi skal ha kaker etterpå - både marsipankake, fløtekake, 2 ulike sjokoladekaker, kake med gul krem, kransekake og en jeg ikke vet hva heter

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:04   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Da har du MER enn nok dessert altså! Jeg vet ikke hvordan det er på vestlandet for tiden, men her på hi sio er det utrolig mange kostbevisste damer og menn som er flinke til å både styre unna store porsjoner og ikke sjeldent hele dessertbordet også.

Ha et par pakker pinneis i bakhånd til eventuelle unger; de liker det vel så godt som andre desserter.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:05   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

På vestlandet spiser vi selvsagt når detv er noe å feire.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:17   #16
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

På vestlandet spiser vi selvsagt når detv er noe å feire.

Nettopp

Med tanke på kakebordet så har du nok dessert.

Lykke til

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:37   #17
Syncopa
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 141
Syncopa er litt kulSyncopa er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

På vestlandet spiser vi selvsagt når detv er noe å feire.

Familiearven er tung - og den sier fire kaker pr mann og minst 3 forskjellige desserter når det skal være fest

Har akkurat fått telefon i dag om at en mormor syntes det var synd og skam å hoppe over lefse og gome, så det laga hu i dag og tar med seg

Er ikke skikkelig fest hvis ikke det er nok mat til å fòre en hel hær. Og spiser du ikke av dessertbordet, blir det oppfattet som direkte uhøftlig (vi driter i dietter og slanking når det er fest).... hehe!

__________________
1995, 1998, 2000, 2000, 2000, 2003
Å si at det er for mange barn,
er som å si at det er for mange blomster
(Mor Theresa)
Syncopa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 15:50   #18
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Trøste og bære .... da skjønner jeg jo at du spør om disse dessertene OG at man bare ikke hopper over et dessertbord når man har en slik arv å ivareta!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:08   #19
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Hjelpe meg, med alle de dessertene OG kake er det da mer enn nok! Jeg trodde det du sa først var hele dessert-/kaffebordet, jeg. Du har nok, jeg tror til og med min sunnmørsfamilie ville sagt at det var nok. Særlig når du har karamellpudding. Enig med de som foreslår fruktsalat, både for de som passer litt på vekt og for de som ikke tåler alt mulig er det en fiiiin ting. :i begge kategorier: Og frisk frukt, ikke hermetikk!

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:23   #20
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye er nok?

Det høres helt sinnsvakt mye ut spør du meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no