Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den store smoothiestråden

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-10, 20:59   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store smoothiestråden

Hvis det er, kan noen finne den til meg?

Hvis det ikke er, kan en modde sporenstreks endre overskriften til "den store smoothies-tråden!", og så fyller vi på med oppskrifter?

Vi har nemlig dilla.

Men jeg kjører meg fort fast i et spor der jeg lager EN type.

Så: Hva er dine beste smoothies-oppskrifter?
Noen tips til å lage dem sunnere (Oljer? Egg? Andre proteiner?)
Noen enkelhetstips?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:06   #2
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Finnes det en smoothies-tråd her?

Hva slags smoothie lager du da?

Mye rart kan hives oppi uten at noen merker det - udo`s choise eller andre oljer, egg, broccoli og blomkål, blant annet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:06   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det en smoothies-tråd her?

Hva er din oppskrift da?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:08   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Kan brokkolien være rå, eller kokes den først? :newbie:

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:13   #5
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Min favoritt er med frosne bringebær, appelsinjuice, vaniljekesam og banan. Jeg blander ikke marine fettsyrer i smoothie. Andre fettsyrer tror jeg ingen av oss mangler og tilsetter derfor heller ikke noe av det.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:26   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Jeg er veldig glad i en veldig enkel smoothie om sommeren: Frosne jordbær, litt banan og eplejuice kjørt i blender og drukket med sugerør!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 21-04-10 kl 22:43. Årsak: Glemte bananen. :flau:
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:30   #7
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Min favoritt er veldig lik MinaX sin: frosne bringebær, appelsinjuice, ananasjuice, litt banan (forsiktig med bananmengden, siden den fort kan sette for mye smak), litt hjemmelaget vaniljesukker og evt yoghurt naturell. Eventuelle rester fryses ned i ispinneformer.
Vi pleier også å bruke frosne blåbær istedenfor/i tillegg til bringebær.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:30   #8
Jakobine
Aktiv
 
Jakobine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 122
Jakobine er litt kul
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Jeg liker det ganske enkelt; masse frosne jordbær, litt appelsinjuice, litt juice som er en blanding av to ting jeg ikke husker og litt proteinpulver.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:42   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Min "oppskrift" har vært

- frossen bærblanding (blåbær eller noe som heter smoothie-blanding, eller noe)
- Bananer
- Yoghurt (vanilje eller bioloa jordbær, har det vært)
- Appelsinjuice

Den slår an som bare det.


En skolemamma nevnte at hun brukte "kokosnøttjuice", hva er det? Kokosmelk?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:53   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min "oppskrift" har vært

- frossen bærblanding (blåbær eller noe som heter smoothie-blanding, eller noe)
- Bananer
- Yoghurt (vanilje eller bioloa jordbær, har det vært)
- Appelsinjuice

Den slår an som bare det.


En skolemamma nevnte at hun brukte "kokosnøttjuice", hva er det? Kokosmelk?

Tipper det er kokosvann, altså det vannet som er inni kokosnøtta.

Vi spiser frokostsmoothie hver dag, og jeg holder meg ikke mett i 4-5 timer på juice og frosne bær, så min smoothie inneholder:
Broccoli
Spinat
Alfalfaspirer
Fibertilskudd (brukte kli før, men det gir så guffen konsistens, nå bruker jeg benefiber)
Lin-, solsikke- eller hampfrø
proteinpulver
banan
juice
frosne jordbær og blåbær
ingefær
limejuice

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:57   #11
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Bruker masse forskjellig, men de siste dagene har denne blandingen blitt en virkelig favoritt:

Friske jordbær
1-2 kiwi
Drikkeyoghurt, f.eks Biola med jordbær
Eplejuice
Litt av Eldorados frosne smootheblanding med banan, ananas og mango

Har også en dæsj Akai-pulver for antioksidantenes skyld

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:58   #12
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Er på smoothiekjøret selv for tiden. Vi har kjørt oss fast i lignende spor som Polyanna:

Frosne jordbær
frosne blåbær
banan
biola naturell
og eple- eller appelsinjuice for å spe

Vil jeg bli mer mett har jeg i ett egg. Har også hatt i avocado og ukokt brokkoli (bare "blomsten" ikke noe stilk, så blander det seg bra) for å få den sunnere.

Men, sett i diettperspektiv: HVor sunt er dette? Jeg tenket på kalorier, fruktsukker og sånn. Det er i hvert fall fettfritt og et godt alternativ til godis. Men er det et godt alternativ til mat, sånn egentlig?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:59   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Brokkoli, altå?

(Nå spiser ungene brokkoli i bøtter og spann, så det er i grunnen ikke nødvendig å dytte akkurat det inn. Men spirer - jo, kanskje lurt)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 21:59   #14
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.630
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Vi kjører også bare varianter over samme tema, men det er fordi det er så knakande godt at vi trenger ikke noe annet.

Det viktigste er at man presser appelsiner for å få helt fersk juice, så tilsetter man frosne jordbær (de skikkelig gode, kjøpt kassevis i jordbærtoppsesongen på den årlige hedmarksturen) og frosne biter av ferskskåret ananas/mango. Frosne blåbær fra skogturene i sommer er også godt å ha oppi. Smoothien blir deilig fyldig, søt og frisk.

Det viktigste med en god smoothie, er å ha gode råvarer, synes jeg. Ingen frosne fruktblandinger fra frysedisken eller juice laget på konsentrat, altså.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:00   #15
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Brokkoli, altå?

Funker bra det, altså.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:00   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

"kokosvann" - hvor får man tak i det?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:01   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Er på smoothiekjøret selv for tiden. Vi har kjørt oss fast i lignende spor som Polyanna:

Frosne jordbær
frosne blåbær
banan
biola naturell
og eple- eller appelsinjuice for å spe

Vil jeg bli mer mett har jeg i ett egg. Har også hatt i avocado og ukokt brokkoli (bare "blomsten" ikke noe stilk, så blander det seg bra) for å få den sunnere.

Men, sett i diettperspektiv: HVor sunt er dette? Jeg tenket på kalorier, fruktsukker og sånn. Det er i hvert fall fettfritt og et godt alternativ til godis. Men er det et godt alternativ til mat, sånn egentlig?

Min frokostsmoothie inneholder i overkant av 200 kcal, og masse protein, fiber, mineraler og vitaminer. Brødskiver med ost kan ikke måle seg!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:01   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Frilja: Det høres kjempegodt ut, men da blir det nok ikke laget smoothies her i huset.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:02   #19
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.


Det viktigste med en god smoothie, er å ha gode råvarer, synes jeg. Ingen frosne fruktblandinger fra frysedisken eller juice laget på konsentrat, altså.


Gode råvarer er alfa omega i all matlagning, spør du meg. Men hvorfor skulle det være noe dårligere med frosne, rene jordbær, framfor jordbær man har frosset ned selv?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 22:03   #20
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av Frilja, her.

Vi kjører også bare varianter over samme tema, men det er fordi det er så knakande godt at vi trenger ikke noe annet.

Det viktigste er at man presser appelsiner for å få helt fersk juice, så tilsetter man frosne jordbær (de skikkelig gode, kjøpt kassevis i jordbærtoppsesongen på den årlige hedmarksturen) og frosne biter av ferskskåret ananas/mango. Frosne blåbær fra skogturene i sommer er også godt å ha oppi. Smoothien blir deilig fyldig, søt og frisk.

Det viktigste med en god smoothie, er å ha gode råvarer, synes jeg. Ingen frosne fruktblandinger fra frysedisken eller juice laget på konsentrat, altså.

hva er galt med frosne norske jordbær og blåbær fra frysedisken, egentlig? Om jeg ikke skulle kunne bruke det hadde det ikke blitt mange månedene vi kunne spist smoothies sånn som forbruket er her, i tillegg til at jeg umulig kunne lagret så store mengder egenplukkede bær.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no