Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nøttebrød på 2 minutter!

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-10, 17:37   #81
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er det noe jeg kan gjøre for å unngå at nøttebrødet smaker som omelett med mandelsmak? Det er jo en fantastisk lettvint ting å lage, men jeg synes det smaker så urk at jeg nesten ikke får det i meg. Sorry, Iset.

Salt det litt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 17:53   #82
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Divine, du trenger ikke å beklage til meg. Det er ikke jeg som har diktet oppskriften. Jeg synes forresten ikke det smaker omelett/egg overhodet, men det smaker litt mandler ja. Jeg liker den smaken da, men som Dragen sier så kan du jo salte det mer, evt. ha i litt annet krydder. Muskat er faktisk godt i brød. Og prøvd evt. med andre nøtter. Har du forresten prøvd å bake Nannahs knekkebrød? De er ganske gode.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 19:47   #83
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Divine: Har du prøvd Nille sine Nutty cheese muffins? De er mye bedre, og tar heller ikke lang tid å smelle i sammen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:54   #84
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Jeg har ikke prøvd å bake noe som helst lavkarbo, og ble litt sånn "ja, skal alt smake som dette nøttebrødet, så kan det være det samme". Gir opp litt lett, kanskje?

Men jeg skal begynne å teste ut oppskrifter nå.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 22:59   #85
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Du finner nok ikke noe som smaker helt likt brød altså, that road is closed.
Men jeg synes dette brødet nesten fortjener å bli sammenlignet med et vanlig grovbrød. Ikke helt, men nesten. Jeg liker det, men jeg hadde jo ikke blitt direkte sur om man plutselig fant ut at vanlig grovt brød var karbofritt.

Og nutty cheese-muffinsene er veldig gode om du lager dem store i amerikanske muffinsformer og deler hver muffin i 3 slik at du får 3 sånne tynne "spiralloff-skiver" som du har masse, masse godt pålegg på. Jeg blir litt fort lei, men da bytter jeg dem ut med noe annet, og etter en uke eller to er jeg klar for dem igjen, hehe.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 23:01   #86
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøttebrød på 2 minutter!

Jeg "har tillatelse" til å spise litt av det Omega 3-brødet eller Ferdon-brødet, så jeg skal nå få dekt brødbehovet mitt hvis det blir for ille. Det trenger ikke smake brød som sådan, bare jeg har noe jeg kan spise med pålegg på.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no